Ga naar inhoud

te krappe memory timers in de BIOS


Aanbevolen berichten

hoi ik heb eerder in het os windows topic gevraagd waarom ik windows niet goed kon instaleren.ik kreeg daar verschillende antwoorden die met het geheugen te maken hadden. toen heb ik een memory stick eruit gehaald sdram 256 rn torn zat er weer de oorspronkelijke 128 mb in. nu wil ik natuurlijkl dat ik die 256 ook kan gebruiken nu zij iemand dat ik te krappe memory timers in de BIOS had ingesteld. hoe kan ik dit veranderen en waar moet ik dat in de bios en op hoeveel moeten ze dan staan? spec : mobo: K7S5A nog meer info nodig?
Link naar reactie
Memory settings vindt je onder advanced setup. Normale instellingen zijn: Timing setting mode: normal SDR/DDR CAS latency: SPD Dit zijn de enige settings die de geheugensnelheid beinvloeden. De K7S5A is wel erg kritisch wat betreft geheugen, daarom vermoed ik dat het geheugen zelf de oorzaak is. Anders SDR eruit en een latje 512MB DDR erin.
Link naar reactie
[quote:d36485ad73="Eddy X"]Memory settings vindt je onder advanced setup. Normale instellingen zijn: Timing setting mode: normal SDR/DDR CAS latency: SPD Dit zijn de enige settings die de geheugensnelheid beinvloeden. De K7S5A is wel erg kritisch wat betreft geheugen, daarom vermoed ik dat het geheugen zelf de oorzaak is. Anders SDR eruit en een latje 512MB DDR erin.[/quote:d36485ad73] eens : hij kan goed overweg tm DDR266. Daarboven heb je mazzel als je hem aan de praat krijgt. Staat ook op hun website
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...