Ga naar inhoud

2 vragen mbt. geheugen en processor


Aanbevolen berichten

1e:ik heb nu 256+128 mb 3200 aan geheugen in mn pc zitten nu vind ik dat die traag word en wil graag naar de 512 gaan. nu ondersteund mijn mobo geen dual channel (msi kt4av-l) dus wat ken ik nu het beste doen, die 128 eruit en nog maals 256 erin doen zodat het weliswaar niet op dual channel draait maar tog 512 mb is, of alles eruit en 1 van 512 er doen waar ik evt. die 256 er nog bij kan prikken. maak het veel verschil uit in snelheid zodat ik voor het goedkoopste kan gaan of is het verschil aanzienlijk dat ik er tog 512 bij moet kopen??? 2e :lol: nu heb ik een duron 1600 op 2.0 lopen en dit gaat al een heel tijdje goed maar tog is deze versie wat langzamer en wil ik graag een xp 3000+ is deze een beetje clockbaar (ja ik weet dat er verschil in zit) maar ik bedoel in het algemeen. of kan ik beter voor een wat langzamere versie gaan en die op de 3000+ specs laten lopen?? wie helpt mij aan wat gezond advies 8)
Link naar reactie
[quote:d516139c6d="ArneLH"]1. Als je niet overclockt en het allemaal pc3200 is kun je die 128 er ook gewoon bijhouden. 2. Aangezien de Athlon XP 3000+ bijna de laatste uit de serie is kon AMD er ook niet veel snellers van maken en kun je die meestal slecht overclocken.[/quote:d516139c6d] ok dat geheugen ben ik over uit mischien is het dan beter om een xp-m te kopen of tog een gewone xp hierbij zat ik te denken aan de xp-2800 de barton versie of de xp-m 2600 die blijkbaar veel beter te clocken is maar minder cache heeft omdat die volgensmij een tb core heeft dus: de gewoone 2800 of de XP-m 2600
Link naar reactie
Jij bent gebonden aan je KT400 chipset Dus als je echt boven de 166fsb komt word het lastig. Wat dus niet goed is aan een XP3000 is dat die al op 166FSB zit en de MP vast zit zodat je eigenlijk niet veel hoger komt. Makkelijker is dus om een xp2600-m te nemen met een variabele MP zodat je er goed mee kan spelen (KT400 is geloof ik vrij makkelijk met MP's) 2600-m is overigens gewoon een barton core en dat geld ook voor de 2400m en de 2500m Wat je ook kan doen is gewoon doorsparen voor A64 want dan maak je echt een flinke stap vooruit ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...