Ga naar inhoud

CPU core AMD CPU beschadigd of okay?


Aanbevolen berichten

ik heb ze gemaild wat voor moederbord ik had, en ook al antwoord gekregen: [quote:f56c16c39a]Wij zijn absoluut de moeilijkste niet. Stuur ons de CPU en het betalingsbewijs van de cpu en onderzoekskosten en wij zullen de kosten terugboeken op je rekening als wij ze hebben ontvangen. Je kunt tevens de processor ongefrankeerd naar ons toesturen zodat je geen kosten maakt aan het verzenden. Let wel dat op de doos die wij ontvangen van de TPG duidelijk vermeld staat "ongefrankeerd zoals afgesproken met Chris". Dit is namelijk de enige manier waarop mijn collega's met zekerheid weten dat er door ons zal worden betaald. Vergeet uiteraard niet het rekeningnummer te vermelden. Succes met de Shuttle. [/quote:f56c16c39a] een net antwoord naar mijn idee, ik ben er in ieder geval erg blij mee :) Nu nog zien dat ze ook echt terug betalen natuurlijk :wink: [/quote]
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb het artikel net gelezen Completer komt dan eindelijk toch over de brug (Ze hadden kennelijk zelf ook al door dat ze fout zaten) Toch erg netjes van AMD, dat noem ik nog eens service! :) Een al dan niet buiten hun schuld beschadigde processor ruilen voor een A64 3000+. Dit is wel eenmalig neem ik aan, maar toch, daar gaat het net om.. :wink: Echt topservice, kan niets anders zeggen.. 8)
Link naar reactie
[quote:8c5ddefea2="jayday"]Echt topservice, kan niets anders zeggen.. 8)[/quote:8c5ddefea2]Tja, dit had nooit mogen gebeuren. Top service wil ik het dus zelf niet noemen, eerder redden wat er nog te redden valt. Zelf heb ik de verzendkosten niet vergoed gekregen en ja, de AMD64 was ook niet boxed. Afgezien van een moederbord, zal ik dus eerdaags ook een koeler moeten kopen, omdat een socket A koeler, niet bruikbaar is. Voorlopig heb ik er zelf nog niks aan.
Link naar reactie
[quote:eee1976c15="jayday"] Toch erg netjes van AMD, dat noem ik nog eens service! :) Een al dan niet buiten hun schuld beschadigde processor ruilen voor een A64 3000+. Dit is wel eenmalig neem ik aan, maar toch, daar gaat het net om.. :wink: Echt topservice, kan niets anders zeggen.. 8)[/quote:eee1976c15] Sjah zeg dat wel... Mooi artikel in C!T 3 trouwens. Ben benieuwd hoe het onderzoek afloopt.
Link naar reactie
[quote:1d6957ebde="Hans.Vosman"][quote:1d6957ebde="jayday"]Echt topservice, kan niets anders zeggen.. 8)[/quote:1d6957ebde]Tja, dit had nooit mogen gebeuren. Top service wil ik het dus zelf niet noemen, eerder redden wat er nog te redden valt. Zelf heb ik de verzendkosten niet vergoed gekregen en ja, de AMD64 was ook niet boxed. Afgezien van een moederbord, zal ik dus eerdaags ook een koeler moeten kopen, omdat een socket A koeler, niet bruikbaar is. Voorlopig heb ik er zelf nog niks aan.[/quote:1d6957ebde]Ja, je kan ook blij zijn met wat je nu hebt, je had ook helemaal niks kunnen krijgen, dan zat je alsnog met de gebakken peren, ik ben het wel met je eens, maar aan de andere kant... :roll:
Link naar reactie
Completer heeft mij overigens wel aangeboden de CPU terug te nemen. Over verzendkosten is er niks gezegd en vermoedelijk zou ik in dit geval geen risico hebben genomen. Een geweigerd pakket kost ook nog het dubbele ... Mijn indruk was dat Completer de CPU gewoon weer opnieuw zou verkopen. Dat is de ellende naar een ander verplaatsen. Daar wil ik niet aan meedoen. Dat is voor de echte sjaggeraars.
Link naar reactie
Ik heb het artikel nog niet gelezen, dus het is mij nog niet echt duidelijk wat er precies aan de hand is ... :roll: Maar als het gewoon processoren zijn geweest die bij AMD van de produktielijn afgepleurd zijn, dan denk ik dat AMD wel degelijk schuld heeft bij de uitlevering van beschadigde CPU's. Verder is het natuurlijk niet echt netjes geweest van Completer om zo'n beschadigde CPU uit te leveren, ook al was het een tray-versie. En natuurlijk had Completer het zonder meer terug moeten nemen en de afnemer volledig schadeloos moeten stellen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met spul van Completer: De low-budget systemen en de maandelijkse Athlon64 aktiesystemen van hen doen het prima bij bekenden van me en presteren naar behoren (ook overclockt). Zelf heb ik bij Completer ook indertijd een AthlonXP 3200+ (FSB400) gekocht voor 125 euro. De CPU zat weliswaar op een kartonnetje geplakt, maar was in ieder geval ongeschonden en werkt tot op heden naar behoren (ok, hij wil niet veel hoger dan 2.4GHz, maar een stevige overclock kun je van een 3200+ natuurlijk ook niet verwachten :roll: ).
Link naar reactie
Als Completer tray CPU's wil leveren, moeten zij daar gewoon verantwoordelijkheid voor hebben vindt ik. Als het produkt niet goed is (dus niet naar behoren functioneert) heeft een consument haar recht binnen de garantietijd het produkt gewoon om te ruilen en volgends mij ook alle kosten die hieraan verbonden zijn te vergoeden. Als dit tweemaal gebeurt, vindt ik het ook geheel terecht dat de klant een schadevergoeding ontvangt zoals bij meneer Vosman gebeurt is met zijn AMD 64 3000+. Het is zowieso onbehoorlijk dat een winkel twee keer een produkt met hetzelfde (ernstige) defect levert. - mijn mening -
Link naar reactie
Ik heb zonet begrepen dat Completer wellicht 'refurbished' AthlonXP's als nieuw verkocht heeft. Als dat echt zo is, zijn ze wel heel erg fout bezig geweest. Completer was wat mij betreft altijd een winkel geweest waar men vriendelijk, snel en vakkundig geholpen werd en kon profiteren van scherpe aanbiedingen. Maar het maakt het natuurlijk wel errug verdacht dat ze die AthlonXP 3000+/3200+ CPU's voor langere tijd als veruit de goedkoopste in de Pricewatch hadden staan en zeer scherp geprijsde systemen met dezelfde processoren aanboden. En dit terwijl bij andere leveranciers allang geen AthlonXP's meer te krijgen waren, wel Semprons. Dat zet je wel aan het denken: Zouden ze een goed opgebouwde reputatie zomaar te grabbel gooien met een paar partijen gebruikte AthlonXP's, of is er meer aan de hand met deze shop? :roll: [size=9:cdf9c6194d]Misschien een idee om door de beheerders van Tweakers.Net ff een IP-check te laten doen op de posts in de shopsurvey? :roll: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1739[/size:cdf9c6194d]
Link naar reactie
Completer beweerde eerst dat het om zogenaamde 'ex-OEM' CPU's ging, die ze via een Nederlandse distributeur in handen zouden hebben gekregen. Een paar dingen aan dat verhaal klopten niet: 1) Als je een CPU goed installeert (wat je van Compaq, die ze noemden) mag verwachten beschadigt die niet. 2) AMD Taiwan verkoopt niet aan Nederlandse distributeurs, dat doet alleen AMD Benelux. 3) De distributeur bij wie ik het verhaal natrok houdt keurige archieven bij en vertelde dat het verhaal pure onzin was. Overigens had Completer me vooraf gewaarschuwd dat bij die distributeur wel 80 mensen werken en dat 't daarom moeilijk zou worden Completers' verhaal te controleren. En de distributeur herinnerde zich dat Completer al eens iets had uitgehaald: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=7346 [quote:61133abf5a]de processor waarmee werd geadverteerd, zat niet in de machine. In plaats van de geclaimde AMD Pro 2000 vond PC-Active een Duron 1300 MHz [/quote:61133abf5a] [quote:61133abf5a]De adverteerder, computerwinkel 'Completer' uit Rotterdam, reageerde onwetend: "Wij dachten dat het getal 2000 aangeeft dat de AMD-chip in kwestie even krachtig is als een Pentium-processor op 2000 MHz." [/quote:61133abf5a]
Link naar reactie
[quote:6031521485="carlobernardini"]Waarom risico nemen als je echt wel voor een vergelijkbare prijs hetzelfde produkt elders kan vinden :-? [/quote:6031521485]Completer leverde AthlonXP's 3000+ en 3200+ voor resp. 99 en 125 euro en was daarmee indertijd stukken goedkoper dan de concurrentie. Verder had Completer toen een ongeschonden reputatie.
Link naar reactie
[quote:3c60909b29="egslim"]de processor waarmee werd geadverteerd, zat niet in de machine. In plaats van de geclaimde AMD Pro 2000 vond PC-Active een Duron 1300 MHz [/quote:3c60909b29]Helaas is Completer hier niet uniek in, dus zet uw kruistocht voort. 8) [url=http://www.computerstunt.nl/systemen/6435/Mooi_Upgradesysteem_AMD_Duron_pro_2700+_incl._256mb_DDR_slechts_%E2%82%AC_159.html]Duron Pro 2700+ bij Computerstunt.nl[/url] En wat vinden we van deze quote? :P [i:3c60909b29]Resultaat is een processor van 2,4 ghz die bijna 13% sneller is dan de oudere 2,8 ghz celeron, vandaar dat wij met recht deze pro 2900 noemen.[/i:3c60909b29] http://www.computerstunt.nl/systemen
Link naar reactie
Ik kan natuurlijk antwoorden dat Computerstunt in hun verhaal duidelijk maakt dat het om een 2,4GHz CPU gaat, terwijl Completer dit níet deed. Maar dan nog: Een AMD 2000 aanbieden en een Duron 1300 leveren, zonder dat dit ergens in de advertentie wordt aangekondigd is in het beste geval misleidend en in het slechtste oplichterij. Het maakt niet uit hoeveel andere winkels zich daar ook schuldig aan maken.
Link naar reactie
Mee eens dat een winkel i.i.g. de officiële benaming van zo'n CPU dient te vermelden in hun advertentie. Ik wil echter alleen even aangeven dat indertijd Duron 1300's wel vaker als AMD 2000 Pro verkocht werden. Is zelfs op dit forum ter sprake gekomen? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=119404
Link naar reactie
[quote:b871b30482="egslim"]Maar dan nog: Een AMD 2000 aanbieden en een Duron 1300 leveren, zonder dat dit ergens in de advertentie wordt aangekondigd is in het beste geval misleidend en in het slechtste oplichterij. Het maakt niet uit hoeveel andere winkels zich daar ook schuldig aan maken.[/quote:b871b30482] was gewoon een grapperijtje van PCChips, die durons op een mobotje soldeerde en ze verkocht als AMD Pro2000 (wat dus GEEN Athlon XP 2000 is) Gistron ed verkocht deze bordjes ook wel, en er zijn her en der wel discussies over geweest, onder andere op dit forum dacht ik.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...