Ga naar inhoud

Olidata systeem?!?


Aanbevolen berichten

Jongens (en meiden), Ik zou eigenlijk afgelopen weekend al een nieuw systeem aanschaffen, maar zoals gewoonlijk kon ik nog geen keuze maken en heb ik het uitgesteld naar eind deze week. Nu dacht ik er al enigszins uit te zijn wat het zou worden (een systeem bij Paradigit, Yorcom of Eynstein), alleen kwam ik gisteravond een systeem tegen bij een plaatselijke toko, een zogenaamde "Olidata systeem". Nu vroeg ik mij af op dit ook van die Pc's zijn, net als die multimedia/Merk -pc's van de Aldi/Trekpleister/Mediamarkt etc. Dus dat het niet geschikt is voor een eventuele upgrade in de toekomst (door o.a. een te kleine kast, zwakkevoeding en geen goede airflow). De configuratie van de Olidata PC ziet er als volgt uit: -AMD ATHLON 64 3400+ -KOELER -ASUS K8V-F MAINBOARD -1024 MB DDR 400 GEHEUGEN -250 GB HARDDISK 7200 RPM -128 MB GEFORCE FX 5900XT -5.1 SOUNDKAART -10/100 LAN -DVD SPELER 16X48 -DUALLAYER DVD BRANDER 16X -FLOPPY -56K6 MODEM -WIRELESS LAN 54G -TV KAART MET AFSTANDSBEDIENING -USB BLUETOOTH -MULTI CARDREADER -TOETSENBORD -OPTISCHE MUIS -5.1 SPEAKERSET -WINDOWS XP HOME SP2 -WORKS 8.0 -NORTON 2005 (90 DAGEN) -NERO -3 JAAR ON-SITE GARANTIE Prijs: € 999,-!! Lijkt mij een superprijs, kan ze zo niet samenstellen bij bv een Paradigit, alleen twijfel ik dus doordat ik het idee heb dat er een addertje onder gras zit...... Wie kan hier meer over zeggen?!??
Link naar reactie
Ik denk niet dat het een systeem vd plaatselijke toko is. Zie de site van Olidata maar eens: www.olidata.nl En check dan even de onderste aanbieding, deze zag ik alleen dan zonder TFT scherm...... Punt is dus dat ik in de toekomst wil upgraden, maar ik twijfel of dat bij dat soort complete systemen wel mogelijk is......
Link naar reactie
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is wel een hele scherpe prijs voor goed spul. De processor zal wel wel sockert754 zijn, bij een toekomstige uppgrade van proc (939) zal een ander moederbord nodig zijn. Er staat helaas niets over de voeding of kast bij, dus ik weet niet of dat handig is voor de toekomst.
Link naar reactie
Ik persoonlijk zou het toch belangrijk vinden dat er een goede voeding in zit en het een beetje een goede kast is, zeker als je in de toekomst wil gaan uitbreiden. Staan er geen merken bij? Bijvoorbeeld: merk geheugen, videokaart, geluidskaart, muis, toetsenbord, opticals. Is het een SATA schijf die er in zit?
Link naar reactie
[quote:d3d0196250="tomvdlee"]Staan er geen merken bij? Bijvoorbeeld: merk geheugen, videokaart, geluidskaart, muis, toetsenbord, opticals. Is het een SATA schijf die er in zit?[/quote:d3d0196250] Ik zal eens informeren naar de merken..... Kan ik overigens met die 5900XT kaart een beetje gamen? Daar gaat het mij eigenlijk grotendeels om namelijk. Wilde eigenlijk voor een 6800 LE gaan maar als ik dit systeem aan ga schaffen moet ik het dus met die 5900XT doen.....
Link naar reactie
de 5900XT is wel weer een stukje trager dan de 6800LE maar er valt nog goed mee te gamen hoor. :wink: misschien dat je tegen een meerprijs er nog een 6600GT of 6800LE in kan (laten) zetten. hij staat trwns op de site van olidate voor €1149,-: [img:33c78cb0f8]http://www.olidata.nl/pics/HIENDAMDNEWsite.jpg[/img:33c78cb0f8]
Link naar reactie
[quote:c3c27c0ffb="sdh"] misschien dat je tegen een meerprijs er nog een 6600GT of 6800LE in kan (laten) zetten. hij staat trwns op de site van olidate voor €1149,-: [/quote:c3c27c0ffb] Klopt, hij is 1399,- met een 19" tft scherm, maar ze hebben een aanbieding zonder de TFT voor 999,- [quote:c3c27c0ffb="Dracoplasm"]Ik heb die 5900XT ook, en is een prima kaartje hoor... Gamen lukt er wel mee, prima zelfs... [/quote:c3c27c0ffb] Spellen als Fifa en Battlefield draait ie soepel?
Link naar reactie
Fifa weet ik niet, battlefield zonder problemen... alles op zijn hoogst ingesteld. NFSU2 / Doom 3 / HL2 ook allemaal zonder problemen, het is gewoon een goed kaartje, maar niet meer het nieuwste... Ik zou in een zelf samen te stellen systeem in iedre geval wel voor een 6600GT gaan, of een 6800LE gaan. Maar aangezien dit nu waarschijnlijk niet mogelijk is blijft de 5900XT ook nog steeds erg leuk hoor ;-)
Link naar reactie
Fifa draait soepel op een pentium3 met geforce 400 serie, dus dat moet met dit systeem zeker gaan lukken :). Een 5900XT is een heel behoorlijke kaart, hijis wel wat minder dan een 9800pro of 6600GT maar een stuk beter dan bijvoorbeeld een 9600XT. Verder kan me herinneren toen ik nog een packardbell computer had, dat er een heel vreemde voeding in zat. Geen gewone ATX. Toen deze kapot ging heb ik me ook gek moeten zoeken naar zo'n ding. Ik dacht dat compaq dat soms ook wel een heeft. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat dit systeem dat ook zo zou doen
Link naar reactie
Heb even geinformeerd bij de shop. Ze bouwen het systeem gewoon zelf in een ATX kast, dus het is niet zo'n zoiets als die van Packardbell en medion/microstar e.d. waarbij lastige problemen kunnen voorvallen. Wel goed om te horen dat de 5900 XT een aardige kaart is. Zat al aan mn budget dus kan er geen 6800 serie voor in de plaats nemen. Hoop de huidige games iig redelijk te kunnen spelen. Mocht dat niet lukken dan over enige tijd maar een zwaardere kaart aanschaffen...
Link naar reactie
[quote:b29bcd823d="harmtido"]Als ze het zelf inbouwen kunnen ze het op verzoek misschien ook in een andere kast inbouwen??? Gewoon vragen, de meerprijs van een fatsoenlijke kast zal wel mee vallen. [/quote:b29bcd823d] Het gaat om de kast uit de post hierboven van 'sdh'. Er zit 330W voeding bij in. Merk van kast&voeding niet naar gevraagd :oops: . Medewerker gaf aan dat eventuele upgrades gewoon mogelijk zijn. Tegen die tijd zal ik ook gelijk kijken voor een zwaardere voeding. Ah, op het oog een mooie kast toch :wink:
Link naar reactie
Smaken verschillen :D persoonlijk ben ik niet zo van de Barbapappa-vormen. Die mij maar een strakke Chieftech o.i.d. Ik zou bij de winkel wel even informeren naar de ruimte die in de kast aanwezig is. Op de foto lijkt het me een minitower, en die heeft meestal erg weinig uitbreidingsmogelijkheden ( 2x PCI, 1xAGP, dan is de koek wel op) en ik weet niet hoe het nu is, maar ik heb hier een oudere staan, maar die heeft een afwijkend model voeding. Effe Checke! [b:6b9e3519d4] Edit: ik lees nu inderdaad pas de advertentie-text, het is dus miditower met 5x pci [/b:6b9e3519d4] :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...