Ga naar inhoud

PCI 2.1 3.3v of 5v


Aanbevolen berichten

Ik heb een Aopen AX6BC moederbord met P2 processor. Nieuwste bios geflashed v2.59. Hierop een Tornado 212G wireless network card aangesloten, maar deze wordt niet herkend. Niet tijdens de start (post) en niet als PnP kaart in Windows (XP of 98SE). Alle andere PCI kaarten verwijderd, clean install van Windows uitgevoerd. In een nieuw P4 systeem (Dell) werkt de kaart normaal en wordt goed geinstalleerd. Opmerking van Aopen is dat PCI 5v wordt ondersteund in het moederbord en de Tonado kaart waarschijnlijk werkt op 3.3v. Ik neem maar aan dat dit juist is, aangezien andere adviezen niet geholpen hebben (update bios, nieuwste drivers, alle PCI slots uitgeprobeerd, veranderen van BIOS instellingen, drivers installeren voordat kaart wordt geplaatst, enz.) Nu kan ik zoeken naar een 2e hands moederbord (bijv. Chaintech 6ATA2 slot1), maar ook hier is geen zekerheid dat dit zal werken. In de handleiding van deze moederborden wordt met geen woord gerept over 3.3v of 5v van de PCI slots. Wel of deze PCI 2.1 compliant zijn. Maar dat is het huidige moederbord eveneens, dus dat zal niet tot een werkende PC leiden. Heeft iemand suggesties? Waren er bijvoorbeeld al slot1 moederborden die zowel 3.3v als 5v PCI ondersteunen? Peter
Link naar reactie
Ik heb ook nog een Slot 1 mobo (zie sig). Deze heeft volgens mij PCI 2.1 op 3.3V Bij mij heeft het ook al eens gelijd tot niet herkennen van een (ethernet) kaart. De leverancier heeft toen een oude kaart gepakt en die bij hem getest in een P2 300MHz systeem. Deze werd bij mij ook herkent. Maar of er al Slot 1 mobo's waren met PCI op 5V dat weet ik niet. Je kunt misschien het beste terug gaan naar de leverancier en vragen om een versie die wel wordt herkent in jouw systeem. Succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...