Ga naar inhoud

Computer start niet op, waarschinlijk door voeding


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Aopen AX4SPE-UN moederbord gekocht met 2,67 celeron ghz processor. Mijn oude kast heeft geen voeding met 4-pins atx voeding en dus krege ik geen beeld als ik mij computer opstartte omdat deel waarschijnlijk geen stroom heeft ofzo. Nu heb ik er een andere voeding ingezet die wel zo'n stekkertje heeft. De computer geeft nu wel beeld , maar valt na een seconde of 15 ook weer uit. Met de oude voeding had ik weliswaar geen beeld, maar beelf de computer wel gewoon vrolijk doorzoemen. Heeft iemand enig idee wat er mis is? Alvast bedankt, Michiel
Link naar reactie
[quote:09d32c587a="Michiel540"]Met de oude voeding had ik weliswaar geen beeld, maar beelf de computer wel gewoon vrolijk doorzoemen. Heeft iemand enig idee wat er mis is?[/quote:09d32c587a]Dit zegt eigenlijk niks. Het zegt alleen dat er wel spanning op sommige componenten (die zoemen) staat. Geen beeld kan komen door foutief geheugen en nog vele andere zaken. Heb je de computer al kaal proberen op te starten (zonder geheugen, IDE apparaten, videokaart enzo)? Je zou met CPU op zijn minst wat beepjes moeten horen. ZIt er een led of led display op het moederbord? Zo ja, welke informatie geeft die? Heb je al een CLear CMOS gedaan?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...