Ga naar inhoud

Groot probleem: Help me aub


Aanbevolen berichten

Hallo computerdeskundige, Het is binnen enkele uren vandaag voorgekomen dat mijn computer uitviel, om vervolgens weer gelijk opnieuw op te starten. De eerste keer dacht ik dat er misschien te weinig stroom was en maakte ik me niet zo'n zorgen. Maar nu het vaker voor komt maak ik me er zorgen over, aangezien ik komende weken deze pc heel hard nodig heb. Kan iemand me vertellen wat de problemen kunnen zijn? En of ik dit zelf kan achterhalen? (bv temp meten van bios, hoe?) Ik ben een echte pc noob, dus kan alleen iets doen met simpele uitleg. En pc kast uit elkaar schroeven lukt me niet :cry: Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Link naar reactie
Alvast bedankt voor de snelle reactie: Ik heb net via het windows XP logboek gekeken en tussen 18.16 en 18.19 heb ik een aantal fouten gevonden, stond een stuk of 10x fout. Bron: disk Gebeurtenis: 7 Beschrijving: "beschadigd blok in apparaat / device / harddiskO/D" Wat houdt dat in? Iets ernstigs of gewoon een foutje en daarbij pc opnieuw opgestart? @Draco: Sorry ken me systeem niet :cry: Ik vind het ook heel erg dat ik zo weinig van deze pc af weet, maarja ik kan er niks aandoen. ps: Waar kan ik automatisch uitschakelen instellen?
Link naar reactie
[quote:19805c9911]ps: Waar kan ik automatisch uitschakelen instellen?[/quote:19805c9911] Ga in Configuratiescherm naar "Systeem", dan naar tabblad "Geavanceerd", vervolgens naar het knopje "Opstart en herstelinstellingen" en klik erop. Haal vervolgens als laatste het vinkje weg bij de regel "De computer automatisch opnieuw opstarten. Dit vinkje staat dus in het kader "Systeemfouten". Groetjes Jan Willem [color=red:19805c9911] Edit: Verdorie, was Jayday me nét voor![/color:19805c9911]
Link naar reactie
Beschrijving: "beschadigd blok in apparaat / device / harddiskO/D" Klinkt alsof er iets met je harde schijf aan de hand was. Draai eens uigebreide schijfcontrole en kijk of er dan fouten weergegeven worden. JE start deze op door in het venster "Deze computer" met rechtermuisknop op een schijf te klikken, dan te kiezen voor eigenschappen. In het tabblad extra zie je dan staan: de harde schijf nu op fouten controleren. Klik hierop en kies de opties om fouten in het bestandssysteem ook te corrigeren en om beschadigde sectoren te zoeken en te repareren. ALs er foute sectoren zijn, dan zou ik kijken hoe het met je harde schijf staat dmv een diagnose programma van de hardeschijffabrikant, maar dat is een stapje verder.
Link naar reactie
Ik heb net de HD gescand op fouten, er waren drie dingen niet goed en die zouden zijn vervangen. Echter staat in mijn logboek dat er om 20.11 een system error heeft plaats gevonden. Dus het lijkt mij niks van warmte, voeding etc maar van een defecte HD? Hoe erg is deze beschadiging en wat kan ik eraan doen om dit zelf op te lossen? Jullie zijn bedankt, hopelijk kunnen jullie er samen met mij voor zorgen dat het probleem opgelost wordt. Ik heb trouwens het vinkje uitgevinkt. Dankjullie voor goede uitleg
Link naar reactie
[quote:8463ea7b30="Gouranga"]Helaas weet ik niet waar deze HD schijf van is. Ik weet dat deze pc van het werk is en dat hij is gekocht bij paradigit een paar jaar geleden. Voor de rest weet ik niks van computers af wat zoiets betreft. [/quote:8463ea7b30]Je kunt toch wel de kast open schroeven en kijken van welk merk de HD is? Of weet je niet eens welk onderdeel precies de HD is?
Link naar reactie
Een IEA harddisk kan dat? Enfin, ik denk dat er een probleem is geweest op de harddisk. Doordat ik foutencontrole heb gedaan is dit waarschijnlijk / hopelijk hersteld. Heeft het nu om nog 1x de schijfcontrole uitgebreid te doen, en als hij daar niks vind ben ik dan weer voor 99& gegarendeerd dat hij niet beschadigd is. Optie pc uitschakelen bij fout stond eerst aan, kan dus goed dat er iets mis ging en toen uit is geschakeld en dat het niks met de voeding te maken heeft. Echter is deze optie nu uitgeschakeld. Wat is het nu van ingeschakeld zijn?
Link naar reactie
Het merk IEA ken ik ook niet en bestaat volgens mij ook niet. Gouranga, zou je eens in everest bij opslag/windows opslagmedia willen kijken?? In het rechtervenster van Everest komt dan een lijstje en de harde schijf komt dan als het goed is tussen het diskettestation en de cd rom drive te staan. Als je daar dan op klikt, komt er een lijstje met het typenummer, merk e.d. ZOu je het merk hier willen posten?? // Houtenaren zijn altijd creatief hé :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...