Ga naar inhoud

Nieuwe voeding? Welke?


Aanbevolen berichten

hoi mensen ik heb een vraagje, is mijn voeding te zwak en welke kan ik het beste nemen. ik heb een 300 watt voeding ik heb mijn pc redelijko vergeklokt. spec: cpu: intel celeron 2,4ghz-->3,0ghz agp kaart: nvidia mx 440--> 70 mhz overgejklokt (over 3 dagen een 6600gt) voeding: 300watt merk: maxpower ofzow (staat erop) :P :-? mobo: asus p4s8x-x hdd0: 40 gb maxtor 7200 rmp 8 mb cache hdd1: 200gb maxtor 7200rmp 16 mb cache cha fans: 3 binenkort 4 allemaal casemod fans (met licht :P ) verder nog een fan in mijn voeding en op cpu. dvd speler en cd brander werkgeheugen 768mb pc 3200 400mhz (ook overgeklokt fsb) waarscheinlijk trekt hij het niet meer als ik een nieuwe video kaart erbij zet? speedfan voltages: vcorea: 1,71v vinro: 1,71v +3,3v: 3,28v +5v: 5,16v +12v: 11,37v -12v: -12,21v -5v: -4,48v moey ik een nieuwe voeding? zo ja welke is het beste, voor mijn systeem (het liefst zo goedkoop mogelijk met zo veel mogelijk performance)? allemaal alvast hartstikke bedankt en alvast een gellukig 2005 allemaal. Mini Me
Link naar reactie
ik zou een andere voeding nemen, ik vind je 5 voltlijn aan de hoge kant(ik zou het iig niet goed vinden) en je 12V lijn is erg laag volgens speedfan.maar voordat je een nieuwe voeding koopt zou ik je willen adviseren om even in je bios te kijken wat die voor waardes aangeeft aangezien sommige programma's nogal brak zijn in 't uitlezen van voltages/temperaturen.
Link naar reactie
[quote:4f73503149="Mini Me"]ik wou niet echt meer dan 40 euro aan een voeding uitgeven omdat ik net nieuw werkgeheugen en die videokaart heb gekocht. dus ik weet niet of er een btje een redelijke voeding voor 40 euro te krijgen valt? heel erg bedankt alvast Mini Me[/quote:4f73503149] dan krijg je het zelfde merk voeding met 400 watt, het zal helpen... (edit) maar, beter is als je gewoon fff doorspaart, met 60 euro heb je veel meer
Link naar reactie
Persoonlijk denk ik niet dat je voeding de nieuwe videokaart aan kan. De voltage sensoren zijn nooit echt nauwkeurig, dus het beste kan je met een multimeter het nakijken. Heb je een nieuwe voeding nodig, dan is denk ik een Tagen een goed idee, en dan wel de 380 watt of hoger. Deze zijn erg goed en toch niet te duur. Sweex zou ik iig nooit voor gaan. Goedkoop is vaak duurkoop bij voedingen.
Link naar reactie
[quote:e938c854ec="Comp-Freak"]Persoonlijk denk ik niet dat je voeding de nieuwe videokaart aan kan. De voltage sensoren zijn nooit echt nauwkeurig, dus het beste kan je met een multimeter het nakijken. Heb je een nieuwe voeding nodig, dan is denk ik een Tagen een goed idee, en dan wel de 380 watt of hoger. Deze zijn erg goed en toch niet te duur. Sweex zou ik iig nooit voor gaan. Goedkoop is vaak duurkoop bij voedingen.[/quote:e938c854ec] ja maar het is wel 350watt meer als hij eerst had, wat hij eerst had was ook geen A-merk dus waarom moet het nu wel dan ?
Link naar reactie
Omdat meestal alleen A-merken echt goede voltagelijnen geven. Ookal heeft die sweex misschien wel 650 watt, dan is en blijft het een sweex. Plus dat het helemaal niet nodig is om zo'n zwaar geval erin te zetten. Verder, hoe kan het dat zo'n zware voeding, toch zo goedkoop is? Dat kan toch nooit een goede voeding zijn? Voor een antec van 480 watt betaal je al snel 120 euro. Die Tagan daarentegen is wel erg goed. Deze zijn goedkoper dan bv antec of ocz, maar presteren toch erg goed. En zoals je kan zien bij de pricewatch is een Tagan duurder dan die 650 watt sweex. Ik neem aan dat dat genoeg zegt over die sweex.
Link naar reactie
[quote:a013e801a2="Comp-Freak"]Omdat meestal alleen A-merken echt goede voltagelijnen geven. Ookal heeft die sweex misschien wel 650 watt, dan is en blijft het een sweex. Plus dat het helemaal niet nodig is om zo'n zwaar geval erin te zetten. Verder, hoe kan het dat zo'n zware voeding, toch zo goedkoop is? Dat kan toch nooit een goede voeding zijn? Voor een antec van 480 watt betaal je al snel 120 euro. Die Tagan daarentegen is wel erg goed. Deze zijn goedkoper dan bv antec of ocz, maar presteren toch erg goed. En zoals je kan zien bij de pricewatch is een Tagan duurder dan die 650 watt sweex. Ik neem aan dat dat genoeg zegt over die sweex.[/quote:a013e801a2] okeey maar schiet het dan op als hij nu een tagan 330watt gaat kopen?
Link naar reactie
[quote:973ee5304b="koene"]ik zou eerst even met deze voeding je nieuwe videokaart gaan draaien, voeding vervangen kan altijd nog.[/quote:973ee5304b] Ik zou dit juist niet doen, er is namelijk niets ergers dan een voeding die een hele hoop componenten mee naar de eeuwige jachtvelden neemt.. :wink:
Link naar reactie
Is het zo erg dat, als je voeding niet goed is, heel je pc naar de haaien kan gaan? Tja.... Ik heb ook een 300 watt voeding van maxpower ofzo, En binnenkort (over 3 weken) wilde ik dit allemaal kopen; Gigabyte GA-K8NS 939 Ultra 512DDR (dual channel) AMD Athlon 64 3000+ S939 XFX Geforce 6600GT Maar ik kan het dus wel vergeten, als ik met deze voeding doorga? Lullig, moet ik ook een nieuwe voeding kopen. :P
Link naar reactie
eem vraagje. als mijn voeding dus niet sterk genoeg is gaat dus alles in mijn pc kapot? :o :o dan ga ik namelijk zeker een nieuwe kopen en niet eerst uitproberen? of is het toch niet zo en kan ik beter uitproberen. en als ik dan ga kijken in de bios welke voltages moet ik dan zien en wat mag de max zijnj dat ze mogen verschillen en welke is dan het bealangrijkste om op te letten? alvast heel erg bedankt allemaal. Mini me
Link naar reactie
[quote:d6a26f2cc9="jayday"][quote:d6a26f2cc9="Mini Me"]als mijn voeding dus niet sterk genoeg is gaat dus alles in mijn pc kapot? [/quote:d6a26f2cc9]Hij zal niet alles "meenemen", maar de kans bestaat dat ie een of meerdere componenten "meeneemt".. :wink:[/quote:d6a26f2cc9] gewoon met je ouwe voeding proberen, geen enkele lijn mag meer als 10% schelen dus 12+ kan makkelijk op 11 staan zonder dat er wat kapot gaat, tja maar beter is natuurlijk 12. ik zou er niet teveel mee klooien en gewoon snel een betere voeding aanschaven...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...