Ga naar inhoud

pentium 1.7 overklokken?


Aanbevolen berichten

[quote:a5bd04c28d]Het overklokken is leuk, en je kan er ook veel mee. Het nadeels is echter vaak dat de max-levensduur van een CPU hiermee verkort word. Dit hoeft niet altijd een probleem te zijn maar, houd hier rekening mee[/quote:a5bd04c28d] Eerlijk gezegd vind ik het stomvervelend om te doen, vanwege alle benodigde stabiliteitstests. En voor de meeste CPU's heeft het toch nauwelijks zin, omdat de winst onmerkbaar klein is. Over de levensduur hoef je je niet heel veel zorgen te maken. Zolang je het voltage niet te ver verhoogd (<10%) houdt de CPU het wel vol. 1) 1,85V lijkt me geen probleem. 2) Standaard staat die bij jou op 3:4, vermoed ik. Als je de FSB opvoert gaat de geheugensnelheid mee omhoog. Merk je dat de CPU nog wel verder kan maar het geheugen niet, dan kun je de verhouding veranderen naar 1:1. 3) Snellere geheugentimings gebruiken, als je de hoogste CPU snelheid hebt bereikt. 4) Tja, als je een waterkoelingsset van € 150 koopt wil die CPU vast wel naar 2,2GHz. Met een koeler van € 10 kom je waarschijnlijk nauwelijks verder. Met andere woorden: staar je niet blind op de kloksnelheid, maar kijk ook of dat het geld waard is.
Link naar reactie
[quote:881369c92d="r.marijnissen"]1-- dus 1.85v moet kunnen? ik wil niet op de max gaan zitten want van mij mag ie nog even mee 2--wat is :cpu memory frequency ratio? die staat nu auto en kan op 1:1 of 3:4 3-- kan ik nog iets doen om te overklokken? 4-- heeft een betere ventilator zin? zou ik als ik de cpu koeler kan krijgen nog wat verder kunnen gaan temperatuur is nu 60 graden. dus stel ik zet er een betere op en cpu is 50 graden kan ik dan b.v wel de 2.0ghz halen?[/quote:881369c92d] 1- Vcore kun je verhogen om hem toch op 1921 MHz te laten draaien. in kleine stapjes verhogen, totdat het systeem weer stabiel loopt. 2- die ratio geeft de verhouding tussen de FSB en de geheugensnelheid. Het mooiste is als die op 1:1 kan. Wat voor geheugen heb je precies? daar kun je uit afleiden wat mogelijk is. Maar ik verwacht dat je deze wel op 1:1 kunt zetten. Als het systeem dan weer instabiel word, kun je het Memory voltage verhogen, dit zou denk ik wel moeten werken bij een FSB van rond de 100 MHz 4- Een betere cpu-koeler is denk ik wel aan te raden, 60 graden is nl. erg hoog. Lagere temperaturen zijn over het algemeen beter voor de levensduur van je processor. En heb je ook ventilatoren in je kast? behalve dan je cpu koeler en je voeding. ?
Link naar reactie
[quote:bcf037bdee]2- die ratio geeft de verhouding tussen de FSB en de geheugensnelheid. Het mooiste is als die op 1:1 kan. Wat voor geheugen heb je precies? daar kun je uit afleiden wat mogelijk is. Maar ik verwacht dat je deze wel op 1:1 kunt zetten. Als het systeem dan weer instabiel word, kun je het Memory voltage verhogen, dit zou denk ik wel moeten werken bij een FSB van rond de 100 MHz [/quote:bcf037bdee] Denk eraan dat we het over een P4 1,7GHz met 845 chipset hebben. Daar is 3:4 de beste verhouding -> 400MHz FSB, DDR266. 1:1 betekent 400MHz FSB, DDR200 geheugen. Voor P4 is die extra bandbreedte belangrijker dan synchroniteit.
Link naar reactie
mijn geheugen is erg standaard denk ik. 128mb VM (pc133) 256mb amzor deze gegevens heb ik van kaartjes zelf afgelezen, verder weet ik er weinig over. alleen dat het niets speciaals is. nog paar vraagjes: 1--dus goed geheugen laat de processor beter overklokken? er zit nu 1 standaard ventilator op de cpu. en 1 ventilator die op de videokaart zit. ( geforce ti4200) dus inpreciepe 1 standaard koeler. ik heb geen behoefte om hier een waterkoeling etc op te gaan zetten, dat wordt te duur. maar heeft een betere ventilator zin? ik kan de 2 ghz wel halen alleen de temp wordt een probleem denk ik teminste ik vind hem te hoog worden. wordt bij 2ghz denk ik 65+ dus dat vindt ik te hoog. 2-- dus heeft een betere ventillator zin? ik bedoel dan een ventilator van rond de 30€. 3-- stel dat ik een betere ventilator zou aanschaffen zou ik dan de standaard koeler die er nu op zit kunnen gebruiken om de warme in de kast er uit te blazen? of heeft dat geen zin. 4-- iemand tips kwa ventilator type?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...