Ga naar inhoud

Zal ik dit geheugen kopen?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu dit: Nanya M2U51264DS8HB3G-5T 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz) en ik wil eigenlijk iets met dual channel kopen. Nu heb ik even op internet zitten zoeken, en kwam ik dit tegen: GeIL Value Dual Channel PC3200 400MHz DDR Dit setje kost 130 €, en veel meer was ik eigenlijk niet van plan om er aan uit te geven. Zal ik dit kopen, of raden jullie mij iets anders aan voor die prijs? en als ik het heb gekocht, dan kan ik het huidige geheugen, die van 512 nog wel in het 3e slot kwijt neem ik aan?
Link naar reactie
[quote:ccc6c8f57a="@ liq.."]Ik heb nu dit: Nanya M2U51264DS8HB3G-5T 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)[/quote:ccc6c8f57a]Welke winst denkt je te bereiken? Wil je overklokken? Of wil je gewoon meer geheugen? Dan heeft het kopen van specifiek sneller of duurder geheugen niet zoveel zin. Het geheugen met de langzaamste timings zal, als het goed is, de snelheid bepalen. Anders kun je geheugenfouten verwachten. Of wil je een goede (levenslange) garantie? Dan moet je wel weer iets meer betalen. Maar ja, gaat die computer wel 30 jaar mee? Op zich verwacht ik met sneller geheugen slechts marginale verschillen, hooguit procenten en dan denk ik dat ik voor normaal dagelijks gebruik nog erg positief ben. Geheugen dat zo'n beetje 2x zo snel werkt (SD-Ram, DDR), daarvan kan ik de praktische winst nog net van meten. En dat is voor mij minder dan 5% alleen bepaalde extreme situaties die ik eens in de zoveel tijd tegenkom, dan is de winst wat groter.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...