Ga naar inhoud

hoe mijn video kaart niet overklok en de rest wel?


Aanbevolen berichten

hoi ik heb een vraagje ik heb mijn proccesor en ales overgeklokt dmv frontbus, ik heb dus ook mijn video kaar t overgeklokt maar voor hem is het te veel overgeklokt want telkens als ik een spe ga spelen krijg in een foutmelding van de video kaart. hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik de video kaart niet of minder overklok? specs: moederbord: asus p4s8x-x cpu: intel celeron 2,4Ghz ---> 3,04 Ghz werkgeheugen:ddr pc 3200 400 mhz 256mb (ook overgeklokt ik weet niet hoeveel geworden k heb overgeklokt met fsb) hdd is niet belangrijk voeding :300 watt ( ik weet het dat is weinig maar ik heb er geen problemen mee gehad met het overklokken alvast bedankt Mini Me
Link naar reactie
Nvidia mx440 nieuwste driver net gedownload ik gebruik gewoon de bios om mijn fsb te verhogen ik heb daar geen progamma's voor. kunt u wat u net zij het laatste bericht misschien iets beter uitleggen ik snap het namelijk niet helemaal :oops: alvast heel erg bedankt p.s. er komt een nieuwe video kaart aan een 6600gt maar deze kan waarscheinlijk oook niet zo ver worden overgeklokt?
Link naar reactie
[quote:754eaaa64c="Mini Me"]Nvidia mx440 nieuwste driver net gedownload ik gebruik gewoon de bios om mijn fsb te verhogen ik heb daar geen progamma's voor. kunt u wat u net zij het laatste bericht misschien iets beter uitleggen ik snap het namelijk niet helemaal :oops: alvast heel erg bedankt p.s. er komt een nieuwe video kaart aan een 6600gt maar deze kan waarscheinlijk oook niet zo ver worden overgeklokt?[/quote:754eaaa64c]Als je je grafische kaart wilt overklokken heb je een programma nodig, bijvoorbeeld coolbits, rivatuner, powerstrip en dergelijke. Kijk maar in de FAQ.
Link naar reactie
ow maardat heb ik niet gedaan en als ik een spel ga spelen als ik hem zo ver heb overgeklokt krijg ik de hele tijd dat er een vpu recover is? en dit heeft met mijn kaart te maken en dan klok ik hem een klein beetje terug en dan krijg ik die waarschuwing niet :-? oja ik kan nergens in mijn bios agp lock vinden kan dit wel bij mijn moederbord en weet iemand hoe het dan heet? en waar het staat? alvast bedankt Mini Me
Link naar reactie
[quote:25df67b643="Mini Me"]maar waarom krijg ik dan een vpu recover fout :-? want dat heeft te maken met een video kaart toch? daarna als dat gebeurt is staan al mijn instellingen weer laag bij windows zoals eerst 1024x778 en na vpu recover staan ze op 800x600 en kleuren lager 16 bits i.p.v. 32 bits[/quote:25df67b643]Omdat dan waarschijnlijk de bus sneller wordt naar je kaart toe, maar daardoor word het signaal ook zwakker. Daarom gaat ie dan mekkeren. Ik zou maar snel een dividertje zoeken.
Link naar reactie
[quote:a3673506dc="Mini Me"]maar waarom krijg ik dan een vpu recover fout :-? want dat heeft te maken met een video kaart toch? daarna als dat gebeurt is staan al mijn instellingen weer laag bij windows zoals eerst 1024x778 en na vpu recover staan ze op 800x600 en kleuren lager 16 bits i.p.v. 32 bits[/quote:a3673506dc]huh???? vpu recover op een nVidia kaart? sinds wanneer is dat? edit: srry noepzor, had je bericht niet gelezen..
Link naar reactie
[quote:c08ab9b1d2="Mini Me"]sry vergeten bij te zetten ik heb heel lang met eeen ati 9200 se gedaan daar kreeeg ik die recover bij de nvidia krijg ik gewoon de foutmelding van het spel geeen vpu recover erbij zoals bij de ati Mini Me p.s. watr is nou een dividertje?[/quote:c08ab9b1d2]De deler over FSB tot AGP of PCI bus. Klinkt erg vaag, maar ik bedoel het volgende: Als je FSB 133 is, is de divider voor de AGP bus 2, en voor de PCI bus 4. Als je je CPU hoger gaat klokken dmv de FSB, gaat je FSB omhoog, maar je divider blijft gelijk. Zo gaat de bus ook sneller lopen, maar word het signaal zwakker. Zo kan je dus fouten krijgen. Edit: pcguy weer hoor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...