Ga naar inhoud

cpu-temp. 54 graden


Aanbevolen berichten

Volgens de metingen in de BIOS is op mijn server de CPU temperatuur 54 graden. Dit nadat ik een fanless PSU van Thermaltake heb geïnstalleerd (ik weet niet hoeveel graden het eerst was, want die heb ik niet gemeten). Ik overweeg om een passieve cpu-koeler te installeren, maar ik weet niet hoe warm de processor dan zal worden. Ik heb een keer gelezen dat fanless koeling zorgen voor meer warmte. Als ik een fanless cpu-koeler aanbreng, wordt alles passief gekoeld in mijn kast. Is dit goed? Of wordt de temperatuur dan te hoog? Is de 54 graden niet aan de hoge kant? Op een andere computer zag ik een temp. van 40 graden namelijk.
Link naar reactie
De kast is een miditower met een cd-rom, diskette en een harde schijf die in een Silent HDD Silence zit (passieve koeling). Ik wil zoveel mogelijk passieve koeling gebruiken, omdat ik de pc in de slaapkamer heb staan. Dus zo weinig mogelijk fans is de bedoeling. Wat kan ik het beste doen? Wanneer ik de zijkant van de kast eraf laat, heb ik een cpu van 54 graden. Als ik de zijkant erop zet, ben ik bang dattie warmer zal worden.
Link naar reactie
Een passieve voeding heeft als nadeel dat hij ook omliggende componenten (zoals de CPU die er bijna direct onder zit) opwarmt. Hierdoor zal de CPU cooler harder moet draaien, wat meer geluid met zich meebrengt. Ik zou 1 outtake fan plaatsen onder de voeding; de warmte van de passief gekoelde componenten moet sowiso afgevoerd worden. Voor een passieve cpu cooler is het aan te raden een 120mm fan onder de voeding te plaatsen, alleen is dit bij de meeste goedkope kasten niet mogelijk. Dus kijken naar een stille cpu cooler en een stille outtake fan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...