Ga naar inhoud

Tevreden in deze tijd?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 175
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:cbe8d878b0="pcguy"]Aan je post te zien is je geheugen het probleem, zit daar geen garantie meer op? (Op veel merken zit levenslang en je hebt volgens de nederlandse wet zoiezo 2 jaar bij de winkel waar je het gekocht hebt)[/quote:cbe8d878b0] Het geheugen is inderdaad het probleem maar ik wacht gewoon tot een nieuwe systeem-upgrade.
Link naar reactie
Ik denk dat ik aan het begin en in het midden van dit jaar een nog vrij aardig en up-to-date systeem heb gekocht voor het geld! Een A64 systeem paste niet in mijn budget maar de upgrade komt waarschijnlijk volgend jaar. Nu kan ik alle games nog prima spelen, dus ik kan helemaal niet klagen. Voorlopig zal ik ook geen geld meer uitgeven aan nieuw spul, tenzij iets kapot gaat of als ik niet meer lekker kan gamen, dan komt er toch nog een A64 plank + cpu in. NU: Cpu: XP-M 2500+ @ 2,4Ghz Geheugen: 1024 MB @ 2-2-2-6 (DDR400) Videokaart: Asus v9999 GE @ 420/1000 (16p/6v), 256MB HDD's: 2*80GB Maxtor SATA 7200RPM 8MB cache @ RAID-0 Mobo: Abit AN7 Voeding: Tagan 480 watt
Link naar reactie
Ik zit nu op een: P4 3Ghz Met zalman 7000ALCU koeler Chaintech 9CJL 5900 XT totaal 1024 XMS geheugen 120 / 160 / 60 GB Audigy 2 Chieftec dual fan 420 watt voeding in een chieftec dragon alu kast. Plextor dvd-speler Plextoer DVD-brander En me laptopie zie me onderschrift + 80 GB / 512 / dvd brander Op dit alles kom ik best nog wel een beetje mee... Ben wel aan het kijken naar een nieuw 17" tftje en denk er over na om wat spul te veranderen... (CPU + MOBO)
Link naar reactie
2500+ (Barton) @ 3200 512 MB PC3200 80 GB Maxtor 9600XT 17" standaard scherm MX500 [quote:50b8a2592d]Ruudfeen schreef: AXP 2400+, 1024 MB geheugen, Radeon 9700 't draait nog allemaal als een zonnetje. Maar 't is helaas niet echt meer het snelste van het snelste. [/quote:50b8a2592d] Kan het dan nog sneller dan 'als een zonnetje' Wat is het pobleem dan? Niks helaas lijkt me :wink:
Link naar reactie
Redelijk nieuw systeempje: (QMotion bij de AH eind juli...) Celeron D 330 2.66 Ghz - Prima processor, voorlopig geen upgrade... 512 MB DDR geheugen - Binnen een half jaar komt dr denk ik wat bij (Hoeveel weet ik niet, ik heb maar 1 slot over) 80GB Harddisk - Nog maar 20 GB over, dus dat wordt wat dingen uninstallen en een nieuw HDtje denk ik ATI Radeon 9200 256 MB graka - Alles beter dan die shared 64 MB videokaart onboard; ben aan t orienteren, waarschijnlijk een keertje een 9600 ofzo... Kast: Standaard Qmotion - Veeeeels te klein; ik vind die Gaming Bomb wel wat; ik kan niet wachten tot ik wat geld over heb ;) Samsung 710V 17" TFT-tje - Prima ding Op de kast, graka en hd na prima ding
Link naar reactie
pentium 1.7ghz 4200ti 384 mb (zet er mischien nog wat bij) schijf 80gb en een 20 gb toen ik hem kocht was het de snelste pc een paar jaar geleden. ik ben tevreden ik kan er alles mee. ook games als : generals kan ik nog goed draaien. een game als doom zal wel lastig worden maar ik koop geen games meer. maar wil je echt mee met de nieuwste games dan kun je beter een playstation,xbox etc kopen vind ik anders blijf je telkens voor zo ontiegelijk veel geld upgraden etc. zon playstation is kopen en klaar. want waar heb je nu echt b.v een pentium 3.6 of zo voor nodig? voor games mischien. maar voor de rest video bewerking, internet, etc etc daar heb je geen zwaar spul voor nodig. maar de pc wereld is niet leuk om up to date te blijven. jij koopt het nieuwste van het nieuwste en 2 maanden later heb je al weer een heel gewoon iets. wat al weer door 2 snellere etc verbeterd is. ik ga pas voor iets anders kopen als b.v een software programma niet meer op mijn pc gebruikt kan worden. koop je een nieuwe auto dan gaat het model wel 6 jaar mee voor er een nieuw model komt. alleen een facelift komt er tussen.
Link naar reactie
Wat is daar eigenlijk de logica achter? De reden dat pc's zo snel verouderen is per definitie dat de capaciteiten steeds toenemen. Voor een Macintosh lijkt me dat niet echt anders: Als de capaciteiten van nieuwe Macintoshes gelijk opgaan met die van pc's verouderen ze net zo snel. Als Macintoshes achterblijven bij pc's maakt het dus niet uit of je een Macintosh hebt of je (oudere) pc blijft gebruiken. Prestaties zijn relatief, ze zijn afhankelijk van waar je de machine voor gebruikt. Zolang je de machine niet voor zwaarder werk gaat gebruiken heb je geen snellere pc nodig - als je machine in het begin voldoet. Mijn oom gebruikt een PIII 667MHz/128MB/20GB/TNT2 met Windows Me. Hij gebruikt 'm alleen voor office en internet en de machine staat nooit langer dan een paar uur aan. Zolang hij geen zwaardere eisen stelt is die machine ruim voldoende.
Link naar reactie
Ik ben best tevreden met m'n peeceetje, maar het kan altijd wel sneller hè! Hier de specs: XP2600+ 512DDR400 (binnenkort 1024, ik heb nog een 512 module klaarliggen) GF4Ti 4200 (maar heb een Radeon 9800Pro klaarliggen) Gigabyte GA7-VAXP 2X Maxtor plus 9 Serial ATA 120GB Raid0 (moeten er nog in) 1X Maxtor plus 9 pATA 133 120GB Plextor PX708A dvd brander Aopen cd brander 52X24X52 En nog het nodige aan casemodspullen waar ik, samen met de andere componenten in de kerstvakantie mee aan de gang ga. Ik wil binnenkort Doom III gaan aanpakken en tja, dat gaat niet met een GF4 hè!
Link naar reactie
[quote:c1c7d49b9a="r.marijnissen"]pentium 1.7ghz 4200ti 384 mb (zet er mischien nog wat bij) schijf 80gb en een 20 gb toen ik hem kocht was het de snelste pc een paar jaar geleden. ik ben tevreden ik kan er alles mee. ook games als : generals kan ik nog goed draaien. een game als doom zal wel lastig worden maar ik koop geen games meer. maar wil je echt mee met de nieuwste games dan kun je beter een playstation,xbox etc kopen vind ik anders blijf je telkens voor zo ontiegelijk veel geld upgraden etc. zon playstation is kopen en klaar. want waar heb je nu echt b.v een pentium 3.6 of zo voor nodig? voor games mischien. maar voor de rest video bewerking, internet, etc etc daar heb je geen zwaar spul voor nodig. maar de pc wereld is niet leuk om up to date te blijven. jij koopt het nieuwste van het nieuwste en 2 maanden later heb je al weer een heel gewoon iets. wat al weer door 2 snellere etc verbeterd is. ik ga pas voor iets anders kopen als b.v een software programma niet meer op mijn pc gebruikt kan worden. koop je een nieuwe auto dan gaat het model wel 6 jaar mee voor er een nieuw model komt. alleen een facelift komt er tussen.[/quote:c1c7d49b9a]Eerste reactie: :-? Tweede reactie: *Hoe kom je erbij dat je voor videobewerking geen zware cpu nodig hebt? Dat zijn nou net de progjes waarbij je wel veel kracht van je processor nodig hebt. Heb je al eens een dvd omgezet naar avi? Dit duurt zelf op een Pentium 4 3,8Ghz meer dan een uur! :wink: *PC wereld niet leuk om up-to-date te blijven? Nou het is net de uitdaging om dat wel te blijven! Zoals je cpu overklokken zodat hij toch nog mee kan komen met de grote jongens.. dat is leuk! Een spelcomputer koop je zoals je zegt gewoon en KLAAR! *Gaat een auto bij jou 6 jaar mee? In die 6 jaar is er al een volledig nieuw model uitgekomen hoor! :wink: Maar als jij met je pc tevreden bent is dat verder prima..
Link naar reactie
[quote:7b8dd1ed28="Ruudfeen"][quote:7b8dd1ed28="ludere"]Kan het dan nog sneller dan 'als een zonnetje' Wat is het pobleem dan? Niks helaas lijkt me :wink:[/quote:7b8dd1ed28] M'n systeem draait stabiel. Dat wil ik ermee zeggen. Ik mis soms alleen nog wel eens wat processor kracht, met name in spellen.[/quote:7b8dd1ed28] Okee, I get it. "Het draait als een zonnetje" interpreteer ik altijd als "alles gaat zeer snel en ik heb nergens last van, dus ook spellen en dergelijke gaan perfect" Ik ben bang dit mijn systeem, dat net een jaar oud is, ook al weer binnen afzienbare tijd aan vervanging toe is :cry: Maarja, ik ben blij met wat ik heb als 16-jarige. [quote:7b8dd1ed28]PC wereld niet leuk om up-to-date te blijven? Nou het is net de uitdaging om dat wel te blijven![/quote:7b8dd1ed28] Ik vind het ook leuk en interessant, maar het kost zoveel geld om bij te blijven! Nu wil ik eigenlijk alweer een dvd-brander, TFT-scherm, meer geheugen, nieuwe videokaart, enz..
Link naar reactie
voor video bewerking is een zwaardere pc handig. dat bedoelde ik anders namelijk voor videobewerking en games is een sterke pc handig. maar ik doe geen video bewerking en de meeste games draai ook ik zonder problemen maar ik koop geen games meer. wat ik verder bedoel is tuurlijk is het leuk om up to date te blijven maar wil je het normaal bij houden dan kost het veel geld. in de pc wereld gaat het als een speer. en overclokken? heel leuk maar dan rek je de tijd maar even een overclokte is ook zo een wat oudere pc want de limit is zo bereikt. ik kocht een 1.7 en 3 jaar leter is het meer dan verdubbeld dat bedoel ik. *Gaat een auto bij jou 6 jaar mee? In die 6 jaar is er al een volledig nieuw model uitgekomen hoor! Maar als jij met je pc tevreden bent is dat verder prima.. voorbeeld: bmw 3serie model wat nu rijdt e46 is in 1998 gekomen en pas in voorjaar 2005 komt opvolger dus dat is 7 jaar he kerel buiten een kleine facelift,koplampen. en een pc is na 1 jaar al lang af toe date!!!!! wil je up to date blijven dan blijf je telkens op korte termijn investeren. stel: je doet geen videobewerking, je hebt een spelcomputer. waarom dan proberen het nieuwste van het nieuste te houden. en dus ik ben tevreden. wat ik gewoon wil zeggen is dat ik het jammer vindt dat het in de pc wereld zo snel gaat, dat is alles. veel sneller als andere ontwikkelingen. neem hifi, eerst dolby, dan prologic, dan dts zit allemaal vele jaren tussen
Link naar reactie
Een pc gaat onder normale omstandigheden drie jaar mee, als je steeds de nieuwste software wilt blijven gebruiken. Aan het eind van die drie jaar gaat alles wel een stukje trager, maar het blijft gáan. De vraag is wat je met je pc wilt bereiken: Wil je een modern systeem hebben en houden dan gaat je dat inderdaad een fortuin kosten. Ben je tevreden als de nieuwe software nog werkt, ook al is dat niet optimaal dan ben je veel goedkoper uit. Ben je tevreden met de software die je al gebruikt dan hoef je eigenlijk nooit aan een nieuw systeem te denken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...