Ga naar inhoud

ThrottleWatch voor je P4 !


Aanbevolen berichten

Eindelijk: een tooltje om met zekerheid te weten of je overclocked (of slecht gekoelde) P4 aan het "throttle-en" is. De throttle functie in de p4 zorgt er voor dat indien er oververhitting plaats vind de cpu terug stapt in snelheid en zo de cpu beschermt tegen doorbranden. [img:db6ff8f8fc]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/throttlewatch.jpg[/img:db6ff8f8fc] Je pc wordt dan dus (terwijl hij op een hoge clock loopt) langzamer.... Punt is alleen dat als je je cpu zwaar overclockt je eigenlijk nooit met zekerheid wist of hij aan het knijpen was. Daar is dus nu een fraai tooltje voor, gratis, van de makers van de Powerleap cpu converters. Het lijkt mij goed te werken, moet het nog wel testen maar om nou gewoon ff mijn koeler eraf te rukken tijdens een benchmark :roll: ..... Enigste minpuntje: dat ze nou niet ff een thermometer erin konden integreren. :cry: http://www.panopsys.com/throttlewatch.htm
Link naar reactie
Ja, ik denk dat wij te voorzichtig zijn. Je zal denk ik minimaal boven de core thermal limit uit moeten komen, voor mijn p4 ligt die op 70 graden, ik vind dat wel erruuuug heet en durf eigenlijk niet zo ver te gaan, bij mij crashte windows bij 67 graden. Tenminste: ik denk dat pas dan de throttle dicht gaat maar zeker weet ik dat nou ook weer niet. En om mijn mooie 3.2 Ghz-30 caps daar nou (mogelijk) voor op te offeren... Je hebt eigenlijk een cheapo 2,nog wat ghz nodig om het te testen want als het goed is werkt het allemaal maar ja; je ken nooit weten... Het is iig handig om het tooltje erbij te houden als je ver overclockt voor een record oid en ook als je het vermoeden hebt dat ie langzamer wordt. Gr Richard
Link naar reactie
Ja dat denk ik ook maar echt zeker weet ik dat niet. Ik heb geen idee hoe dat throttle mechanisme nou precies werkt. het enigste wat ik weet is dat het je cpu beschermt tegen doorbranden. Ik heb ook al op Intel.com gezocht maar daar is ook niet echt iets er over te vinden. dwz; het zal vast wel ergens op die site staan maar de indeling is zo ongeveer net zoals de KB van microsoft, daar vind ik ook nooit datgene wat ik zoek. :cry: Meestal vind ik dan al zoekende wel allehande andere interresante info... Zo vond ik bij Intel een P4 northwood MET 1 MB cache op 3.4 Ghz huh?...... Ik heb de pagina wel 3x gelezen want ik dacht: dat bestaat niet.
Link naar reactie
Ik heb me ook de pokke gezocht maar 'm nog nergens gevonden. :cry: Mind you; het is lastig zoeken want de meeste verkopers geven geen boxcode of cpu-id op , er staat alleen maar 3.4 Ghz-1MB-800 mhz en dat kan dus ook een prescot zijn. het is er 1 om te onthouden als je op een beurs loopt want meestal duiken dergelijke cpu's daar op bij een vage handelaar in een tray en meestal ook nog voor een habbekrats. wat het ook nog kan zijn: een terug gestapte EE die niet door de validatie is gekomen. Er is het gerucht dat er EE cpu's waarvan de l3 cache niet goed werkt worden omgenummerd , de l3 cache uitgeschakelt en verkocht als een gewone northwood. Het is mij alleen niet duidelijk of zo'n cpu dan nog steeds een M0 stepping heeft....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...