Ga naar inhoud

AMD 64, welk geheugen tot 150 euro?


Aanbevolen berichten

Een vriend van mij wil binnenkort een nieuw systeem gaan bouwen en heeft gekozen voor een AMD 64 3200 in een MSI K8N Neo PE. Nu is zijn vraag welk geheugen hij er het beste in kan plaatsen (beetje bekend geheugen dat in veel winkels verkrijgbaar is). Ik dacht aan dual channel geheugen, maar ik weet niet echt welk merk enzo en ik heb geen ervaring met de k8n neo en amd 64's. Heeft iemand suggesties, tips/adviezen? En is dat moederbord een goede keuze? Het geheugen mag max. 150 euro kosten.
Link naar reactie
[quote:0450c62f9e="carlobernardini"] De 3200+ is er toch niet in S939? [/quote:0450c62f9e] Jawel. Daarbij bestaan nog 2 cores ook, Winchester (90nm fabricageproces, minder stroomverbruik en warmteontwikkeling) en Newcastle (130nm fabricageproces, meer stroomverbruik en warmteontwikkeling). In principe is de Winchester beter overclockbaar. [quote:0450c62f9e="carlobernardini"] Of wel? Maar ik heb iig een AMD 64 3200 voor ~130 euro gespot, dus als dat S939 is, fijn, zoniet, jammer voor hem :) [/quote:0450c62f9e] Inderdaad jammer als z'n CPU niet op z'n moederbord past, een Socket 939 CPU ram je niet op een Socket 754 moederbord en omgekeerd ook niet. :P [quote:0450c62f9e="carlobernardini"] Enne, wat het geheugen betreft..... Wat was er nou mis met pc3200 400mhz? [/quote:0450c62f9e] Niks mis mee. Kijk wel naar de latencies, Dat MDT geheugen is CL2.5, da's sneller dan CL3 geheugen. Verder kun je met bepaalde chips ook redelijk goed overclocken, dus boven die 400MHz uit gaan. Mijn MDT's halen met gemak 480MHz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...