Ga naar inhoud

Nieuw systeem - adviezen?


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw systeem gaan kopen . Tot nu toe heb ik (op advies van anderen) dit samen gesteld: ARCTIC Silentium T2 350W zilver Asus P5GDC Deluxe Intel 915P/LGA775 Intel P4 550 3,4GHz LGA775 PC800 BOX 2x 512 MB DDRII/533 PC4300 ValueSelect Powercolor ATI Rad. X600 XT 128MB Ex FDD 3,5" Floppy 1.44 MB ALPS Zwart NEC ND3500 16x+/-writer Bulk zwart LiteOn 16x/48x IDE Retail Logitech Cordless LX500 2x 250GB 7200 Maxtor 6B250S0 16MB SATA (Creative I-Trigue 3200 2.1) Komt op zo'n 1600 euri bij Gistron excl. windows XP en assemblage Wil mijn pc met name voor video bewerking gaan gebruiken (pci firewire kaartje heb ik nog). Iemand een advies op deze samenstelling? Marco
Link naar reactie
zo'n 1600 euro excl windows en assemblage/test (30 euro voor assemblage,gaat ik zelf niet voor tobbe) Heb een tijd een AMD gehad, wil toch liever weer een Pentium.. Het mobo leek mij een goede.. zie [url]http://www.asus.nl/products/mb/socket775/p5gdc-d/overview.htm[/url] Heeft Stack Cool en Al NOS. Klinkt wel super... Gamen is voor dit systeem niet interessant. Zal niet tot nauwelijks gebeuren.. ben geen gamer.
Link naar reactie
Qua videobewerking ontlopen de P4 en AMD64 elkaar idd niet veel. Je hebt het dan over een verschil van 5 á 10 minuten op een renderingstijd van 2 uur en meer. En zolang Bill G. z'n OS nog niet heeft omgezet naar een stabiele 64 bit omgeving en de diverse bewerkingsprogramma's ook nog altijd op 32 bits werken heeft de AMD proc nog niet zoveel meerwaarde. Een voeding van tenminste 400W lijkt me ook wel noodzakelijk, de P4 vreet nogal wat stroom... (AMD overigens ook, maar opvallend minder dan Intel :P) Aangezien je niet gaat gamen kun je wellicht volstaan met een wat ouder, en dus goedkoper, type videokaart. De Radeon 9600 serie bv kan nog prima mee, maar wordt 'outperformed' door de nieuwe generatie highend kaarten. Wat als voordeel heeft dat deze ex-topper nu een heel schappelijk prijskaartje krijgt. Er zijn overigens meer ex-highend kaarten die nu in het budgetsegment worden aangeboden, zoek eens op bv de Tweakers Pricewatch. Let wel op dat je een DirectX 9 kaart koopt, sommige bewerkingspakketten vereisen dat bij installatie. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:fc4a71013e="tomvdlee"]Ik zou ook een wat zwaardere voeding kiezen.[/quote:fc4a71013e] En wat is dan een goede? ik wil nl wel een stille. Op dit moment bezit ik nl een computer annex stofzuiger... Kan ik die 400w voeding dan gewoon in deze kast inbouwen? of moet ik een andere STILLE kast kopen waar een zwaardere voeding in zit? [quote:fc4a71013e]Let wel op dat je een DirectX 9 kaart koopt[/quote:fc4a71013e] De kaart die ik opgeef is dat toch wel? Er zit idd een firewire onboard, dus die extra heb ik niet nodig. P4-3.4 of 3.0 maakt niet zoveel uit, behalve qua prijs natuurlijk. Verder vroeg ik mij af of dit goed geheugen is... alvast weer bedankt voor jullie meedenken.. :wink:
Link naar reactie
[quote:e85ef26941="nollie747"]je hebt het over een firewire kaartje, maar volgens mij zit dat opdat mobo, waarom een 3,4 p4 en geen 3,0 p4 zit daar erg veel verschil (wacht-tijd) in bij het renderen van je video bestand??[/quote:e85ef26941] die 3.4 is 13 % sneller: (100/3000)*3400=113 op 2 uur rendertijd (120 minuten) met een P4 3.0 scheelt het zon 14 minuten, het is de vraag of je dat het extra geld waard vindt :)
Link naar reactie
[quote:b921aa979b="tomvdlee"]Inderdaad Tagan is een goede. Onderschat een voeding niet, een slechte voeding kan voor heel wat problemen zorgen. Verder is Antec en Zalman nog erg goed. Als je een stille voeding wil hebben kan je mischien ook uitkijken naar een passief gekoelde voeding.[/quote:b921aa979b] Zie net bij Arctic dat de voeding van de Silentium T2 450watt is ipv 350w. Dat is dus voldoende lijkt mij of niet?
Link naar reactie
[quote:15ab197b70]die 3.4 is 13 % sneller: (100/3000)*3400=113 op 2 uur rendertijd (120 minuten) met een P4 3.0 scheelt het zon 14 minuten, het is de vraag of je dat het extra geld waard vindt [/quote:15ab197b70] Helaas stijgen prestaties minder snel dan kloksnelheden. Dus met een kloksnelheid verschil van 13% kun je rekenen op ongeveer 7% prestatiewinst.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...