Ga naar inhoud

Wat lezen jullie uit deze waarden? (update)


Aanbevolen berichten

[img:47cbad6aac]http://members.home.nl/rpaapen/speedfan.JPG[/img:47cbad6aac] Ik heb op aanrader van sommige mensen eens speedfan laten draaien op mijn systeem in totale rusttoestand. Bovenstaand mijn waarden. Mijn systeem is een Intel Pentium 4 2.4Ghz, 1Gb RAM, 80Gb HDD, Geforce Ti4200 8xAGP 128MB Video. Zijn de waardes goed volgens jullie, of juist niet :roll: ? Dank u!
Link naar reactie
[quote:9b477434eb="ArneLH"]De voltages (+3,3/+5/+12V) zijn ietsje aan de lage kant maar niet erg, maar ik weet zo niet welke temp bij je cpu hoort, de bovenste drie zijn wel wat hoog voor idle.[/quote:9b477434eb]Iets aan de lage kant????? Man die waardes zijn ronduit [b:9b477434eb]slecht![/b:9b477434eb] Als nou bijv alleen zijn 3.3 aan de lage kant was dan dan kon het nog, maar deze voeding trekt het gewoon niet goed. Als ik ga OC'en zakt mijn 12V ook omlaag naar zulke waardes, de rest blijft stabiel. Dit is gewoon een standaard systeem idle! :-? Druk ook eens op Configure en maak daar eens een screenshot van, dan weten we welke waardes waarbij horen. Mss is die 60 wel van je videokaart ofzo. Overigens moet je btw NODIG aan de casefans, dit is niet goed voor je PC. Elke waarde is te hoog. (En die -1 is een fout van speedfan)
Link naar reactie
Nog enkele shots, vlak na het spelen van een paar uur Need for Speed Underground 2. En eentje van de configure omdat dat hier gevraagd werd. Na het spelen van NFSU2: [img:fac1fcfd20]http://members.home.nl/rpaapen/speedfan2.JPG[/img:fac1fcfd20] Het configure scherm: [img:fac1fcfd20]http://members.home.nl/rpaapen/speedfan3.JPG[/img:fac1fcfd20] Heb er eigenlijk nooit op gelet allemaal :roll: , maar aangezien m'n kastje beetje opwarmt bij spelen van NFSU2, en ik de ventilatoren (denk videokaart) nogal hoog hoor draaien, werd ik toch benieuwd. tevens agan de tussenfilmpjes van NFSU2, wanneer je aan komt rijden bij race of gewonnen hebt dus, en de periodes dat het druk wordt na enige tijd erg haperen ook. Vroeg ik me af hoe dit alles te verbeteren (fans, videokaart, etc.) Dank jullie wel voor alle info!
Link naar reactie
Heb je al casefans? Je CPU koeler krijgt duidelijk te weinig koele lucht, hij draait 1000 toeren meer en nog kan hij het niet koel houden. Probeer eens links van je proc koeling een casefan te instaleren die lucht naar buiten zuigt. Hier zit meestal in je kast al ruimte voor. Overigens is te zien dat de voeding ook niet zo blij ermee is, de 12V lijn zakt nog verder in...
Link naar reactie
Ik heb dan mss wel een grote koeler maar ik heb idle 29 graden (met overigen 5 case fans langzaam draaiend) en 25 met alle casefans vol. Stressed heb ik tussen 40-48 graden, met natuurlijk de fans vol open. Mijn CPU fan draait dan toch maar op 2.000 RPM... EDIT: Die van mij na een uurtje LOTR - BFME: [img:0db8a473e0]http://www.safihre.com/website/speedie.JPG[/img:0db8a473e0] Dat van die voeding kan je wel mee lven hoor! Maar als hij straks ineens uit gaat vallen dan is het je voeding, die dinge van 'standaard bij de kast' zijn nooit echt geweldig :wink: Mss moet je ook eens aan je voeding voelen hoe warm die word.
Link naar reactie
[img:a4e9fa07ad]http://www.tweakzone.nl/f/g/9265pR3fyQQ0.GIF[/img:a4e9fa07ad] Je kunt een beginne met die op dit plaatjes groen aangegeven fans, die in je voeding en op je VGA zitten er natuurlijk al. Dus onderin rechts en bovenin links naast de CPU. Het verschilt per kast hoeveel je er op die plekken kan plaatsen. Ik kan er rechts onder er 2 langs elkaar en links bovein er 2 boven elkaar. Ik denk dat voor 1 die lucht naar binne zuigt en 1 bovein links die naar buiten zuigt, dat zal al veel helpe. :wink:
Link naar reactie
[quote:bde114dbf0="Safihre"] Je PC gaat idd meer geluid maken, maar met speedfan kun je hem wel uitzetten als je niet gamet.[/quote:bde114dbf0] ligt eraan, je moet dan wel 3pin Fan hebben, en niet elk moederbord heeft die optie om gewoon maar fan uit te zetten, ik heb 5 3pins ingangen, en ik kan er maar 2 besturen...
Link naar reactie
[quote:19158f8fae="bradley"]ligt eraan, je moet dan wel 3pin van hebben, en niet elk moederbord heeft die optie om gewoon maar fan uit te zetten, ik heb 5 3pins ingangen, en ik kan er maar 2 besturen...[/quote:19158f8fae]Ik heb er 3 en kan er ook maar 1 besturen :P Daarom heb ik ook een fan controller gekocht :wink:
Link naar reactie
[quote:b17f8132e8="Safihre"]Je kunt dus maar 1 extra ventilator aansluiten, ikzelf heb wel een split stukje maar 1 is nu wel genoeg. Je moet er een links bovenin zetten. Je PC gaat idd meer geluid maken, maar met speedfan kun je hem wel uitzetten als je niet gamet.[/quote:b17f8132e8] Dus, gewoon één casefan kopen (of nog extra specs e.d.) en die daar achteraan onder de voeding naast de cpu plaatsen, en aansluiting zit ergens in die omtrek al dan :roll: ? en fan draait dan vanzelfsprekend goed om?
Link naar reactie
[quote:f4f4973a3f="RPcom"]Dus, gewoon één casefan kopen (of nog extra specs e.d.) en die daar achteraan onder de voeding naast de cpu plaatsen, en aansluiting zit ergens in die omtrek al dan :roll: ? en fan draait dan vanzelfsprekend goed om?[/quote:f4f4973a3f]1 fan kopen, daar is niet veel verschil in. Zover ik weet zijn Papst fans stiller dan de normale, maar dan ook duurder en zeldzaam. Waar de aansluiting zit moet je in het boekje van je moederbord opzoeken, meestal staat daar iets bij van SYSTEM_FAN_1_CONECTOR. Wat ook nog kan zijn is dat er aan de fan een 4 pins aansluiting zit, dan moet hij op de voedings aangeloten worden. Je keunt dan niet de snelheid aanpassen... Als het niet op de fan zelf staat (met een pijltje meestal op de zijkant) moet je hem ff aansluiten op je PC, die dan aanzetten en kijken welke kant hij op blaast. Slimste is om zelf er dan ff een pijltje op te zette. Dan PC natuurlijk weer uit en dan hem erin schroeven en kast weer dicht :wink:
Link naar reactie
Hmmm, ik kan echt geen wijs uit welke temps nou bij wat hoort.. Download dit eens: http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe Kijk bij: + Computer - Sensors Everest is namelijk zo geprogrameert dat zo ongeveer 99 van de 100 moederborden er individueel in zit zodat hij weet welke temp wat is. Als je even verteld welke temps hij daar aangeeft. Jij hebt nmaelijk 3 temps die wel je CPU zouden kunne zijn :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...