Ga naar inhoud

LCD Scherm. Een paar vraagjes.


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het orienteren om een LCD scherm te plaatsen in mijn PC. Na wat rondneuzen kom ik er toch op uit dat het een grafische gaat worden. Nu zijn die er in diverse verzies waaronder ook een USB versie. Deze laatste is echter wel wat duurder.... Nu is het zo dat ik maar 1 COM poort heb en een printerpoort. De COM poort is bezet door een sensor van de PCTV afstandsbediening en de printerpoort.... je raad het al ;-) De vragen: Kan ik het LCD scherm er eventueel paralel aansluiten op 1 van de twee poorten? Is USB misschien toch verstandiger (ondanks dat de meeste software uitgaat van COM of LPT)? Wie weet een goede site voor de eventuele bestelling van een goede/goedkope grafische display? Is een extern geplaatste LCD een makelijker/mooiere optie? Heeft iemand evt. mooie beelden m.b.t. externe of interne montage (die op het web zijn niet altijd even duidelijk)? Alvast bedankt voor het meedenken. :D
Link naar reactie
LCD-tjes die je aansluit op de Seriele poort of via usb zijn vaak een stukje duurder. Daarom zou ik gewoon de parralele poort gebruiken (parrallel serieel is volgens mij niet mogelijk). Grafische LCD's zul je bij HTvision moeten halen, of wachten totdat [url=http://www.inkoopacties.net/ia/1hq51kgr]deze inkoopactie[/url] echt doorgaat. LCD's bij world-led.com zijn een stuk goedkoer dan htvision, alleen hadden ze nog problemen met hun grafische LCD's in de aansturing, dus voordat die op hun site komen zal nog wel ff duren. Qua plaatsing zitten er 4 schroefgaten in de print can de LCD waarmee je ze in dik materiaal kunt bevestigen. MIjn LCD ligt nu, maar eerst had ik hem met dubbelzijdig tape vastgeplakt, wat goed bleef zitten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...