Ga naar inhoud

Computer boot niet


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn nieuwe computer opgehaald. Alles los in onderdelen voor het eerst van mijn leven. Het systeem is alsvolgt: -AMD64 3500+ 939 socket -DDRAM 512Mb PC3200 400MHz -350 WATT voeding -Club 3D GEFORCE FX6600 GT 128 MB AGP -Maxtor 200gb HDD IDE Dit is het uiteindelijke systeem geworden waar ik in een ander topic ('[i:1fc9571713]Advies bij keuze van PC[/i:1fc9571713]') advies om vroeg. Nu heb ik vandaag de computer opgehaald bij de Norrod (behalve de gfx en het mobo). Alles heel voorzichtig inelkaar gezet, geen kortsluiting gemaakt, niets laten vallen, niets geforceerd, enz. Alles keurig gedaan naar eigen zeggen.. MAAR TOEN... aangesloten en de powerknop ingedruk. gevolg... Hij gaat aanm aar niet succesvol.. alles fans draaien wel aan verder niets.. geen beeld op het scherm (die het op de oude pc wel doet) geen piep van de pc-speaker oid... De GFX doet het ook net als het geheugen.. allemaal geprobeerd in een andere pc. Wat is het probleem en hoe is het op te lossen? Misschien is dit ook nog wel handig te vertellen: wat ik als laatste aansloot om mijn mobo waren de kabeltjes die uit de voorkant van de kast kwamen.. De draadjes van de led, speaker enz. Hoe weet je wat de grond verbinding is en wat de - pol is? moet de tekst die op de sterktjes staat (aan de ene kant) naar de grond richten of juist andersom of maakt dit niets uit. Want de ene keer brand het HDD lampje de heletijd maar soms ook weer niet, ik zit nu ergens anders kan un even niet uitzoeken hoe ik dan de stekkertjes erin moet pluggen....
Link naar reactie
niets doet het.. heb het weer geprobeerd.... cmos gereset.. stond niet op die jumper setting wel gedaan.. niet geholpen.. resetten vna bios? hoe als ik niet eens beeld krijg op mn beeldscherm, ik hoor niet eens een biepje dat hij de self-test heeft gedaan en de hardeschijf kraat niet ... wat is het probleem nou :| s het een kapotte mobo? of is het iets anders? kan ik ook iets verkeerd aan hebben gesloten zoja, wat?
Link naar reactie
Dan verdenk ik je PSU toch heel snel. Zelfs al zou dit een 350 Watter van een goed merk zijn.. (Alles behalve q-tec en noname, noem maar op..) Dan nog zal ie deze config niet trekken.. Met welk merk en hoeveel watt heb je getest? En anders, hup terug naar NoRRoD, snap nog steeds niet waarom die zaak zo gehyped word, maargoed... :-?
Link naar reactie
kijk wat ik vind :P http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/e1642_a8v_deluxe.pdf (ik heb geen zin om op te staan en de papieren editie te pakken ;) ) daar moet je naar de jumper linksboven kijken, naast de PS2, die staat default op +5VSB maar bij mij op mn mobo staat ie op +5V.. is dat het misschien? ik kan nu even niet alles opnieuw aansluiten.. daar is het te laat voor ik ga zo slapen.. maar kan dat het probleem zijn?
Link naar reactie
ja het had met de spanning te maken , maar het was een fuctie om je computer aan te switchen met je toetsenbord (erg leuke optie :D) nou ben ik naar de winkel gegaan en die trokken een hele leuke conclie: hij start niet op.. hij doet het dus niet en ik kan em ruilen, alleen hij is er pas aan komende week.. ik kan dus ook mn geld terug gaan vragen naar een andere winkel gaan, maar dat is zoveel gedoe dat k er geen zin in heb.. tis vakantie.... dus zo komt het hoop ik toch weer goed.. maar nu ik mn koeler en processor er weer af moet halen, moet ik dan ook er op nieuw koelpasta op doen omdat het nu allemaal verschuift en zo? Of lukt dit zo wel? Anders vraag ik hun lekker naar een tubetje ...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...