Ga naar inhoud

AMD64 3500 snelheidsprobleem.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:9983519b99="laurensbot333"]Probeer eens een Bios update en kan je geheugen niet sneller met Latency? Het staat nu op drie weet niet of het veel verschil is met twee of twee en een half.[/quote:9983519b99] Ik heb de laatse erop staan, zelfs de beta. 1009.006 Ik heb van latency niet zoveel verstand....ok geef het toe, geen verstand. Jij zegt dus lager=sneller?
Link naar reactie
[quote:31f3c97f70="ItsJustMe"][quote:31f3c97f70="Captain_Kansloos"]Wat is de inhoud van die foutmelding?[/quote:31f3c97f70] Kan apparaat \Device\Harddisk2\D niet benaderen. Dat zijn volgens mij de 2 s-ata schijven, want bij al die meldingen staat HD1 of 2, dat zijn dus die s-ata disks.[/quote:31f3c97f70] Heb je wel aparte drivers voor de S-ATA controller geïnstalleerd? En wat staat er in apparaat beheer? Daar heb je vast een device waar een uitroeptekentje bij staat...? Voor latency ("vertraging") geldt idd hoe lager hoe beter.
Link naar reactie
[quote:008f99d626="ItsJustMe"]Ik heb van latency niet zoveel verstand....ok geef het toe, geen verstand. Jij zegt dus lager=sneller?[/quote:008f99d626] Wacht maar even met daarmee spelen, lager = sneller maar als je geheugen het niet kan gaat het juist fout ;) Voor "problem-solving" kan je het best gewoon standaard timings gebruiken.
Link naar reactie
[quote:51c76629e6="Captain_Kansloos"][quote:51c76629e6="ItsJustMe"][quote:51c76629e6="Captain_Kansloos"]Wat is de inhoud van die foutmelding?[/quote:51c76629e6] Kan apparaat \Device\Harddisk2\D niet benaderen. Dat zijn volgens mij de 2 s-ata schijven, want bij al die meldingen staat HD1 of 2, dat zijn dus die s-ata disks.[/quote:51c76629e6] Heb je wel aparte drivers voor de S-ATA controller geïnstalleerd? En wat staat er in apparaat beheer? Daar heb je vast een device waar een uitroeptekentje bij staat...? Voor latency ("vertraging") geldt idd hoe lager hoe beter.[/quote:51c76629e6] Jawel, moet ook wel he(F6verhaal). Anders ziet hij die schijven geeneens. Er staan geen uitroeptekens bij apparaatbeheer.
Link naar reactie
Als je [b:ed602fca30]alle[/b:ed602fca30] meest [i:ed602fca30]recente[/i:ed602fca30] drivers hebt: http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A8V%20Deluxe&Type=Latest Tevens voor s-ata [ 378ata_100104528.zip ] etc... Dan zou ik eens proberen bij de hdd fabrikant de diagnostic tool te downloaden.
Link naar reactie
[quote:f143a8fecf="Captain_Kansloos"][quote:f143a8fecf="ItsJustMe"]Er staan wel wat uitroeptekenes, maar die zijn van geen belang.[/quote:f143a8fecf]En dat baseer je op? :-? Die uitroeptekens staan er niet voor niks lijkt me. Kun je geen nieuwere drivers voor dat ding installeren?[/quote:f143a8fecf] Nee was een fout van mij, lezen is een vak zeg ik maar. In die log stonden wat uitroeptekens, van geen belang. Maar bij apparaatbegeer/hardware staan geen uitroeptekens. Mijn excuus.
Link naar reactie
[quote:f8e7f1dc26="Vandread"]Als je [b:f8e7f1dc26]alle[/b:f8e7f1dc26] meest [i:f8e7f1dc26]recente[/i:f8e7f1dc26] drivers hebt: http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A8V%20Deluxe&Type=Latest Tevens voor s-ata [ 378ata_100104528.zip ] etc... Dan zou ik eens proberen bij de hdd fabrikant de diagnostic tool te downloaden.[/quote:f8e7f1dc26] Dat zal ik inderdaad eens doen. Ik heb al eens een WD raptor moeten vervangen na 3 maanden...dus sta er niet versteld van.
Link naar reactie
[quote:84ce4d3e5d="Vandread"]Bios: fail safe settings Format C En windows reinstall... (wellicht op andere schijf om schijf uit te sluiten) Als het dan nog steeds is ligt het aan je mainboard oid?[/quote:84ce4d3e5d] Ja zaleens terug gaan naar die biosversie hiervoor en ik heb nog ergens een ide-schijf liggen. Daar zal ik eens een os opdouwen en kijken hoe het dan gaat. Jullie horen nog van mij.
Link naar reactie
Ok, daar zijn we weer. Ik heb een OS,XP64bits op een andere HD gehad en een XP32bits versie. Beiden maken geen verschil. Het blijft naatje om het zomaar te zeggen. Heb de Latency naar 2.5 gezet. Kijken of dat wat uitmaakt. Als jullie naar mijn specs kijken, zou dan dat Dane Elec wel voldoende zijn? Zouden jullie misschien een ander geheugen aanraden? BTW Ik heb de oudere biosversie weer terug geplaatst. 1008 ipv de 1009beta.
Link naar reactie
Test je geheugen even met Memtest, al vermoed ik niet dat daar het probleem ligt. Laat Memtest gewoon een paar uur draaien; als daar geen errors uit komen, dan ligt daar het probleem niet iig. Ik heb een sterk vermoedenn dat het in de SATA controller voor de HD ligt. Kun je een standaard (PATA) IDE HD testen in dat ding? En heb je dan dezelfde problemen en Event Log meldingen?
Link naar reactie
[quote:fb2d75e9a5="Captain_Kansloos"]Test je geheugen even met Memtest, al vermoed ik niet dat daar het probleem ligt. Laat Memtest gewoon een paar uur draaien; als daar geen errors uit komen, dan ligt daar het probleem niet iig. Ik heb een sterk vermoedenn dat het in de SATA controller voor de HD ligt. Kun je een standaard (PATA) IDE HD testen in dat ding? En heb je dan dezelfde problemen en Event Log meldingen?[/quote:fb2d75e9a5] Ik heb wel een andere ide liggen, maar dat is een oud dingetje. Ik zou het daarop kunnen proberen. Ik zal ook memtest even eroverheen rossen, kijken wat die ervan vind.
Link naar reactie
[quote:253d515d2d="Vandread"]Het kan niet zo zijn dat je geheugen door een latency van zelfs 3 ineens zwaar de performance verslechterd en zal zeker geen fouten veroorzaken... Ik zou eens contact opnemen met het bedrijf waar je je spullen hebt gekocht.[/quote:253d515d2d] Ja, ik doe memtest zo ff en dan neem ik contact op met ze. Als we er niet uitkomen trap ik die amd zo de deur uit, ben ik makkelijk in. Wel jammer, hoorde veel goede verhalen over amd. Ik weet iig waarom ik altijd een pentium gehad heb. Als ik er niet uitkom neem ik gewoon weer p4.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...