Ga naar inhoud

CPU "slaat over"??


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren een probleempje met mijn cpu (geloof dat het daar aan ligt iig). Ik hoor de hele tijd dat er iets sneller gaat, dus een piep die hoger wordt, moeilijk te omschrijven, en daarna een soort klik, en dat dan de hele tijd. Kan dit kwaad of ligt dit aan mn CPU? Ook aan 3DMark zie ik iets raars, want eerst haalde ik er een stuk of 10000 punten mee en nu ineens 3900 ongeveer..... Is er een probleem?
Link naar reactie
Geluid wordt gemaakt door een trilling, een mechanische beweging dus. Kenmerk van (moderne) micro-electronica is dat het geen bewegende delen heeft... Ergo, jouw probleem komt niet bij de CPU vandaan, maar heeft er wel direct mee te maken. Controleer je hele systeem op los zittende componenten (oa koeling enzo). Laat eea eens draaien met een open behuizing en luister eens waar het geluid vandaan komt. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
:( Dat is echt nieeeet leuk (niet dat ik je tip als grapje opvat hoor :wink:) :( Beide geluiden komen inderdaad van de hardeschijf. Maar hoe kan dit zijn gebeurt (als hij daadwerkelijk defect is). De geluiden wisselen zich af. En ik kom kom wel in het scherm waar windows zegt dat hij onjuist afgesloten is en hoe ik wil opstarten (veilige modus etc. etc.) maar na het aftellen of als ik enter druk loopt hij vast en begint het laatst genoemde "krassende" geluid van de hardeschijf. Weet echt niemand de orzaak toevallig? //Edit: de schijf is overigens pas 4 maanden oud ongeveer...
Link naar reactie
Als je harde schijf die geluiden maakt - en niet de harde schijf koeler ofzo - en als de boel dan ook nog steeds crasht staat je harde schijf op het punt om dood te gaan, geen oplossing mogelijk. Als je de gegevens erop wilt bewaren kun je de schijf het beste in een andere machine hangen en dan de gegevens erop overkopieren naar die schijf. En snel, want hoe langer je blijft prutsen des te groter de kans dat het ding helemaal overlijdt...
Link naar reactie
Jah ik weet het maar aangezien ik nogal miereneuker ben kocht ik "vanzelfsprekend" weer eens een harddisk van een of ander illegaal merk op de pc dump dag omdat het 2 euro goedkoper was. Nou, goedkoop is dus echt duurkoop :( Moet je voor de grap eens even de website van die Excelstor gasten zien: [url]www.excelstor.com[/url]... Echt om van te janken... Chineze luidjes. Hoofdkantoor is echter in florida. Ik ga volgende week even met een klachtbrief de hdd terugsturen naar de winkel ("eurocomputers benelux", zo onklantvriendelijk als het maar kan...) en eentje van een ander merk vragen Bedankt voor jullie *hulp* :)
Link naar reactie
Ik ga dus maar een nieuwe harddisk kopen van het geretourneerde geld, en nu zit ik te twijfelen tussen 2 harddisks: 160Gb WD 7200 rpm 8mb [b:474b77f360]ATA 100[/b:474b77f360] of een 80Gb 7200 rpm 8mb [b:474b77f360]S-ATA[/b:474b77f360] Wat kan ik het beste nemen? mag niet boven de 78 euro komen (dat is de prijs van de 160 bij paradigit).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...