Ga naar inhoud

opstarten lukt niet meer


Aanbevolen berichten

Mijn wi 98 se computer gaf ineens een blauw scherm met de melding vxd en een heel verhaal. Ik drukte esc, toen werd het scherm zwart. Nu kan ik de machine niet meer aan de gang krijgen, je hoort heel eventjes de harde schijf en dan stopt alles. Het beeldscherm wordt niet eens aangestuurd. Wat kan er aan de hand zijn?
Link naar reactie
Ik kan nergens inkomen, echt na enige seconden houdt het ratelen van de schijf op. Het beeldscherm wordt niet eens aangestuurd. Hoe kan de computer in de standby modus meteen na het opstarten terecht komen? En nog belangrijker, waarom stuurt hij dan het beeldscherm niet aan. het allerbelangrijkst hoe krijg ik hem dan weer aan de praat?
Link naar reactie
Het schijnt niet bij alle computers te werken, maar ik heb diverse malen een BIOS gereset door de steker eruit te laten. Vervolgens de batterij van de BIOS eruit te halen en de computer zo enige tijd uit te laten staan (zodat alles echt spanningsloos wordt, een minuut ofzo moet ruim voldoende zijn). Vervolgens de batterij terugplaatsen en de steker erin. Werkt de BIOS echter met een flashROM, dan zal het eruit halen van de batterij geen effect hebben, maar je kunt het allicht proberen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...