Ga naar inhoud

Computer opstart probleem is Totale computer ramp geworden!!


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar dagen geleden alle onderdelen uit mijn computergehaald om dit ergens anders in te bouwen (casemodding). Is me al gelukt :D. Maar nu wilde ik het systeem weer laten draaien. Dus ik druk op de aan/ uit knop. De computer begint nu op te starten... klinkt nog allemaal in orde, maar als eenmaal het laad-tekentje van windows is geweest en over zou moeten schieten naar het gebruikersscherm (waar je kunt aanklikken waar je je wilt aanmelden) Krijg ik geen beeld meer en word het een saai vlak zwart. Ik ben zelf al wat gaan proberen, en heb dit probleem 1 keer eerder gehad. Ik had toen alles los gemaakt en opnieuw weer bevestigd. Ik heb nu weer hetzelfde gedaan. wel op x aantal mogelijkheden maar krijg niks anders :(. Heeft iemand misschien dit probleem ook een keer gehad? Of kan mij uitleggen wat ik verkeerd doe en anders moet doen !! Alvast bedankt (ps. ik gebruik windows xp - asus moederbord /sempron 2400)
Link naar reactie
Als ik de computer gewoon aan laat staan dan komt hij er vanzelf doorheen. En start hij toch nog op, dit duurt alleen paar minuten langer terwijl hij eerst binnen 50 sec opstart. ik ga denk ik gewoon alles opnieuw instaleren. Maar dan alleen "c" schijf zodat alles wat ik op d heb staan toch nog blijft. ben ik niet echt veel kwijt.
Link naar reactie
[quote:93b9a1a59e="bmwmaster"]Kan je niet beter gewoon ff een back-up maken van je bestanden, en dan je hele hardeschijf formatteren :wink: ?!?! . geeft gewoon een beter resultaat. dan alleen een partitie. MVG, *bmwmaster*[/quote:93b9a1a59e] Maakt in dit geval weinig uit, ik werk ook met partities en het werkt gewoon goed.
Link naar reactie
Jaah, !!! Dat heb ik dus ook, hij start wel op maar doet er gewoon een eeuwigheid over. Plus nog eens dat hij af en toe ergens blijft haken, en als hij in windows komt, de eerste 5 minuten geen menu-balk pictogrammen laat zien. Waar kan ik mainborddrivers krijgen ?!? En hoe weet ik of ik de juiste heb ?
Link naar reactie
Was in de buurt van Tforce. Heb hem proberen te helpen, maar helaas. constatering aan computer van Tforce : harde schijf ledje is tijdens het booten fel ; opstartscherm is te zien daarna zwart scherm met een heel licht knipperend harde schijf ledje.. pc lijkt dan vast te slaan. wat hebben we gedaan : 1. geprobeerd via floppy (opstartdiskette) op te starten. (via BIOS aangegeven 1e boot--> floppy) resultaat : pc herkend floppy. floppy begint te reutelen maar houdt er dan na 20 seconden mee op. computer geeft verder geen reactie meer. (eigenlijk hetzelfde als met de harde schijf. 2. vervolgens windows XP via cd rom opgestart (setup)--> ook hier weer activiteit van de cd rom. Het setupscherm laat onder in scherm zien dat er een aantal bestanden geladen worden. Na ook weer een minuutje staakt de cd-rom en is alle fut er weer uit. 3. harde schijf in andere XP pc geplaatst (als slave). harde schijf werkt hier perfect. 4. harde schijf op deze andere pc geformateerd (alles eraf dus) en teruggeplaatst in de oorspronkelijk pc. Ook nu weer geen vooruit gang. 5. nieuwe Bios geflashed versie 1009 via awflesh.exe. Dat is goed gegaan. (we hadden versie 1003) resultaat : geen enkele verandering 6. Tforce en ik weten het nu echt niet meer :cry: :cry: :cry: iemand nog suggesties ??
Link naar reactie
[quote:8a1f9ccb1c="steggel"]Heb je het geheugen al gecontroleerd. Als Windows zeer weinig geheugen krijgt zal alles via het wisselbestand gaan en heb je dus een hoge disk activiteit. Opstarten duurt dan ook lang maar lukt uiteindelijk wel. Sjaak[/quote:8a1f9ccb1c] Het probleem is niet alleen bij windows maar ook in dos/ opstartdiskette. En ik heb dan juist geen hoge disk activiteit.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...