Ga naar inhoud

Abit KV7 problemen


Aanbevolen berichten

CPU: AMD Sempron 2400+ Mobo: Abit KV7 BIOS: 1.7 GraKa: Club3D FX5200 Monitor: Philips 170S5FS Tot zover de hardware, het probleem: Systeem splinternieuw, net in elkaar gezet. Allereerst problemen met de CPU die goed herkent werd...een BIOS update was de oplossing vandaar ook versie 1.7. Hij wordt echter in de BIOS nog steeds herkent als een Athlon XP2200+ maargoed dat is niet mijn grootste zorg. Het probleem is dat ik regelmatig geen beeld heb wanneer ik de PC aan zet. Hij krijgt geen signaal, dit ligt overgins niet aan de monitor want op mijn Iiyama CRT heeft ie dezelfde kuren. Het enige wat helpt om weer beeld te krijgen is de Clear CMOS jumper te gebruiken, daarna heb ik weer beeld totdat ie weer eens niet aan gaat bij het booten. Er staat nog geen OS op o.i.d. Wat kan hier het probleem van zijn? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Ik typte dus dat mijn Sempron in de BIOS als 2200+ herkent werd, echter heb ik niet helemaal goed gekeken en nu blijkt dat in het POST scherm de CPU wordt gezien als een AMD 990MHz. :-? En mijn geheugen 266MHz? Tis DDR400. Ik heb die dingen op auto staan plextor, heeft geen effect. De graka zit er goed in. Wat ik merk is dat wanneer ik de PC start na een CMOS clear hij de error geeft: CMOS Checksum Error. Wanneer ik dan de BIOS in ga, helemaal [u:d2f92e6bed]niks[/u:d2f92e6bed] verander en vervolgens op Exit and Save settings druk hij geen beeld meer geeft en wederom een CMOS Clear nodig heb. Wanneer ik datzelfde doe (dus de BIOS ingaan) en meteen zonder iets te veranderen danwel te saven eruit ga hij wel gewoon beeld blijft geven. Dus wanneer je de BIOS in gaat zet hij dus een bepaalde settings die ervoor zorgt dat ik geen beeld meer krijg ofzo? :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...