Ga naar inhoud

processor te heet, oplossingen?


Aanbevolen berichten

voor een computer waarvan de processor te heet wordt ben ik aan het kijken naar oplossingen. het ding is niet overgeclocked en bevat niet veel bijzonders (geen 10 hdds ofzo). de computercase staat in een kastje maar er is redelijk wat ruimte aan alle kanten en opzich is voornamelijk de processor veel te warm. de koeler is al eens los gehaald en met een beetje koelpasta weer opnieuw geplaatst. dit hielp eigenlijk niks. opzich zit ik nu naar een nieuwe koeler te kijken, maar ik vroeg me af of ik misschien andere oplossingen over het hoofd zie. oh en voor een goede koeler, liefst niet te lawaaierig, niet schreeuwend duur en ook geen waterkoeling ofzo, welk merk / type heeft de voorkeur?
Link naar reactie
temp basseer ik op verschillende tools en het feit dat ik een BSOD IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (of zoiets) krijg als ik de processor een tijdje zwaar belast. temp is een beetje onduidelijk, verschillende tools gevenen verschillende waarden. cpu fanspeed: rond de 55 cpu mdm5: rond de 60 cpu bios: rond 70 cpu gigabyte mobo tool: rond de 70 case temp allemaal rond de 40 het is een AMD Athlon 2000+ geloof ik valt er qua cpu koeler merken nog iets slechts te kiezen? op het moment twijfel ik wat tussen "cooler master" en "spire"?
Link naar reactie
ik weet nie... maar hoe heet wordt ie nu precies? die tooltjes vindt ik vaak maar waardeloos. beste remedi is voor mij nog altijd ff de hand er in zodra ik me hand niet verbrand en geen last heb van vastlopers of andere problemen vindt ik het wel prima :) ik heb ook al eens gehad bij een systeem dattie vanalles zei te heet en knipperende warnings etc. etc. allemaal bladiebladiebla... het betreft een systeem van een amd 1800 xp da's 2,5 jaar geleden en het systeem draait nog steeds! meestal convert ik er films mee van avi naar rmvb bestanden. dat eist veel van de processor. staat altijd op 100% maar ik ben van mening dat ik alleen maar het maximale eruit haal wat er in zit blijkbaar. zolang me kernel niet over de 20% komt zo af en toe, maak ik me geen zorgen. :wink:
Link naar reactie
[quote:c2219e33b3="boneyard"] dan lijkt mij dat reden genoeg om een oplossing te gaan zoeken.[/quote:c2219e33b3] ik geloof dat de medeforumlede je al hebben aangeraden om er casefans in te zetten, zet er dan meteen 2 of 3 in en ga de proccor fan schoonmaken of als je lui bent koop je een niewe pak de stofzuiger zuig de kast een beetje leeg (je kan ook de stofzuiger tegen een van je fans aan houden daar wordt hij ook wat schoner van) -zet je pc aan -feesje vieren je temp is naar beneden gegaan...
Link naar reactie
Je kan het ook overdrijven he. Een cnps 7000 is zat. Er zijn een aantal dingen die je kan doen bij een te hoge temp. Eerst stof verwijderen. Dat heb je gedaan. Dan moet je kijken of de temp in je kast laag genoeg is. Zelfs de grootste koeler is waardeloos als hij zn hitte niet kwijt kan. Het probleem is dat je niet erg zeker uit kan gaan van sensoren zoals je ook kan zien aan de verschillende temps die je post. Maar als je vastlopers krijgt is het wel duidelijk dat ie te heet is. Voel als de pc een tijd heeft gewerkt eens even in de kast, is het daar erg warm? Dan kan je het beste een of meerdere casefans plaatsen. (als je die nog niet hebt) Daarna is de cpu koeler aan de beurt. Dan is idd de spire wisperrock 4 een goede en goedkope keuze. Wil je meer performance en stilte dan kan je ook bijvoorbeeld een Zalman CNPS7000B-AlCu nemen. Deze is alleen wel duurder, en je moet dan ook nakijken of die wel op het moederbord past.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...