Ga naar inhoud

Ongelukje Met PC hoe en wat nu?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik weet niet of je hier een nieuw topic voor aan mag maken maar ik wil ff weten waar ik aan toe ben nu en wat er nu precies aan de hand is. heb de search gebruikt maar denk dat dit een uniek probleem is die niet vaak voorkomt Net was ik aan het counterstriken en pakte me headset donderde een fles cola om die niet helemaal goed dichtzat. Aangezien me kast open is ivm koeling vloog er wat cola op me moederbord. Ik had dit eerst niet door dat er vocht op me moederbord was gekomen en in een paar lege pci slots. Eerst hield het toetsen bord ermee op en toen liep het helemaal vast, wou em uit drukken via powerbutton maar deed het niet dus toen aan achterkant met knopje van voeding uitgezet na 2 minuten toen de fles was gevallen. Heb ik net me hele pc leeggehaald dus alle videokaart ed eruit + moederbord ed heb ik et drooggemaakt. Alles weer erin gezet en aangesloten maar nu krijg ik em dus niet meer aan Het vocht kwam rechts onder op het moederbord op de plek waar die stekkers zitten die stroom geleiden naar je power led hdd led en dus je aan en uit knop, en een beetje in de lege pci slots onderaan Mja wat is er nu precies aan de hand? Is dus het moederbord kapot + wat er op moeder zat zat dus me videokaart en cpu ed? Alvast hartelijk dank aan degene die hier een antwoord op kan geven Met vriendelijk groet Matthijs
Link naar reactie
Probeer alsteblieft iets duidelijker te typen met leestekens. Maar goed, hopelijk leeft je moederbord nog. Ik vrees echter het ergste, cola is troep en naar mijn weten geleid cola de stroom geweldig, ik hoop voor jou dat je bord nog heel is maar ik vrees van niet. Probeer hem gewoon eens te starten en kijk eens of hij het dan doet?
Link naar reactie
[quote:d29d157ce1="pcguy"]Probeer alsteblieft iets duidelijker te typen met leestekens. Maar goed, hopelijk leeft je moederbord nog. Ik vrees echter het ergste, cola is troep en naar mijn weten geleid cola de stroom geweldig, ik hoop voor jou dat je bord nog heel is maar ik vrees van niet. Probeer hem gewoon eens te starten en kijk eens of hij het dan doet?[/quote:d29d157ce1] srry van die leestekens ben ander forum gewend :) maar dat is het probleem dus hij wil gewoon niet meer aan. hoevaak ik ook @ powerbutton druk hij doet gewoon nix. helemaal nix :( datzelfde wat u net zegt over cola heb ik eerder gehoord dat het geleid als de pest. misschien wat tips om em te redden enventueel? en kan het zijn dat dus me gforce enzo ook kapot is? dat zou niet bepaald grappig zijn want die zit er net nieuw in :evil: mvg matthijs
Link naar reactie
waarschijnlijk kan je je moederbord wel vergeten, het gaat namelijk helemaal plakken enzo, en da's niet goed. Als het ook over je videokaart heen is gegaan heb je kans dat die ook kapot is ja. Je zou als laatste redmiddel kunnen proberen het moederbord eruit te halen, het cola af te spoelen, en dan heeeeel erg goed droogmaken met een fohn oid. En dan weer aansluiten. Het is mss beter om met gedestilleerd water schoon te maken.
Link naar reactie
op me gforce is nix gekomen alleen op geluidskaart en netwerkaart een HEEEL klein beetje maar dus ik zou nu me pc weer uitelkaar moeten halen en moederbord afspoelen met wate? gedestileerd water heb ik niet in huis. maar tis dus wel dat gewoon voor 100% me moeder weg is terwijl er maar zon klein beetje opkwam? Is er ook een andere manier om je pc aan te krijgen? Zonder powerbutton te gebruiken? Ik zal zo videokaart en geluidskaart en netwerkkaart wel even testen in een andere computer. en me harde schijf hoe zit het daarmee?
Link naar reactie
Dit is misschien een riskante methode, maar ik denk dat het de enige manier is om van de cola af te komen: Als ik jou was zou ik eerst alle onderdelen [lees: Mobo, videokaart, processor, geheugen, insteekkaarten. [b:8511613dfe]lees niet: HDD's, dvd-drives etc[/b:8511613dfe] waar cola op gekomen is demonteren en heel goed afspoelen met gedemineraliseerd water ( te koop bij onder andere ijzerwarenzaak / bouwmarkt / benzinepompstation). Echt ook even laten weken en onderdompelen, zodat alle cola opgelost is. Zorg overigens wel dat alle spanning er af is ( ook bios-batterij). Laat eerst voor alle zekerheid de spanningen er een volledige dag af. Vervolgens alles zoveelmogelijk droogdeppen, en vervolgens aan de lucht laten drogen, totdat je zeker weet dat alles, ook in slots en sockets, 100% droog is. Bios resetten en voorzichtig opstarten ( en duimen of je leven er vanaf hangt) Belangrijke notes: -Doe dit niet met kraanwater, dat laat kalk achter, wat weer slecht is voor je verbindingen en kraanwater kan ook electriciteit geleiden. -Houd bij alles de standaard procedures aan mbt statische electriciteit. -Wacht ook even op reacties van medeforumers [b:8511613dfe]Edit: Ik typ te langzaam[/b:8511613dfe]
Link naar reactie
ik heb et wel door me kast is nu leeg en licht in onderdelen op een bureau. Natuurlijk volg ik jullie raad op. Weet wel redelijk veel van computers alleen dit was me nog nooit overkomen dus tjah van je fouten leer je :D Net me broertjes pc gepakt en daar al mijn hardware in gestopt. Niks mis mee heeft et gewoon overleefd. Me moederbord is dus aan stront me viruele werkheugen heeft et ook overleefd en me cpu ook. morgen nieuw moederbord amd nog wat met nieuw cpu p4 2.0 ghz en 512 DDR ik zal morgen tog nog proberen om dat moederbord aan de praat te krijgen kan me broertje die overnemen bedankt voor jullie info :D met vriendelijke groet matthijs (post wel even als het gelukt is ofniet :))
Link naar reactie
Voor iemand die "wat weet van computers" komt er wel dom gezwets uit dan :P -mobo amd nog wat met p4? ye right :P -virtuele werkgeheugen? intern bedoel je dus... virtueel word toegepast door windows als ik het goed heb.... (op je hdd) Moederboard kan zelfs nog in orde zijn, als je het ff tijd gunt en je mazzel hebt
Link naar reactie
Om het leermomentje even af te maken: -Virtueel geheugen is inderdaad een 'trucje' van Windows. Linux noemt het swapspace. Is gewoon een partitie(?) op je harde schijf, waar je normaal niet echt bijkunt. Hier schrijft je OS het werkgeheugen in weg, zodat de pc daar weer andere dingen mee kan doen. En ik zou als ik jou was je mobo gewoon even goed gaan wassen en spoelen met demi water. best wel kans dat hij het nog doet. Cola geleid denk ik niet genoeg stroom om fatale kortsluitingen te maken. Meer een kwestie van lekstromen waardoor alles niet correct meer kan functioneren. Wassen/ Drogen / Inpluggen!!!
Link naar reactie
[quote:130c6644cb="tdw"]cola? daar leg ik altijd veroeste schroeven in, daarna ffies afspoelen en ze zijn weer als nieuw. ik [i:130c6644cb]denk [/i:130c6644cb]dat je mobo gwoon dood is. (gezien de schroeven)[/quote:130c6644cb] Denk jij maar niet te veel :P Want dat mainboard heeft geen half uur in een bak met cola gelegen... Ohja hier nog een goede: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=132146 Dono of het nou geprobeerd is ;)
Link naar reactie
Je kan ook "Wijzig" gebruiken ;) Wat pcguy schrijft is gelukkig altijd waar :P *kuch* (nofi) Ik heb geen idee of het geleid. Is ook niet belangrijk. Het mainboard kan best nog gewoon werken of het nou zuur of geleidend is of niet. Denk dat we nu beter gewoon weer ontopic kunnen blijven en wachten tot de TS reageert.
Link naar reactie
Cola geleid en vreet onderdelen kapot. Ik verbaas me erover dat ik niet heb gemeld dat je met demi water moest spoelen, als dat niet kan liever water als niks. (Algemeen bekend onder dj's --> bier/frisdank in mengpaneel = stekker eruit en water erachteraan) Als je dat gedaan hebt zeer goed drogen en even testen of het werkt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...