Ga naar inhoud

Game PC en admin PC


Aanbevolen berichten

Beste Heren en Dames :wink: Ik sta op punt 2 pc's te gaan bouwen. pc 1 moet volop administratie kunnen draaien en zware softwarepakketten en wordt weinig geen zware games op gespeeld. Deze PC moet voorzien zijn van perfecte reken snelheid. pc 2 moet geschikt zijn voor volop game en grafisch gebruik en webbeheer. De bedoeling van pc 1 is niet om te gaan overclocken en extra dingen zoals SLI enz. Ik was verplan om deze PC te voorzien van een AMD 64 socket 754 3700+ met 1 Mb cache, en een ABIT - Gigabyte bord met een Nforce 3 chipset. Omdat de wens is van mijn kameraad om het een beetje stil te houden, wil ik het ook voorzien van een Thermaltake fanless PSU 350W. Extra lichten of andere kermis lichten is hier niet van toepassing dus moet lukken met dit aantal Watts. Hij heeft van B&G Computers al de Thermaltake Tsunami ontvangen zonder window. De PC game wil ik voorzien van een AMD 3500+ (3800+) Socket 939. Deze wil ik gaan voorzien met een MSI bord. Overclocken is hier geen must. De vraag is : Wat is wijsheid. Voor game en grafiche bewerking een 3700+ socket 754 nemen en voor admin een 3500+ socket 939 of juist andersom. Voor dingen zoals, wachten op de Nforce 4 met SLI sta ik niet zo om te springen. Gezien de test van Hardware info verschil de Nforce 3 met de 4 nauwlijks van elkaar. Om socket 939 aan te raden op de richt van de toekomst gaat het mijn niet om. Welke samestelling van socket en CPU is het snelst PC 1 worden voorzien van 1024 Mb geheugen PC 3200. PC 2 voor het game wordt voorzien van snellere geheugen. Graag hier een mening over.
Link naar reactie
Als overklokken niet van toepassing is heb je niets aan geheugen sneller dan PC 3200. Verder zou ik de snelste CPU (3700+) aanbevelen voor games - weinig administratieve programma's zijn een serieuze belastig voor een snelle machine. Voldoende geheugen is wel prettig, 1GB is waarschijnlijk wel genoeg. Let erop dat je voor de stille pc een 90nm core krijgt - die verbruiken minder energie/produceren minder warmte. Op dit moment betekent dat meteen dat het een 3500+ of trager wordt, 90nm 3800+ is nog niet verkrijgbaar.
Link naar reactie
[quote:292d9bde62="Russia_Online"] PC 1 worden voorzien van 1024 Mb geheugen PC 3200. PC 2 voor het game wordt voorzien van snellere geheugen. [/quote:292d9bde62] Wat is het budget voor beide PC's en wat moet daarvoor gekocht worden, complete PC's incl. CRT/LCD monitoren? Graag specifieker aangeven. Om de kosten laag te houden, zou ik het volgende nemen: 1. Admin-PC: Socket 754 (K8T800 chipset) met Sempron 3100+ en MDT geheugen (Socket 754-bordjes heb je tegenwoordig nl. al vanaf 65 euro): http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/giex01.html http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/hica21.html http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/i9idu2.html 2. Game-PC: Socket 939 (NForce3 Ultra chipset) met Athon64 3500+ en eveneens MDT geheugen (De 3800+ is nl. ca. 375 euro duurder!): http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_23_253&products_id=1788 http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_22_252&products_id=1906
Link naar reactie
Ik zou me niet blind gaan staren op een passief gekoelde voeding. Er zijn hele mooie stille, stabiele voedingen ( tagan/ antec) die goedkoper zijn dan een goede passieve voeding. Daarnaast zorgt een voeding met fan voor een luchtstroom waardoor je hele pc koeler blijft. Het lawaai van deze voedingen stelt bijna niets voor vergeleken bij de cpu koeler en harde schijf.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie. PC 1 is nu klaar hij is gebouwd op een intel Pentium 4 550 met 1024 Kingston DDR2 geheugen. XFX FZ5750 PC-E in een thermaltake Tsunami en thermaltake 480W voeding. Dit systeem is opgebouwd op een ABIT - Socket 775- i925X- ICH6-R- FSB800- DDRII 533/400- PCI Express- SATA- GClock. Dit syteem draait perfect met een CPU t emp van 40 graden. De Guru clock is perfect, zo kan je altijd zien hou de temps zijn van CPU, Case en PSU. Over de game PC ben ik ook uit. DFI (of MSI) moederbord met AMD 3700+ en 1024 mb geheugen. Voeding wordt AC-Ryan Ryan Power2 CableFREE 550W. Hier heb je geen onnodige kabels hangen die je niet wil. Dit geheel wordt gebouwd in een NZXT Nemesis Elite kast met window. Om te wachten tot een socket 754 bord met Nforce 4 heeft voor mijn geen zin, omdat ik een XFX 6800GT 256mb heb AGP heb. Dit hele systeem wordt gekoeld door mijn Asetek KT12A-L30 Waterchill. Heb goede ervaring met deze set, omdat hij mijn huidige AMD Athlon nu laat draaien op 2500Mhz. Op de Abit moederbord was te zien dat AGP verwijderd was. Dit zal ook wel wezen bij de Nforce 4 borden. TFT schermen zijn al in bezit voor de Game PC draait er een ACER AL1721. Ik ben hierover zeer tevreden. Bedankt voor jullie meningen Russia Online
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...