Ga naar inhoud

Krijg athlon 2000+ niet op gewenste kloksnelheid


Aanbevolen berichten

[quote:594b966d36="jippiejajee"]Beste mensen Ik zit met een probleem, ik kan mijn athlon 2000+ (1666MHz) niet op de juiste kloksnelheid krijgen op mijn nieuwe abit NF7. Ik kan hem nu op maximaal 1466 MHz (133*11) draaien, als ik de multiplier verhoog dan crasht windows of hij start zelfs helemaal niet op![/quote:594b966d36] en als je 166*10 doet (p.s ik heb geen idee)
Link naar reactie
[quote:6cc791c88e="jippiejajee"]Beste mensen Ik zit met een probleem, ik kan mijn athlon 2000+ (1666MHz) niet op de juiste kloksnelheid krijgen op mijn nieuwe abit NF7. Ik kan hem nu op maximaal 1466 MHz (133*11) draaien, als ik de multiplier verhoog dan crasht windows of hij start zelfs helemaal niet op![/quote:6cc791c88e] Je kan de multiplier ook niet verhogen, die is gelocked. Of heb je de multiplier unlocked op de cpu? Heb je al eens het bios gereset?
Link naar reactie
Mijn processor is een echte 2000+ hoor, hij is van een vriend van me geweest en heeft daar altijd als 2000+ gedraaid. Hij is tevens idd unlocked, dus ik kan de mp verhogen. Maar ik denk zelf dat het probleem bij de koelpasta ligt, ik hergebruik het nl. elke keer als ik de heatsink erop plaats, ik weet niet of dit goed is?
Link naar reactie
[quote:b15b446440="jippiejajee"]Mijn processor is een echte 2000+ hoor, hij is van een vriend van me geweest en heeft daar altijd als 2000+ gedraaid. Hij is tevens idd unlocked, dus ik kan de mp verhogen. Maar ik denk zelf dat het probleem bij de koelpasta ligt, ik hergebruik het nl. elke keer als ik de heatsink erop plaats, ik weet niet of dit goed is?[/quote:b15b446440] dan lijkt het me sowieso zeer verstandig om eens nieuwe koelpasta aan te brengen. Verwijder eerst de oude koelpasta, met bijvoorbeeld nagellakremover en breng vervolgens een dun laagje nieuwe pasta aan. Kun je misschien ook nog de specs van je systeem geven? wat voor voeding heb je bijvoorbeeld?
Link naar reactie
Misschien kan mijn vraagje even tussendoor, want het gaat een beetje over hetzelfde: Hoe kan ik die snelheid omhoog krijgen? (Ik heb net een nieuwe pc voor het eerst in elkaar gezet en mijn 3000+ draait op 2000GHz. Niet goed hè? :oops: Vreemd want ik heb echt gedaan wat in het boekje stond.. Maar goed.. Het moederbord van Asus zou zelfs 3700+ ondersteunen. bvd.
Link naar reactie
@Vv. Als je het hebt over een Athlon64 3000+ hoort die inderdaad op 2GHz (dus 2000MHz) te draaien. Die 3000 slaat op de Peformance Rating, de snelheid van de Pentium4 waarmee je hem kunt vergelijken (AMD ontkent). Als je een andere bedoelt: Athlon 64 3000+ Socket 939 1800MHz Athlon XP3000+ Socket A 2166MHz Sempron 3000+ Socket A 2000MHz
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...