Ga naar inhoud

Hoe moet je overklokken?


Aanbevolen berichten

[quote:91e557f610="pcguy"]Die cpu is slecht, je moet dat ding als je die mogelijkheid hebt echt omruilen een p4 2,4ghz moet op 2400 kunnen lopen.....[/quote:91e557f610] je garantie vervalt toch als je gaat overclocken!? hoe kan je dan de winkel binnenlopen en vragen om een nieuwe CPU, omdat hij 't niet trekte toen je zat te overclocken, terwijl de garantie vervallen was op het moment dat je begon met overclocken?
Link naar reactie
[quote:7b55bfeb28="MAXimum"][quote:7b55bfeb28="pcguy"]Die cpu is slecht, je moet dat ding als je die mogelijkheid hebt echt omruilen een p4 2,4ghz moet op 2400 kunnen lopen.....[/quote:7b55bfeb28] je garantie vervalt toch als je gaat overclocken!? hoe kan je dan de winkel binnenlopen en vragen om een nieuwe CPU, omdat hij 't niet trekte toen je zat te overclocken, terwijl de garantie vervallen was op het moment dat je begon met overclocken?[/quote:7b55bfeb28]Als je hem gaat overkokken wel, onderklokken niet naar ik aanneem.
Link naar reactie
[quote:79b4a1bd80="MAXimum"][quote:79b4a1bd80="Interficior"]Als je hem gaat overkokken wel, onderklokken niet naar ik aanneem.[/quote:79b4a1bd80]dus de garantie vervalt wel als je gaat overklokken.. dat is toch wat hij doet?[/quote:79b4a1bd80] Nee, lees je het topic wel? Er staat dat hij een p4 2400 heeft en die loopt op 1800 mhz Dan loopt ie toch LAGER dan normaal.... Dus overclockt ie toch niets? En je garantie hoeft helemaal niet te vervallen want als er geen sprake is van zichtbare/meetbare user-abuse kan je gewoon garantie hebben. Comment op Lodyx: Sommige mainboards klokken beter over via dipswitches of hebben niet zo veel mogelijkheden in de bios als er op het mainboard aanwezig zijn.
Link naar reactie
[quote:3098960c5d="Vandread"][quote:3098960c5d="MAXimum"]dus de garantie vervalt wel als je gaat overklokken.. dat is toch wat hij doet?[/quote:3098960c5d] Nee, lees je het topic wel? Er staat dat hij een p4 2400 heeft en die loopt op 1800 mhz Dan loopt ie toch LAGER dan normaal.... Dus overclockt ie toch niets? En je garantie hoeft helemaal niet te vervallen want als er geen sprake is van zichtbare/meetbare user-abuse kan je gewoon garantie hebben. [/quote:3098960c5d] ach ja.. AthlonXP 2400+: 2000MHz, 266MHz FSB, Socket A ik zal voortaan eerst even verderzoeken.. (dacht dat een 2400+ normaal op 1800Mhz draaide :oops::oops:) excuseer mij voor het off-topic-gedoe :wink:
Link naar reactie
[quote:c26b86af1e="MAXimum"]ach ja.. AthlonXP 2400+: 2000MHz, 266MHz FSB, Socket A ik zal voortaan eerst even verderzoeken.. (dacht dat een 2400+ normaal op 1800Mhz draaide :oops::oops:) excuseer mij voor het off-topic-gedoe :wink:[/quote:c26b86af1e] En nog steeds heb je het fout! Lezen blijft een kunst he :lol: er staat continu: P4 2400!!!! P4= PENTIUM VIER en die lopen qua megaherzen op dezelfde snelheid als het productnummer :roll:
Link naar reactie
[quote:7c30703eed="Vandread"]En nog steeds heb je het fout! Lezen blijft een kunst he :lol: er staat continu: P4 2400!!!! P4= PENTIUM VIER en die lopen qua megaherzen op dezelfde snelheid als het productnummer :roll:[/quote:7c30703eed]kommop, ben net wakker |-) ik weet wel wat P4 betekend ja.. bleh.. ik bemoei me er niet meer mee =_= ltr..
Link naar reactie
[quote:34f1548ae6="FAQ, versie 0.32"]Tweaken en overklokken Tweaken is het aanpassen van computerinstellingen voor betere prestaties, zonder de specificaties van de fabrikant te overschrijden. De garantie vervalt dus niet. Toch kan een systeem door tweaken soms onstabiel worden, als de verschillende onderdelen kleine compatibiliteitsproblemen hebben. Overklokken wil zeggen dat je een of meer van de computeronderdelen sneller laat werken dan volgens de officiële specificaties van de fabrikant mag. Nadelen zijn mogelijke onstabiliteit en eventueel snellere slijtage van de onderdelen en het vervallen van de garantie. Het voordeel is dat de prestaties stijgen. BA heeft een [url=http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm]handleiding[/url] gemaakt voor overklokkers. Een goede kwaliteit voeding is belangrijk, bijvoorbeeld van het merk Tagan. Goed geheugen ook, bijvoorbeeld Corsair, OCZ, Geil, Twinmoss, Samsung [/quote:34f1548ae6]
Link naar reactie
[quote:2fb029b052="Lodyx"][quote:2fb029b052="FAQ, versie 0.32"]Tweaken en overklokken Tweaken is het aanpassen van computerinstellingen voor betere prestaties, zonder de specificaties van de fabrikant te overschrijden. De garantie vervalt dus niet. Toch kan een systeem door tweaken soms onstabiel worden, als de verschillende onderdelen kleine compatibiliteitsproblemen hebben. Overklokken wil zeggen dat je een of meer van de computeronderdelen sneller laat werken dan volgens de officiële specificaties van de fabrikant mag. Nadelen zijn mogelijke onstabiliteit en eventueel snellere slijtage van de onderdelen en het vervallen van de garantie. Het voordeel is dat de prestaties stijgen. BA heeft een [url=http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm]handleiding[/url] gemaakt voor overklokkers. Een goede kwaliteit voeding is belangrijk, bijvoorbeeld van het merk Tagan. Goed geheugen ook, bijvoorbeeld Corsair, OCZ, Geil, Twinmoss, Samsung [/quote:2fb029b052][/quote:2fb029b052]maar nog steeds kan in nergens fsb/mp instellen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...