Ga naar inhoud

temperatuur cpu 54Graden,is dit normaal?


Aanbevolen berichten

Zijn ietwat aan de hoge kant vind ik, echter nog niet echt om je druk over te maken als dit de gestreste temparaturen zijn. Als dit de idle cpu temparatuur is stress dan de processor eens met speedfan ernaast en kijk hoe warm hij dan word. Stressen kan je met een programma doen als cpuburn/pifast/prime95 maar je kan ook de rekenmachine van windows openen, beeld op wetenschappelijk zetten en vervolgens intikken 200000 en daarna op n! klikken. Hij geeft enkele meldingen dat de berekening lang kan duren of je wilt doorgaan, ga hier door, het lijkt net of de computer vast loopt maar dat gebeurt niet. Hou onder dit proces de temparatuur in de gaten en op een gegeven moment stijgt hij niet meer en heb je de stessed temp te pakken.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb vandaag even de koeling van de cpu schoongemaakt. Deze koeling bestaat uit een passieve koelblok met daarbovenop geschroefd een ventilator.Met name tussen het koelblok en de ventilator zat behoorlijk wat stof!Na het voorzichtig losschroeven van de ventilator,kon ik het stof goed verwijderen met de stofzuiger. Hierna weer voorzichtig de ventilator vastgezet. Besef wel dat dit heel voorzichtig moet gebeuren!!!!Het is uiterst kwetsbaar spul!!! Nu is mijn cpu temperatuur 48gr. Bij 100% belasting loopt hij op naar 52gr,de onbelaste temp. was eerst al 54gr,dus toch niet voor niets geweest.
Link naar reactie
[quote:b2d421f77b="johan1"]Hallo, Ik heb vandaag even de koeling van de cpu schoongemaakt. Deze koeling bestaat uit een passieve koelblok met daarbovenop geschroefd een ventilator.Met name tussen het koelblok en de ventilator zat behoorlijk wat stof!Na het voorzichtig losschroeven van de ventilator,kon ik het stof goed verwijderen met de stofzuiger. Hierna weer voorzichtig de ventilator vastgezet. Besef wel dat dit heel voorzichtig moet gebeuren!!!!Het is uiterst kwetsbaar spul!!! Nu is mijn cpu temperatuur 48gr. Bij 100% belasting loopt hij op naar 52gr,de onbelaste temp. was eerst al 54gr,dus toch niet voor niets geweest.[/quote:b2d421f77b] idd, met een paar fans en een beetje schoonmaken kan je zo die temp naar beneden halen, bij mij was hij 20 graden naar beneden gegaan daardoor... :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...