Ga naar inhoud

beste keus moderbord voor 754


Aanbevolen berichten

[quote:8eaf5cf36f="xbeanx"] neej niet egt zwaar overklokken, mss wel helemaal niet [/quote:8eaf5cf36f] Ok, dan is die die Asus K8V Deluxe met K8T800 chipset voldoende, daarmee kun je denk ik zeker wel 10% overclocken. Maar wat voor geheugen stop je erin, wel overclockgeheugen? Voor een beetje redelijk overclocken moet je denken aan PC3500 geheugen of beter, omdat je geheugenbussnelheid dan synchroon moet lopen met de CPU-bussnelheid.
Link naar reactie
[quote:b8cb988f6f="xbeanx"] hm, moet dat altijd of alleen als je gaat klokken :-? ?? [/quote:b8cb988f6f] Als je niet of een klein beetje gaat overclocken is goed PC3200/400MHz geheugen prima. Met PC2700/333MHz of PC2100/266MHz vertraag je je systeem onnodig. Let er bij het kopen van PC3200 geheugen er dus wel op dat het low-latency geheugen is, CL2.5 of liefst CL2, dat vinden Socket 754 Athlon64's wel prettig. Als je het nog moet kopen is MDT-geheugen de absolute aanrader in de budgetklasse: http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/i9idu2.html
Link naar reactie
Uit de FAQ van dit subforum: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=127195 [i:303a98cc58]Even uitgelegd; Cas Latency is een indicatie hoe snel geheugen het tweede deel van een lees/schrijf handeling voor geheugen kan afhandelen, dit is dus na de handeling die het geheugen uitvoert zoals hierboven beschreven. Op CAS 2 kan het geheugen het in 2/10de deel van de hele handeling uitvoeren. Bij CAS 3 duurt dit 3/10de deel van de handeling (dus langzamer). [/i:303a98cc58]
Link naar reactie
Iedereen vind die msi geweldig maar ik heb hem gehad en ik vond het echt een rotbord, liep niet lekker en vage crashes enzo, bovendien zo'n gare lay-out. Als ik jou was zou ik toch een dfi bestellen over internet, die werkt hartstikke lekker en klokt ook nog eens geweldig. Ander alternatief waar ik zeer goede ervaringen mee heb is de chaintech vnf3-250, is niet echt een super oc'er maar draait hartstikke lekker.
Link naar reactie
Dat jij een slechte ervaring hebt met 1 MSI plankje zegt vrij weinig, ik heb zelf een MSI K8N Neo. MSI K8N Neo2 en een MSI K8N Neo 4 hier thuis. alle 3 stuk voor stuk top bordjes. Qua overklokken ook erg goed, opvallend detail: alle Pifast top score's die je op internet ziet zijn gehaald met een MSI K8N Neo2 Ik denk dat Pcguy een maandag ochtend bord had met de verkeerde bios of zo, jammer dat je daardoor een hele serie moederbord afschrijft als slecht.
Link naar reactie
[quote:187e9f32fe="Red Dragon"]Ik denk dat Pcguy een maandag ochtend bord had met de verkeerde bios of zo, jammer dat je daardoor een hele serie moederbord afschrijft als slecht.[/quote:187e9f32fe] Dat zal best en dat geloof ik ook wel. Toch geef ik mijn ervaring en hoop ik dat zo niet iedereen door een roze bril kijkt. (lag niet aan de bios want heb ze allemaal (die toen uit waren is tot 1.4) geprobeerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...