Ga naar inhoud

CPU core AMD CPU beschadigd of okay?


Aanbevolen berichten

Bijgaande foto toont een deel van een AMD XP3000+ CPU. De CPU kwam zo uit de verpakking. Ik vroeg me af of dit ernstige schade is. Dit omdat de garantie van de winkel alleen geldig zou zijn zonder mechanische beschadigingen zoals een afgebrokkelde core ... Het zou overigens om een nieuwe CPU gaan.[img:1a0d31db54]http://home.hccnet.nl/h.vosman/fotos/hw/cpu-schade.jpg[/img:1a0d31db54]
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e7e9a22319="Orcer"]gewoon proberen, weetje het snel genoeg[/quote:e7e9a22319]waarschijnlijk zit ie nu nog in de verpakking en kan hij hem terugsturen? Foto = groot = goed nu. Maar ik weet niet, maar ik dacht dat de core altijd helemaal heel moeten zijn, en op het rechterstuk onderaan, en rechtsonder in de hoek is het niet helemaal strak meer, beetje afgebrokkeld. Ik weet dus niet of het normaal is, maar ik denk het niet.
Link naar reactie
[quote:b1b1f0d739="Orcer"]gewoon proberen, weetje het snel genoeg[/quote:b1b1f0d739]Ik wil hem best uitproberen, maar als die het niet doet, dan zou ik best eens geen garantie kunnen hebben. Dat is een groot risico. Op zich is het een tray versie. En de schade is zeer zeker geen gevolg van schade ten gevolge van verzending. Daarvoor was het de doos wel meer dan voldoende ingepakt. Zover ik kan zien is de CPU nooit gebruikt. Wanneer ik er een koeler op heb geplaatst met koelpasta, dan kan ik niet meer zeggen: deze is nooit gebruikt.
Link naar reactie
[quote:b46db9e320="koene"]wat isdr mis mee? :oops: en misschien even je foto resizen?[/quote:b46db9e320]Is de foto te groot of te klein? Ik twijfelde of ik de schade moest markeren. Op dit moment is nog goed te zien dat de CPU vermoedelijk nooit gebruikt is. De schade zit inderdaad op het randje rechts van de core. Ik heb dat vergeten te melden.
Link naar reactie
[quote:a3c86099dc="Hans.Vosman"]Dat is dan erger dan ik dacht. Moet ik ook nog naar Rotterdam om verhaal te halen.[/quote:a3c86099dc] Mail/bel anders ff met die shop, misschien willen ze je wel tegemoed komen en versturen oid. Je hebt tenslotte een mooie foto waarop ook nog es duidelijk is te zien dat je nog niets hebt geprutst (geen koelpasta vlekken etc)
Link naar reactie
zeer zeker niet zo accepteren..... dergelijke beschadigingen ontstaan normaal alleen door verkeerde koeler montage, betwijfel dus of hij nieuw was. De chip is altijd 100% schoon te krijgen als je het goed doet trouwens, dat is geen indicatie voor niet gebruik! Ik hoop voor je dat ze in de winkel niet lastig doen! welke zaak trouwens?
Link naar reactie
[quote:7d0893eb6e="Vandread"][quote:7d0893eb6e="Hans.Vosman"]Dat is dan erger dan ik dacht. Moet ik ook nog naar Rotterdam om verhaal te halen.[/quote:7d0893eb6e] Mail/bel anders ff met die shop, misschien willen ze je wel tegemoed ...[/quote:7d0893eb6e]De e-mail heb ik gisteravond al verstuurd, 1 uur na aflevering van het pakketje van de post. Ik dacht dat de CPU maar een beetje schade had. Aan een crush had ik eigenlijk nog niet gedacht. Daarna, dacht ik, hoe krijgt men dat voor elkaar ... Daar zit dus wel een beetje wantrouwen. Omdat het om een bedrag van meer dan 100 euro gaat, zal ik wel wat ondernemen. Mochten ze meewerken dan is het okay, maar dan zit ik nog met de verzendkosten en het extra gedoe wat vermoedelijk toch weer 20 euro of meer en bergen tijd gaat kosten. Tja, goedkoop wordt weer duurkoop ik zie de verhalen al weer. Nu is dit alles nog even giswerk, gerustellend vind ik het in ieder geval niet.
Link naar reactie
[quote:472d2a82c1="micky.g"]dergelijke beschadigingen ontstaan normaal alleen door verkeerde koeler montage, betwijfel dus of hij nieuw was. De chip is altijd 100% schoon te krijgen als je het goed doet trouwens, dat is geen indicatie voor niet gebruik![/quote:472d2a82c1]Dat zou best kunnen, alleen zou het mij niet lukken. Ik zie zelfs geen pluisjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...