Ga naar inhoud

USB conflict


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Mijn moeder heeft op haar PC een apparaatconflict op de USB controller. Het is een klein geel rondje met een vraagteken. Ze heeft een USB modem van ZON en daar staat geen foutmelding bij als je kijkt bij apparaatbeheer. Maar haar internet en email werken niet goed, even maar na het opstarten, en dan loopt het vast, terwijl onder status de verbinding er nog wel is. Ik heb exact dezelfde PC, maar bij mij staat er een klein rood kruisje door het tekentje bij USB controller, en als ik er op klik, dan krijg ik boven in twee kleine schermpjes, waarvan één met een rood kruis erdoor, en één met een groene vink er door. Bij mijn moeder hebben beide schermpjes een rood kruis als je op USB controller gaat staan. We draaien beide XP zonder service packs, en ik heb dus geen problemen, maar ik heb wel demon met ethernetmodem :D . Weten jullie een oplossing. grt, FX
Link naar reactie
Een klein geel rondje met vraagteken betekend dacht ik dat er geen drivers zijn geinstalleerd voor het apparaat. Doe maar eens rechtermuis > eigenschappen, dan kan je zien wat er is. Als je niet weet wat voor apparaat het is moet je nagaan wat niet werkt en anders verwijder je hem, het kan namelijk ook een foutje zijn. Maar vaak staat er al wel bij wat voor type apparaat het is. Ik raad je aan om eerst de nieuwste moederbord drivers te installeren. Die kan je halen van de website van de fabrikant.
Link naar reactie
en als je merk van mobo niet weet kun je die vinden met everest, die is te downloaden op: www.lavalys.com er is zoals comp-freak al zegt geen (goede) drivers geinstalleerd, je usb controller drivers zitten meestal verwerkt in de drivers van je moederbord, zoals ook de geluidskaart, onboard netwerkkaart, de chipset drivers en wel meer
Link naar reactie
Tja, dat is snel. Wij hebben beide een ASUS moederbord met bijbehorende cd. Daar staan alle drivers op. Maar alleen bij usb drivers krijg je de text dat deze bij service pack twee van windows worden meegeleverd. Maar wij willen geen service pack's. Maar als ik bij ASUS download, download ik dan gewoon een USB driver 2.0, en zo ja. Moet ik iets aanklikken na uitpakken van de driver, of moet ik deze driver uitpakken en op de HD zetten en via stuurprogramma bijwerken verder gaan naar deze driver. Ik heb hier niet zoveel ervaring in. Alvast bedankt, grt FX
Link naar reactie
Met SP1 moet dit al opgelost zijn, SP2 ben ik ook geen fan van.. :wink: Download wel alle beveiligingspatches en slipstream SP1, dan ben je prima beveiligd.. :wink: [Edit]Zie het M.V Wesstein, maar omdat dit door SP1 opgelost wordt..[/Edit] [Edit2]Je moet natuurlijk wel een goede firewall (sygate, kaspersky e.d.) + virusscanner (NOD32, AVG..) hebben.. :wink: [/Edit2]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...