Ga naar inhoud

CPU core AMD CPU beschadigd of okay?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb de foto van de CPU schade wat verkleind [img:979403771a]http://home.hccnet.nl/h.vosman/fotos/hw/cpu-schade.jpg[/img:979403771a]. De foto geeft nu (in wat minder detail) de schade aan de kern weer. Het origineel heb ik ook iets kleiner gemaakt [url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/fotos/hw/cpu2schade.jpg](foto gehele core met type aanduiding)[/url] en verandert in een url. Ik hoop dat het nu wat leesbaarder wordt. Inmiddels een eerste reactie gehad van de winkel: [i:979403771a]U heeft een volledige jaar garantie op de CPU, we bedoelen ermee als de core verbrijzeld wordt of de hoeken afbreken door het verkeerd monteren van de koeler.[/i:979403771a] De reactie is okay, alleen de vraag blijft hoe ik dat bewijs, dus ik zal de vraag nog wat scherper moeten stellen.
Link naar reactie
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1739 overwegend positieve reacties, ook mbt omruilen en testen van defecte producten Edit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/969849/ hier staat een stuk over AMD XP B Klasse CPU's die er niet fris uitzien, maar wel gewoon werken, misschien zoeen te pakken ??
Link naar reactie
Het enige probleem dat ik zie dat ik na eventueel uitproberen niet makkelijk kan bewijzen dat de beschadigde core niet door mij is vetroorzaakt. Op zich is mijn indruk dat de core voor de rest goed is afgewerkt. Wanneer op de rekening had gestaan dat de beschadiging aan de rand niets voorstelt, dan was ik gerust geweest. Nu is mijn indruk dat mij feitelijk een CPU is verkocht zonder garantie (tenzij zij niet moeilijk doen natuurlijk).
Link naar reactie
[quote:decfa769c1="NoepZor"]hier staat een stuk over AMD XP B Klasse CPU's die er niet fris uitzien, maar wel gewoon werken, misschien zoeen te pakken ??[/quote:decfa769c1]Ik vermoed het, en dan is het niet echt een probleem tenzij het later wordt uitgelegd als: geen recht op garantie. Het lijkt me in ieder geval schade dat eerder in een produktieproces ontstaat dan tijdens transport. Ik zou in dat geval toch wat meer krasjes verwachten.
Link naar reactie
Bij verkeerd monteren van de koeler lijkt mij dat altijd eerst een hoekje zal afbreken, terwijl hier de grootste schade aan de zijkant zit. Dit soort schade krijg je alleen door met de hoek van een hard voorwerp tegen de zijkant te beuken. Dat is geen bewijs dat jij het niet hebt veroorzaakt, maar het helpt wel als ze gaan zeuren over verkeerd gemonteerde koelers.
Link naar reactie
Ik heb een 2e e-mail gestuurd en mijn dilemma uitgelegd. De schade aan de rand is dan misschien niet door een een koeler veroorzaakt. Dat kan ik niet zeggen van de schade die precies op de hoek rechts onder zit. Nu weet ik niet hoe normale koeler schade eruit ziet, dat is voor mij toch wel lastig. Ik weet alleen dat ik vrij veel Athlon CPU's in handen heb gehad en dat ik of een koeler of een CPU heb gewisseld. Het lijkt me toch wel vrij lastig om een core te crushen wanneer die verder goed op de CPU print geplaatst is.
Link naar reactie
Hmm, inderdaad het zou kunnen. Toch denk ik dat het door mij gekocht exemplaar niet interessant genoeg is voor verdere verwerking. Het artikel spreekt namelijk over wafers, dat is toch maar een heel klein deel van de uiteindelijke CPU (met de speciale afdeklaag over een stukje van die wafer). Het vernietigen van een wafer lijkt me overigens kinderspel. Wat er mis is gegaan (volgens mij) is dat zo'n afdeklaag gemaakt moet worden. Twee zaken zijn niet in orde, ten eerste is de core niet rechthoekig, ten tweede zijn er splinters afgevallen. Vervolgens lijkt het plaatje netjes te zijn bevestigd. Het zal dus inderdaad een zogenaamde B-keuze kunnen zijn want die fouten zijn vrij makkelijk te zien. Wanneer de CPU werkt, dan zie ik ook verder geen probleem. Het zou de lagere prijs kunnen verklaren hoewel ik 100 euro toch nog wel vrij pittig vind. Een boxed exemplaar doet zo'n beetje 150 euro of meer. Dat lijkt me toch ook wel weer vrij veel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...