Ga naar inhoud

Laptop met celeron


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Toshiba Satellite Pro 6000, allemaal harstikke fijn laptopje, werkt allemaal prima. maar vind de prestaties eigenlijk tegenvallen, dit komt ook mede dankzij de celeron processor, het is een celeron 1066mhz met 384 mb-ram intern. maar weet iemand hiet hoe ik die celeron kan opvoeren. en ten 2e, is het mogelijk er een andere processor op te zetten? er zijn ook uitvoeringen met een PIII processor. maar kan ik dit zo om mijn celeron moederboard zetten? zouden jullie dit eens uit kunnen zoeken? groeten en bedankt Michiel
Link naar reactie
[quote:a3ca9e3e12="vanwalsum"]? zouden jullie dit eens uit kunnen zoeken?... Michiel[/quote:a3ca9e3e12] mail effe voor mijn opzoektarief... ;) PS: in je handlleiding staat meestal wat de maximale multiplier en welk type processor erin kan. Anders hun helpdesk mailen, die schijnen meer van hun produkt te weten.. ten minste... ;) Mijn ervaring is dat het via Google ook zo gevonden is, dus doe je best ;) (in het Engels geef ik je dan meer kans). Succes! PS: stort het bedrag voor dit advies maar op een giro nr voor een goed doel, (niet je eigen portemonnai...) ;)
Link naar reactie
Obi doet dat opzoekwerk gewoon kostenloos en zonder kersttoeslag. :wink: In de [url=http://support.toshiba-tro.de/tools/SatellitePro/sp6000/manuals/userman_sp6000_50_en.zip]handleiding[/url] kan ik niet terugvinden hoe en met welke CPU's je deze laptop kunt upgraden. Da's wel gangbaar bij laptopfabrikanten: Ze hebben liever dat je een dergelijke upgrade bij hun (dure) servicepunt komt doen. Verder denk ik ook niet dat je er een veel snellere CPU in kunt laten stoppen: Ik zou gewoon gaan sparen voor een nieuwe laptop.
Link naar reactie
vooruit ook eentje zonder goed-doel toeslag (die van boven): http://forums.computers.toshiba-europe.com/jive3/thread.jspa?threadID=18&messageID=64 met een klein beetje zoeken zie je dus dat ze een eigen forum hebben. Lijkt me handiger als je daar verder zoekt en/of vraagt. Ben vaak benieuw naar het hoe waarom van gedrag, het maken van keuzes: waarom zoek je eigenlijk dit niet meteen op? Veel fabrikanten hebben een gebruikersforum....
Link naar reactie
[quote:1f43b505a8="andre@home"] [quote:1f43b505a8="Obi-wan-kenobi"] Obi doet dat opzoekwerk gewoon kostenloos en zonder kersttoeslag. :wink: [/quote:1f43b505a8] ik heb nog wel een paar (installatie)klusjes liggen als je je verveelt... ;)[/quote:1f43b505a8] Zodra ik klaar ben met m'n eigen PC's en die van familie en vrienden, dan zal ik me misschien gaan vervelen ... :wink: Ik denk alleen dat het na het bereiken van mijn pensioengerechtigde leeftijd zal worden, maar tegen die tijd is de wereld al overgenomen door kunstmatige intelligentie. :P
Link naar reactie
[quote:e27889ddc1="vanwalsum"]even, mijn lap heeft een celeron 1066, een celeron, [b:e27889ddc1]kan je die cache nog wat omhoogvoeren? dat maakt wel verschil![/b:e27889ddc1] maargoed, ik heb mijn huis werk wel af hoor, en wat moet ik rapporteren, of wat voor je doen?[/quote:e27889ddc1]huiswerk is nog niet af .. ;)
Link naar reactie
[quote:17aa5831bf="andre@home"] huiswerk is nog niet af .. ;) [/quote:17aa5831bf] Het cache is geintegreerd op de CPU, hardware dus. Dit betekent dat je alleen met een CPU met meer cache (indien die op het moederbord past) dan die Celeron de hardware kunt opvoeren. Huiswerk: Welke core heeft die Celeron 1066 eigenlijk, Coppermine of Tualatin? Je mag spieken met het gratis tooltje genaamd Everest: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Link naar reactie
[quote:0c8fadf1ec="andre@home"] kopermijn..... [/quote:0c8fadf1ec] Binnenkort andre@school? :lol: [quote:0c8fadf1ec="vanwalsum"] Mobile Intel Celeron-S 1066MHZ (8X133) Tualatin, A80530 [/quote:0c8fadf1ec] Er zou dus in principe maximaal een Mobile Intel PIII 1.4GHz Tualatin in kunnen. De vraag is alleen waar je die kunt vinden en wie 'm erin gaat zetten. Het loont denk ik ook niet echt de moeite, want het performanceverschil tussen Celeron 1066 of PIII 1400 zul je met de huidige applicaties toch niet echt goed meer merken.
Link naar reactie
[quote:b38a031775="vanwalsum"] mooi om te weten dat er in ieder geval een andere cpu in kan, ik bouw hem zelf wel in, dat is niet echt een probleem lijkt mij. [/quote:b38a031775] O ja? Heb je in de handleiding al gevonden hoe dat moet dan? Het is nl. niet zo eenvoudig als het upgraden van geheugen d.m.v. een luikje aan de onderkant. Vaak heb je er ook een speciale sleutel van Toshiba voor nodig, om die CPU eruit te krijgen. [quote:b38a031775="vanwalsum"] maar ff een vraag. past een pIII of een celeron mobo? want celeron en PIII is natuurlijk wel een groot verschil. en ik heb het er graag voor over![/quote:b38a031775] Mobile Socket 370 processoren met Tualatin core passen er wel op. Of die PIII ook erop werkt is een andere vraag: Dat kan Toshiba je haarfijn uitleggen (de multiplier moet nl. ondersteund worden, al dan niet na firmware flash). [u:b38a031775]Huiswerk[/u:b38a031775]: Welk merk en type moederbord betreft het? Welke firmware versie zit er nu op? Welke CPU's worden ondersteund door de huidige firmware versie? Zijn er nieuwere firmware versies te krijgen voor dat moederbord? Zo makkelijk is het dus echt niet. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...