Ga naar inhoud

Fancontroller Chieftec kast


Aanbevolen berichten

8) Hallo, Ik heb een Chieftec CX-01BL-BL-B PC kast en wil hier een fancontroller inbouwen. Ik heb twee modellen in gedachte: 1. Coolermaster Aerogate 3 2. Aerocool Gatewatch Ik heb ook twee vragen: 1. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een fancontroller in een soortgelijke PC kast, de fancontroller moet achter de gesloten 5,25 bay deur passen. Vandaar keuze voor deze twee modellen, ze zijn zo goed als plat aan de voorzijde, geen uitstekende knoppen ed. 2. Alle fancontrollers maken gebruik van aansluitingen met drie draden voor fans. De derde zou voor het meten van het toerental zijn. Mijn fans hebben echter allemaal twee pins aansluitingen. Ik weet dat er adapterstukjes zijn maar lost dit het probleem op van het meten van het toerental. Groeten, Gunther.
Link naar reactie
ikzelf heb de Akasa fancontroller, een controller met toppen op van een kleine centimeter en de deur gaat nog perfect dicht (een chieftech dragon blabla...) het inbouwen is zeer makkelijk (door het schuif-systeem) het probleem met de pinnetjes is niet opgelost, een fan moet gemaakt zijn voor die 3e draad, als die niet van in het begin aanwezig is dan zie je geen toerental aanduiding. (normaal kan je dan nog wel de fan-snelhaid aanpassen)
Link naar reactie
Ja dat is het model. Ik heb hem in het blauw met een zwart front. Mijn ervaringen zijn positief. dit model wordt een midi tower genoemd, maar voor mij is dit wel een big tower. De dwarse plaatsing van het HDD rack is echter wel kantje boordje met de IDE aansluitingen. Ik gebruik rounded cables van Thermaltake en heb door de kabel verbinding tussen mijn twee harde schijven naar binnen te laten draaien het zijpaneel toch gesloten gekregen. Voor de rest een zee van ruimte om alles te monteren en keurig af te werken. Ga er enkel nog wieltjes onder monteren ipv de voetjes vanwege het hoge gewicht. Als ik zou weten hoe foto's toe te voegen in een forum bericht kon ik het laten zien.
Link naar reactie
Ik heb de zallman fancontroller in mijn aluminium Chieftec Dragon. Dze past perfect, het deurtje dan. Omdat deze fancontroller alleen maar 2 kort 'voetjes' heeft om te bevestigen heb de controller in de behuizing van een oude cd-rom speler gemonteerd, en nu past deze perfect in het 'schuif en klik' systeem van chieftec.
Link naar reactie
Dat is een goede oplossing. Alle fancontrollers hebben inderdaad maar korte bevestigingstukjes. Deze oplossing is waarschijnlijk ook veel beter dan gaatjes te boren. Is het moeilijk om van een oude CD-Rom speler de behuizing te gebruiken? Hoe heb je de fancontroller dan in de CD-rom behuizing Bevestigd?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...