Ga naar inhoud

systeempjes reageren vreemd op nieuw heugen


Aanbevolen berichten

Voor weinig geld kocht ik een aantal overstock [color=darkblue:9852f33a1c]16MB Hyundai (Hynix) HY5117404B J-60 72 pin SIMM EDO RAM [/color:9852f33a1c] modules. Op internet heb ik nog kunnen vinden dat het [i:9852f33a1c]Extended Data Out Mode DRAM: 4mx4[/i:9852f33a1c] genoemd word maar niet veel meer. Het probleem is: mijn systeempjes reageren er vreemd op. Bij 4 modules dus 64MB in ieder van de [url=http://specs.tweak.to/7392]IBM's[/url] geplaatst crasht Freesco met de melding dat er geheugen niet op de juiste plaats is. Bij installeren van Windows 95 of 98 crasht setup met ook een foutmelding over een slechte geheugenlocatie. Als ik twee modules omwissel voor 8MB modules (IBM, HP, NEC enz.) die ik al langer heb lukt het wel setup uit te voeren. Maar ja dan zit er 'maar' 48MB in. Na de installatie geheugen terug wisselen stuit op crashes bij het booten wat ook weer naar geheugen wijst. In mijn [url=http://specs.tweak.to/7390]router[/url] werkt het aanvankelijk zonder problemen. Todat ik vanaf een Windows 2000 computer de Samba share benader. Want dan crasht ie. Met de helft van het geheugen, dus 32MB, komen er vreemde meldingen over het aanpassen van de netwerk adapter naar half duplex. In het BIOS alle timings op conservatief gezet veranderd hier niets aan. Als ik er weer SD-RAM in doe loopt het weer probleemloos. De router draaide anderhalf jaar met Toshiba en Dane-Elec SD-RAM geheugen en in die periode nooit een crash gehad. Ik ga er dus van uit dat de overige hardware 100% is. De afgelopen nacht heb ik met 64MB Hyundai geheugen in de router geplaatst Memtest86 gedraaid. Na ca. 8 1/2 uur en 17 passes waren er toch [b:9852f33a1c]0[/b:9852f33a1c] fouten. Het geheugen op zich moet dus in orde zijn. Hoe kan het dan dat het niet goed samenwerkt met mijn systeempjes?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...