Ga naar inhoud

CPU core AMD CPU beschadigd of okay?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb van hen weer een e-mail ontvangen: [i:4ab7935930]De CPU heeft gewoon een volledige jaar garantie. U kunt de CPU gewoon gebruiken. Ik heb er een aantekening van gemaakt.[/i:4ab7935930] Dus ja, als zij hun woord nakomen, dan is het nog net okay. Eén ding lijkt wel duidelijk, de prijs is kennelijk te laag, voor rond de 100 euro krijg je kennelijk dit soort beschadigde CPU's. In de winkel zou ik het niet accepteren. Ik heb nu de keus, alsnog reclameren en de CPU persoonlijk terugbrengen, of het erbij laten. Bedenk wel dat ik ondertussen 124 euro kwijt ben, met het treinkaartje erbij, wordt het nog veel meer. Duidelijk een gevalletje van duurkoop.
Link naar reactie
Wel mee eens. Ik kom nu in een stadium, geef het geld maar terug. Ik voel me best belazerd. Voor het geld wat ik nu heb uitgegeven had ik een Sempron 2800+ boxed kunnen kopen. En dan had ik geen garantie gezeur gehad. Het is wel minder, maar nu heb ik al 3 weken niks kunnen doen. Opsturen doe ik in dit geval niet meer, dus het gaat me dagtochtje Rotterdam opleveren. Ook wel leuk, maar ja de reden vind ik best wel slecht! En dan ook nog minstens 30 euro schade inclusief de reiskosten.
Link naar reactie
[quote:0e72d3d29c="NoepZor"]Als die CPU gewoon werkt is er toch niets aan de hand, je hebt het neem ik aan zwart op wit staan dat ze er van weten !?[/quote:0e72d3d29c]Die informatie heb ik per e-mail ontvangen. Dus echt zwart op wit is afhankelijk van de kleur instellingen. Het slechte gevoel dat ik over deze AMD CPU heb, is dat het plaatje eigenlijk alleen beschadigd kan zijn in de fabriek tijdens de produktie. Wie is daar zo gek (stom) om een beschadigd plaatje te gebruiken? De CPU kost vele malen meer dan dat plaatje. Dus ja, dit is of namaak of de kwaliteit van AMD laat serieus te wensen over. Tenminste, dat zou mijn interpretatie zijn. Voor de beschadiging van de vorige CPU geldt op zich hetzelfde, maar dat zo'n beschadiging er makkelijker doorslipt. In ieder geval vind ik dat iets minder eng. Dat plaatje zat vermoedelijk aan de rand van de plaat. Desondanks had die ook niet gebruikt mogen worden. Wat mij hier erg stoort, is dat mij een gave CPU is beloofd. Dat is deze niet. Was die dat wel geweest, dan had ik het bedrijf kunnen vertrouwen. Ik zal vragen om geld terug. Wanneer dat niet mogelijk is dan weet ik genoeg over deze winkel.
Link naar reactie
[quote:54dc3f5574="Louke19689"]Vandread op: MOKER!!!! :wink:[/quote:54dc3f5574]Zo'n ding heb ik niet eens. Betekent nog meer kosten :cry: en trouwens zo'n ding is ook best wel zwaar :roll:. Wanneer dit nodig zou zijn, dan verwacht eigenlijk veel meer problemen. Dan kan ik het beter duurkoop noemen en de CPU toch maar eens gaan uitproberen.
Link naar reactie
In dit topic http://tforum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=137157 was de discussie wat verder gegaan. Zojuist een e-mail ontvangen van Completer met op zich positief nieuws. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen omdat ik het vertrouwen een (beetje) ben kwijt geraakt. Geld terug of toch "echt" een "gave" CPU zou tot de mogelijkheden behoren. :roll: Oh ja, dit is voor het eerst dat ik een topic heb gestart die de 50 items overschrijdt :-?.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Denk dat je over ongeveer een maand alles kunt lezen. Tot dit tijd kan ik natuurlijk niet de inhoud van het artikel verklappen. Maar twee redenen: Ten eerste ziet Completer het niet als een probleem dat ze beschadigde processors verkopen als nieuwe, zonder vermelding daarvan. Dat bleek ook al uit Hans' verhaal. Ten tweede zet ik vraagtekens bij de manier waarop ze die partij CPU's in handen hebben gekregen. De oorsprong ken ik niet, maar het lijkt erop dat Completer dat erg graag zo wil houden. En niet alleen om de concurrentie voor te blijven.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb net het artikel in computer totaal over dit onderwerp gelezen. Ik heb enige tijd geleden ook een amd 3000+ bij completer gekocht, en sindsdien een onstabiel systeem. Toen ik merkte dat het systeem niet stabiel was met de nieuwe proc heb ik contact opgenomen met completer om de proc om te ruilen. Zij hadden liever dat ik langs kwam met de pc zodat ze het konden onderzoeken. Daarvoor moest ik dus een flink stuk met de trein vanuit houten, en de pc kon pas 2 dagen later opgehaald worden. Mijn vader heeft de pc toen opgehaald, ze hadden de proc niet vervangen, enkel de cpu fan die volgens hun niet goed was, en rekenden hier 64 euro "onderzoekskosten" voor :o (helaas haalde ik hem zelf niet op, want dan had ik dit niet geaccepteerd) Na het lezen van het artikel heb ik de processor eens goed bekeken, en ben ik er achter gekomen dat deze de zelfde soort beschadigingen heeft als in het artikel genoemd worden. Ik heb ze nu dus meteen gemaild dat ik de proc wil terug sturen, en ook verwacht dat de "onderzoekskosten" terug worden betaald. Ik ben benieuwd hoe snel ze reagreren, een vorige mail over de probleem werdt al na 3 weken beantwoord :(
Link naar reactie
Dat is een vervelende zaak. Ik was hier zelf ook bang voor. Ik heb ondertussen als vervanger van de AMD XP3000+, een OEM Sempron 2400 gekocht. Dit omdat ik de socket A spullen gewoon had liggen en dus de keuze had verkopen of toch gebruiken. Toen ik ontdekte dat mijn Epox 8rda3+ moederbord ook aardig kon overklokken, heb ik de eerste stappen gezet. De Sempron 2400 CPU draait nu op FSB 217MHz en een core spanning van 1,7V. Best wel een mooi resultaat. Ik vermoed dat het nog wat beter kan. Met de kennis die ik nu heb, heb ik ook mijn al wat oudere AMD XP2600+/133 eens aan de tand gevoeld. Deze draait momenteel op een FSB van 166MHz en een klok ratio van 13,5 en een core spanning van ook 1,7V (dit was dus FSB=133MHz, klok ratio 16, core spanning 1,64V). Beide CPU's lijken stabiel. Verder lijken die zo snel als een AMD XP3000+. Een goede vergelijkende test is overigens best wel lastig. Maar ja, deze experimenten zijn wel een gevolg van mijn slechte ervaringen met de eerder gekochte AMD XP 3000+ CPU. Met de AMD64 CPU heb ik verder nog geen ervaringen. Ik heb nog geen moederbord, dus dat zal nog eventjes duren.
Link naar reactie
nou, ik heb antwoord gehad, aleen wordt mijn vraag of ik hem mag terugsturen niet beantwoord. Het enige wat ze mailen is de vraag welk merk moederbord ik heb. Iets wat er totaal niet toe doet, want dat wisten ze al (ze hebben de pc toch zelf onderzocht?) Bovendien heb ik de proc in 2 pc's getest, en ligt het dus niet aan het mobo. Het lijkt er op dat ze niet willen toegeven dat ze kappote procs verkocht hebben, zelfs al is dat overduidelijk.
Link naar reactie
Zolang ze reageren vind ik dat nog wel een beetje positief. Bewijzen dat het niet goed functioneren aan de CPU ligt is vrij lastig daarom durfde ik de CPU ook niet te gebruiken. Ik denk toch dat je de vraag over de moederborden gewoon moet beantwoorden. Als je een oude e-mail (of een brief) hebt met het antwoord, dan zou ik dat terugsturen. Dan zien ze gelijk de historie. Ze hebben een hekel aan lange verhalen, dus maak het vooral niet te kort.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...