Ga naar inhoud

TC reclame Athlon XP 64 bit ?


Aanbevolen berichten

Hoorde laatst "reclame" inzake de Athlon XP 64 bit, dat ie virussen buiten de deur zou houden. Ik moest meteen denken aan de ingebakken TC (Trusted Computing). Ik denk dan, dan maar minder snel en zal dan trachten hier niet geheel in mee te gaan. Zie link: http://home.wanadoo.nl/squell/tcpa-faq.html Vind het maar niks als AMD deze al geimplementeerd heeft in deze cpu, als ik die reclamespot over "virussen" even "door-redeneer"... gadver...
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ze bedoelen denk ik paladium hier mee. Dit is een systeem dat deels software- en deels hardwarematig werkt. Het komt er iig op neer dat belangrijke bestanden in het geheugen beveiligd worden zodat ze niet uit te lezen zijn of te veranderen. AMD heeft dit al in de processor zitten, maar je os moet het ook ondersteunen. Ik denk btw dat Egslim je hier wel meer over kan vertellen. Het stond trouwens ook een keer in de Computer!Totaal dacht ik.
Link naar reactie
Die virusbescherming heeft niets met Trusted Computing of Paladium te maken. Het gaat om het NX bit, je hebt Service Pack 2 nodig om het te laten werken. NX staat voor No eXecute, het laat programma's aangeven dat bepaalde delen van het geheugen niet uitgevoerd mogen worden. Dat beschermt tegen virussen die daar een buffer overflow willen gebruiken. Het heeft dus niets met je privacy oid te maken. En als iemand de moeite had genomen om op www.amd.com even rond te kijken... ;)
Link naar reactie
[quote:cc8c5bfc22="AswinW"][quote:cc8c5bfc22="Vandread"]Heeft niets met die NX bit te maken aswin[/quote:cc8c5bfc22] Ik "wil" het geloven Vandread. Da's het punt niet. Je moet er maar op vertrouwen dan met de uitleg "NX-bit".[/quote:cc8c5bfc22] Je kan er toch niets aan doen ;) En als het echt inbreuk maakt op privacy etc dan gebeurt er echt wel wat tegen, want er zijn altijd wel van die "extreme" gasten in de VS oid of een of andere privacy groep die er dan tegen gaan procederen.
Link naar reactie
ik hoorde die reclame al een paae maanden voor de dagen al.. :P jah maar na jullie reacties gelezen te hebben zit het dus in het verkeer van de prosesor.. ik dacht al zoiets ze kunnen onmogelijk alle virusen weren en t nog up-to-date houden daar heb je toch echt een stevig anti-virus pakket voor nodig.. :wink:
Link naar reactie
Hele virusgezeur is alleen maar marketing, draai maar gewoon een goede virusscanner, firewall en zorg voor regelmatige systeemscans met anti-spyware progs. (online viusscan van een ander bedrijf als waarvan je virusscanner is is ook aan te raden) Zorg daarna dat je windows up to date is. Als dit allemaal het geval is kan je eventueel nog aan een trojanscanner denken. Verder altijd aan te raden om een alternatieve browser te gebruiken en kan spywareblaster op de achtergrond ook wonderen doen.
Link naar reactie
[quote:0a0b470f04]Ik "wil" het geloven Vandread. Da's het punt niet. Je moet er maar op vertrouwen dan met de uitleg "NX-bit".[/quote:0a0b470f04] Ehm... :roll: Het spijt me, maar dat is onzin. Het NX bit stelt specifieke eisen aan software. Dat is 1 van de oorzaken van compatibiliteitsproblemen tussen SP2 en sommige software. Het betekent automatisch dat die eisen bekend moeten zijn bij Windows programmeurs, dus publiekelijk beschikbaar. Denk je serieus dat alle mensen die de specs bekeken hebben in het complot zitten? NX is bedoeld om een bepaald type virus/worm te voorkomen. Tegen andere malware heb je nog steeds een virusscanner nodig, maar NX is een leuke aanvulling zonder echte nadelen. Overigens is NX niet echt iets nieuws, andere instructiesets hebben het al veel langer.
Link naar reactie
Dat is niet helemaal waar. Een virusscanner kan alleen een virus herkennen als die al in de definities staat. Als het virus dus al eerder gesignaleerd is. Virusscanners lopen altijd achter de virussen aan. Het NX bit maakt een bepaald type virusaanval onmogelijk - ongeacht of dat specifieke virus al bekend is. NX loopt daarmee voor op de virussen - helaas niet op allemaal.
Link naar reactie
Als je uitgaat van een fatsoenlijke antivirus dan valt dat achter de feiten aan lopen heel erg mee, nod32 is mooi op tijd met de updates net als kaspersky en bitdefender, de kans dat je een dergelijke aanval krijgt is dus zeer klein en word nog verder verkleint als je zorgt dat je een goede firewall draait en niet zomaar elke cd en diskette die je in je handen geduwt krijgt in je pc stopt. Mijn mening is en blijft: Deze "techniek" is onzin en voegt niks toe. Maar dat komt wellicht doordat ik misschien een iets andere visie heb op beveiliging als de meeste hier in dit subforum.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...