Ga naar inhoud

PC gaat geregeld spontaan uit! HELP!!


Aanbevolen berichten

Heb een PC met nieuw Asus moederbord en nieuwe P4 1MB S478 3,0GHz. Kast is van Medion PC waar nieuwe moederbord in geplaatst is. Geheugen PC2100 is overgezet van oude medion PC. Configuratie: CPU 3,0GHz S478 P4 1MB Mainboard: Asus P4P800-MX Memory: 512MB PC2100 Harddisk: 1x Maxtor 80GB 7200rpm 2MB 1x Maxtor 120GB 7200rpm 8MB Voeding: Fortron 250W Extra casefan geplaatst achterin kast. Wanneer de PC uit is gegaan is deze moeilijk direkt weer in te schakelen, wel na tijdje uit te zijn geweest. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Link naar reactie
Bij bovenstaande reakties sluit ik mij van harte aan! Moet haast wel de voeding zijn, want op een 250W doet mijn XP2600 met 'n GF4Ti het nog niet eens... Wat voor een grafische kaart heb jij erin zitten? Gezien de snelheid van de processor moet deze haast wel een stuk sneller zijn dan de mijne, en alleen al een moderne graka lust al wel ongeveer 50W. Conclusie: Dan blijft er wel héél weinig over voor de rest. Check de voltlijnen eens, als die nogal variabel zijn heeft de voeding er vaak moeite mee. Groetjes van Jan Willem :wink: By the way: Zit het kleine, vierkante Pentium 4 stekkertje wel aangesloten op het moederbord? Heb ik hier al heel vaak langs zien komen 8)
Link naar reactie
Over de 250 W voeding van de Aldi PC moet ik opmerken dat betreffende voeding, hoewel aangemerkt als 250W,veel meer presteert als een noname 300 Watter en met een P4 2,66 en een GF4 Tiprobleemloos heeft gedraaid, de heel grote fan erin is ook gaaf en stil. Na vervanging door een 5700 ultra heb ik wel een zwaardere voeding toegepast.
Link naar reactie
draait dat btw wel goed?? een 3.0GHz met 800FSB heeft PC3200 geheugen nodig om synchroom met de CPU te draaien. Dus als je die P4 op 3.0GHz krijgen wilt, moet dat PC2100 geheugen op 400MHz i.p.v 266MHz draaien en dan clock je de pc dus redelijk over, waar ie ook instabiel van worden kan... ik denk in eerste instantie aan de voeding, maar geheugen zou idd ook de boosdoener kunnen zijn. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...