Ga naar inhoud

PC start niet op


Aanbevolen berichten

Mijn net in elkaar gezette pc start niet op. Specs zijn als volgt: - Athlon64 3500+ (Zalman 7700-AlCu koeler) - 2*512MB Corsair TwinX - Asus A8V Dl Wifi - 2*Maxtor DaimondMax 9 160GB - Club3D Radeon X800 Pro ViVo - DVD-ROM spelertje - OCZ Powerstream 420W De fans spinnen op dus er is wel spanning. Achter op de voeding zitten drie leds die aangeven of de spanning op de 3.3V, 5V of 12V lijn goed is (groen/geel/rood) en het 3.3V ledje geeft rood, de 5V geel en de 12V groen alsof de voeding niet zwaar genoeg is. Weet iemand wat er fout is? BTW ik krijg geen beeld dus. dat ze alledrie een andere kleur hebben is dat mss een foutcode ofzo je weet maar nooit? //Edit: De leds geven nog steeds aan dat de 3.3V te hoog en de 5V te laag is. Als je de pc inschakeld is er een voortdurende piep.
Link naar reactie
Nou, als de voeding aangeeft dat de voltages niet kloppen, stel ze dan ff bij, daar is het een powerstream voor :wink: Verder moet in de handleiding wel staat wat die lange piep betekend. Je hebt een award bios? Dan is het waarschijnlijk het geheugen. Probeer het eerst eens met 1 strookje en kijk of de contacten op het mobo goed zijn. Reset je bios ook eens.
Link naar reactie
Ik heb de voeding verwisselt voor een Zalman 300W met alleen het mobo/cpu/mem/vga en geen hdd's. Toen startte hij gewoon op. Daarna weer de ocz erin zonder hdd's, nu start hij wel op maar geeft de bios aan dat de 5V 5,1V is en dat zou gewoon groen moeten zijn maar de bios geeft ook aan dat de 3.3V maar 2,9V is! Ik kan natuurlijk de spanning verhogen, maar als de metingen gewoon fout zijn blaas ik mss wel m'n pc op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...