Ga naar inhoud

pentium 1.7 overklokken?


Aanbevolen berichten

ik heb dus een pentium 1.7 nu ben ik nog nooit met overklokken bezig geweest. kan ik dit gaan proberen en hoe of wat werkt het. ik zoek dus een beetje een beginners handleiding. nl internetlink bijvoorbeeld ook al heb ik het nog nooit gedaan voor alles een eerste keer. ik zou hem graag een beetje richting een pentium 2.0 willen krijgen. maar ik wil vooral ook een beetje leren hoe het moet. voor een volgende systeem nu zijn doorlinken naar andere topics niet echt handig omdat er dan al snel over dingen gepraat wordt waar ik nog niet aan toe ben. hoe kan een noob op dit gebied als ik hier aan beginnen?
Link naar reactie
ok paar vragen: 1 welke knoppen moet je bij de opstrart ook al weer induwen om in de bios te komen. ben ik vergeten. 2 ik heb een pentium 1.7 dus om te beginnen lijkt het mij slim om alleen de fsb op te krikken ik las dat standaard de fsb bij een pentium 4 op 100,133 of 200 staat. dus ik neem aan dat dat bij mij 100 is omdat het een wat oudere pc is? nu kan ik het beste per 1 gaan verhogen en pc opnieuwopstarten en kijken of ie nog stabiel is? 3 hoe zie je dat je dan meer mhz hebt? bij de opstart of zo? nu geeft ie dan 1733mhz 4 stel hij is onstabiel dan is hij wel weer terug te zetten in de oude positie of heb je dan meteen een probleem.
Link naar reactie
1. je moet op [del] drukken om in de bios te komen... Dan kan je de FSB gewoon met kleine stapjes verhogen.. Wanneer je pc instabiel wordt ga je gewoon weer met de zelfde stapjes terug om te beginnen, je kan dit het beste testen tijdens een benchmark of een game... Succes , en vergeet niet steeds om kleine [u:7152e5e934]stapjes[/u:7152e5e934] te maken...
Link naar reactie
Gewoon eerst rustig de Overclocking Guide doornemen, en dan gaan proberen, het beste is zelf proberen :wink: Je moet bij Intel de FSB verhogen, die kun je blijven verhogen tot het onstabiel wordt, dan verhoog je het voltage op de CPU en het geheugen iets. Bij de CPU zou ik niet verder gaan dan 1.65-1.7 volt, dit is niet aan te raden bij Intel, het geheugen maakt niet zo uit, zou het op maximaal 3V houden als je dat al kan selecteren.
Link naar reactie
heb net 1 stapje verhoogt. van 1715 naar 1721. dat is van cpu speed 100 naar 101. zomaar langzaam proberen. er staat dat hij max tot 2400mhz kan. ik neem aan dat dat de max van de cpu is maar in praktijk onhaalbaar is. stabiel dan. moet ik hem nu al met stapjes van 1 doen? of mag in het BEGIN ook met 2 a 3 stapjes want stel dat ik tot 2000 zou kunnen gaan dan ben ik nog wel effe bezig. de cpu is nu 56 a 57 graden. tot hoeveel graden max te gaan? ik heb hem beveilgd op 75 dan stop mijn systeem auto. het kan dus zijn dat ik hem met een betere ventilator verder kan verhogen want hoge temp geeft onstabieliteit. nog een vraagje, toen ik mijn 1.7 kocht kwam ook net de pentium 4-- 2.0 uit. kan het zijn dat ik hem dan tot 2.0 kan brengen dat dit eigenlijk het zelfde systeem is alleen wat trager gemaakt?
Link naar reactie
ok dan ga ik zoiezo een betere ventilator kopen.1-- heb je mischien een tip kwa ventilator? ik laat nog wel horen wat voor een er nu op zit. 2--die ventilators zijn toch niet zo heel prijzig? 3--als ik dan een andere ventilator koop kan ik die oude dan ook nog als koeling gebruiken om b.v de warme lucht sneller uit de kast te krijgen? er zitten dacht ik wel 3 aansluitingen voor ventilatoren. grappig ik dacht dat het een heel ingewikkeld iets was. allemaal alvast bedankt.
Link naar reactie
ok ben een beetje bezig geweest: hij staat nu op : 1908mhz. volgens mij zo geen problemen. toestraks had ik hem op 1921 en toen hing ie na zon 5 minuten vast ook ctrl alt delete deed niets meer. tot de vastloper deed ie het goed. dus ik neem aan dat ie toen onstabiel werd. temperatuur cpu is nu 59-60 graden bij 1908mhz en ook op 1921mhz bleef ie op 59-60 graden. maar ok na een tijdje hing ie vast. de cpu VCORE is: 1.750V 1--dus ik neem aan dat verhogen geen zin heeft/niet slim is? want CV zij al dat je niet hoger moet gaan dan 1.7V en hij zit daar nu al standaard boven. of toch nog iets hoger? geheugen voltage kan ik denk ik niet verhogen. 2--wat is :cpu memory frequency ratio? die staat nu auto en kan op 1:1 of 3:4 3-- kan ik nog iets doen om te overklokken? 4-- heeft een betere ventilator zin? zou ik als ik de cpu koeler kan krijgen nog wat verder kunnen gaan temperatuur is nu 60 graden. dus stel ik zet er een betere op en cpu is 50 graden kan ik dan b.v wel de 2.0ghz halen?
Link naar reactie
Wat is de standaard Vcore? In principe kun je daar vrij gemakkelijk ongeveer 10% boven gaan zitten. Dus dat maakt 1,85V. (Als 1,7V default is) Nadeel van een hoger voltage is dat de temperatuur wel vrij snel stijgt. Denk eraan dat moderne CPU's veel lagere Vcores hebben, rond de 1,4 á 1,5V. Dan klinkt 1,7 ineens veel hoger. ;)
Link naar reactie
1-- dus 1.85v moet kunnen? ik wil niet op de max gaan zitten want van mij mag ie nog even mee 2--wat is :cpu memory frequency ratio? die staat nu auto en kan op 1:1 of 3:4 3-- kan ik nog iets doen om te overklokken? 4-- heeft een betere ventilator zin? zou ik als ik de cpu koeler kan krijgen nog wat verder kunnen gaan temperatuur is nu 60 graden. dus stel ik zet er een betere op en cpu is 50 graden kan ik dan b.v wel de 2.0ghz halen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...