Ga naar inhoud

verkeerd voltage op HD ????


Aanbevolen berichten

Ik heb ooit om een paar fans langzamer te laten draaien een molex aangepast. En gister (omdat ik een voeding nodig had die een sata voedingstekker nodig had) heb ik een paar voedings verruild alleen toen kwam die molex met verkeerd voltage op de opstart HD. Dus de pc wilde niet opstarten toen ik doorhad dat dat de oorzaak was heb ik dat tussenstukje verwijderd en pc weer opgestart. veel rook en stilstaande fans was mijn deel ben nu bang dat mijn opstart HD kapot is. Wat denken jullie zou die HD het nog kunnen doen of mag ik blij zijn als alleen die HD het heeft begeven en geen andere onderdelen in zijn val heeft meegenomen want de pc doet nu helemaal geen boe of bah meer.
Link naar reactie
Ga er maar vanuit dat de HDD naar de eeuwige jachtvelden is. Ik ken iemand die dat ook gehad heeft, ook zn fannetjes lekker op 7V laten draaien. Alleen toen vergat ie dat terug te zetten voor hij ie zn HDD inplugde. Je zou evt. voor garantie kunnen gaan, niet geschoten is altijd mis.. :wink: Verder zou ik de andere onderdelen nog afzonderlijk testen.. :wink:
Link naar reactie
Dat was ik.. (Broer(tje).. :P) Dan is hij waarschijnlijk kapot, tenminste zo ging het ook met mijn cdrom speler.. Edit: De rest van mijn hardware bleef wel heel.. Maar misschien licht het alleen aan je hdd, dat moet je even testen door er een andere in te zetten. Dan zo kaal mogelijk en steeds iets meer erbij te zetten... Veel succes Greets Marfie
Link naar reactie
Nah lijkt er op dat er toch iets meer kapot is helaas. De pc start op tot het moment dat hij de processor laat zien. Daar staat iets van 1150mhz dat zou iets hoger moeten zijn. Hij wil niet naar het bios. En de koeler van de processor draait ook niet. alle andere fans wel. oftewel ra ra wat kan er kapot zijn. Een lijn uit de voieding die geen stroom meer geeft of een brakke proc of een mobo die het allemaal wel goed vind. :(
Link naar reactie
Lekker positief gedacht maar kan natuurlijk ook. Zal vanavond even andere voeding eraan hangen en dan zien. Lukt dat ook niet dan gaat de barton even in m'n 2e pc even zien of de proc dood is en zo gaan we langzaam bekijken wat er allemaal kapot is. Maar wel erg vervelend zo kost klauwen aan tijd en naar ik verwacht nog meer geld. Even een tip: als je ooit een molex aanpast ga er dan ook maar direct met een zwarte stift overheen. :P
Link naar reactie
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de leeskoppen opgeblazen zijn Die koppen worden door IC's aangestuurd. als die IC's geen goede voeding hebben ( 12 ipv 5 volt) dan wordt eerst het ic opgeblazen. Waarscijnlijk nog voordat de hardeschijf op toeren komt ( dat gaan nl. niet zo snel op 5 volt ipv 12) En de lees/schrijfarm komt normaalgesproken pas in beweging nadat geconstateerd is dat de platters op snelheid zijn. Grote kans dus dat de HD het met een nieuwe print weer werkt. Dit is denk ik wel een relatief lastige en dure ingreep als je niet heel geschikt aan een print kunt komen. Ik zou het alleen aanraden als er belangrijke data op je schijf staat. Anders kun je denk ik net zo goed een nieuwe HD kopen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...