Ga naar inhoud

Pc samenstellen voor 900 euro


Aanbevolen berichten

oke, maar op het moment dat ik zwaar ga overklokken moet ik zeker ook weer meer fans erbij nemen? Ik denk niet dat ik echt veel zal gaan overklokken. Wat is dan verstandig? Eigenlijk wil ik gewoon standaard zoveel mogelijk voor het geld dat ik beschikbaar heb. Als ik het zo zie dan ga ik er al overheen, maar het is nog te overzien.
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:91b3c02008="arjant2"] oke, maar op het moment dat ik zwaar ga overklokken moet ik zeker ook weer meer fans erbij nemen? [/quote:91b3c02008] Zwaar overclocken van Winchesters kan prima met de boxed koeler van AMD en die Lanboy kast heeft volgens mij standaard ook al twee goede fans. Die Winchesters worden nl. nauwelijks warmer bij OC'en. Maar temperaturen in de gaten houden moet natuurlijk altijd en CPU-koeler vervangen kan ook altijd. [quote:91b3c02008="arjant2"] Ik denk niet dat ik echt veel zal gaan overklokken. Wat is dan verstandig? [/quote:91b3c02008] Hou het dan maar gewoon bij die Newcastle, de performanceverschillen tussen Newcastle en Winchester zijn nl. minimaal (overigens in het voordeel van de Winchester dankzij de iets betere geheugencontroller).
Link naar reactie
[quote:d7a2a592fd="arjant2"] Komt de winchester overklokt veel hoger dan de newcastle niet overklokt?[/quote:d7a2a592fd] Ja, je hebt meer aan een zwaar overclockte 3200+ Winchester dan aan een licht overclockte 3500+ Newcastle. Dit omdat je de HyperTransport snelheid van het hele systeem opkrikt. Je geheugen moet dat natuurlijk wel allemaal kunnen trekken, want je hebt er het meest aan als de HT-snelheid van de CPU 1:1 loopt met die van het geheugen.
Link naar reactie
[quote:480698d200="arjant2"] @obi-wan: Dat geheugen wat ik heb geselecteerd is dat geschikt voor zo ver OC'en? [/quote:480698d200] Niet dat ik weet. Ik weet wel dat die Kingmax Hardcore PC4000 modules ver kunnen komen (tot ca. 270MHz/540MHz DDR), maar die zijn te koop bij iComputers.nl, niet bij Azerty.nl.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
ik heb de vraag gemaild naar informatique, even afwachten. Als ik die 3200 zou willen overklokken eventueel he. moet ik dan nog speciaal geheugen hebben? of kan het met dit geheugen ook? systeem: Behuizing CoolerMaster CAV-T01 Cavelier, Zilver, No PSU info Moederboard MSI K8N Neo2 Platinum-54G,S939,nForce3 250,GLAN,FW info Processor AMD Athlon 64 3200+, 2.0Ghz, 512Kb cache,S-939,Box info CPU Cooler bij processor inbegrepen Harddisk Maxtor DiamondMax 10, 200Gb, 7200rpm, 8Mb SATA150 info Diskdrive NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb Zilver info Grafische kaart geen Monitor geen Toetsenbord geen Geheugen 1xKingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200 info Muis geen CD-Rom drive Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE Zwart, oem info Geluidskaart geen Speakers geen Modem geen Besturing Geen besturingssysteem info Netwerkkaart geen Backup geen Controller geen CD Writer NEC ND-3520 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Zwart, bulk info Overige geen Overige geen - Prijs Euro 867,50 ( Euro 728,99 ex. btw )
Link naar reactie
[quote:22b3d26607]Ja, je hebt meer aan een zwaar overclockte 3200+ Winchester dan aan een licht overclockte 3500+ Newcastle. Dit omdat je de HyperTransport snelheid van het hele systeem opkrikt.[/quote:22b3d26607] Niet waar, de HT snelheid heeft nauwelijks invloed op de prestaties. De geheugensnelheid maakt het verschil - en die twee hebben niets met elkaar te maken. [quote:22b3d26607]En het is gauw te zien: De Newcastle moet nl. op stock speeds 2.2GHz lopen voor de prestatieindex van 3200+, De Winchester moet op 2.0GHz lopen voor vergelijkbare prestaties.[/quote:22b3d26607] Ehm - nee. Die modelrating wordt bepaald door dual/single channel geheugen (S754/S939), 512kB/1MB cache en de kloksnelheid. Er bestaan drie verschillende 3200+ modellen: 2,0GHz/1MB/S754 -> Sledgehammer core. 2,2GHz/512kB/S754 -> Newcastle/Winchester core. 2,0GHz/512kB/S939 -> Newcastle/Winchester core. Klok voor klok presteert Winchester iets beter dan Newcastle, maar dat verschil zie je niet terug in de modelrating
Link naar reactie
[quote:0914c53b76] Er bestaan drie verschillende 3200+ modellen: 2,0GHz/1MB/S754 -> Sledgehammer core. 2,2GHz/512kB/S754 -> Newcastle/Winchester core. 2,0GHz/512kB/S939 -> Newcastle/Winchester core. [/quote:0914c53b76] Is deze nu het snelst? 2,2GHz/512kB/S754 -> Newcastle/Winchester core. Dit omdat deze 2.2GHZ is. Of juist die met 1MB. En dan bedoel als je niet gaat overclocken. Dus wat standaard de beste prestaties zou leveren. Niet dat A de snelste de is, maar CPU B beter is te oc' en en het alsnog wint.
Link naar reactie
Gemiddeld genomen zal een Winchester core het best overklokken. Wat de prestaties betreft, het verschilt per applicatie. Sommige software is gek op extra cache en/of geheugenbandbreedte, andere heeft meer aan de extra 200MHz. In de meeste gevallen levert de 2,2GHz waarschijnlijk de beste prestaties, maar het verschil is minimaal en niet de moeite waard om extra geld aan uit te geven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...