Ga naar inhoud

Geheugen CAS3/2,5


Aanbevolen berichten

Geachte leden, Is er veel verschil tussen CAS3 en CAS2,5 geheugen ? Ben van plan om nog eens extra 512MB geheugen bij mij huidige 512mb geheugen bij te halen. Nu heb ik een Kingston DDR400 p/n KVR400X64C2,5 erin zitten. Maar als ik nou extra geheugen met CAS3 koop ga ik dan hard achteruit of merk ik er niks van ? Of vinden jullie het zonde dat ik dan beter dan nog een CAS2,5 geheugen te halen, want anders lijkt me dat die oude geheugen dan ook op CAS3 zal gaan lopen. Ik heb even informatie gezocht erover op computerwoorden.nl Cas-latency (Common Access Strobe-latency.) De belangrijkste latency van het werkgeheugen wordt uitgedrukt in CAS-latency. Dit heeft alles te maken met de snelheid waarmee gegevens vanuit het geheugen beschikbaar moeten zijn voor bewerking. Werkgeheugen is opgedeeld in afzonderlijke banken, die elk een vaste geheugenomvang hebben. Zo bestaat een 128 MB module bijvoorbeeld uit zestien banken van elk 8 MB. De CAS-latency geeft hierbij aan hoe snel er van de ene geheugenlocatie naar de andere geschakeld kan worden, en dus hoe snel de informatie beschikbaar is voor verdere verwerking Aan de hand van dit verhaal dacht ik laat ik het maar even vragen. Alvast bedankt !
Link naar reactie
Het betreft een AMD64 MSI K8N Neo Platinum. En ja ik weet dat deze kieskeurig is met geheugen. Heb ook gekeken op de forums van MSI of deze geheugen werken op me moederbord en er stond van wel. Iederval apart of ze samen gaan ga ik dan ook vanuit. Of kan ik daar maar niet vanuit gaan zoals "Obi-wan-kenobi" zegt dat dezelfde moeten zijn. Maar als de prestatie verschil te klein is en het zou kunnen werken samen. Gaat die cas2,5 geheugen dan auto terug op cas3 werken ? Thanks !
Link naar reactie
Bij Salland scheelt het 22 euro, ik zou het risico niet nemen. Boeit een gering performanceverlies je niet, doe het dan i.i.g. voor de stabiliteit. https://shop.sallandautomatisering.nl/products.do?catId=29 Je zegt zelf al dat je moederbord kieskeurig is met geheugen. Dit is trouwens niet zozeer een eigenschap van MSI i.c.m. nForce3, maar een eigenschap van socket 754.
Link naar reactie
[quote:76c1a7d8fc="Obi-wan-kenobi"]Bij Salland scheelt het 22 euro, ik zou het risico niet nemen. Boeit een gering performanceverlies je niet, doe het dan i.i.g. voor de stabiliteit. https://shop.sallandautomatisering.nl/products.do?catId=29 Je zegt zelf al dat je moederbord kieskeurig is met geheugen. Dit is trouwens niet zozeer een eigenschap van MSI i.c.m. nForce3, maar een eigenschap van socket 754.[/quote:76c1a7d8fc] Ok thanks !, ik zat dan in de goede richting had er wel veel over gelezen maar wist niet dat het voor de gehele socket 754 gelde. Weer wat geleerd.
Link naar reactie
[quote:f67c269f46="Strength-Relax"] Ok thanks !, ik zat dan in de goede richting had er wel veel over gelezen maar wist niet dat het voor de gehele socket 754 gelde. Weer wat geleerd.[/quote:f67c269f46] Yup, ook daarom kun je nu beter Socket 939 nemen, die heeft er minder last van en je koopt dan toch al meteen een dual channel set ... 8)
Link naar reactie
"Geheugen in eenzelfde PC liefst met dezelfde timings, dus ook de Cas Latency van extra geheugen liefst hetzelfde als het bestaande geheugen" "Bij Salland scheelt het 22 euro, ik zou het risico niet nemen. Boeit een gering performanceverlies je niet, doe het dan i.i.g. voor de stabiliteit" sorry maar toen ik het opeens ff na las raakte ik in de war. Welke risico bedoel je die ik niet moet nemen dat ik nu een CAS2,5 geheugen koop of CAS3 geheugen koop. Omdat je daarna zegt van boeit een gering performance verlies je niet doe het dan i.i.g. voor de stabiliteit. Sorry maar wel bedankt voor je snelle reacties alvast !
Link naar reactie
[quote:9ef581975b="Strength-Relax"] sorry maar toen ik het opeens ff na las raakte ik in de war. Welke risico bedoel je die ik niet moet nemen dat ik nu een CAS2,5 geheugen koop of CAS3 geheugen koop. Omdat je daarna zegt van boeit een gering performance verlies je niet doe het dan i.i.g. voor de stabiliteit. [/quote:9ef581975b] CAS2,5 + CAS2,5 = stabiel en performancewinst CAS2,5 + CAS3 = mogelijk instabiel en minder performancewinst Snappie? :wink:
Link naar reactie
[quote:5b531e2213="Obi-wan-kenobi"][quote:5b531e2213="Strength-Relax"] sorry maar toen ik het opeens ff na las raakte ik in de war. Welke risico bedoel je die ik niet moet nemen dat ik nu een CAS2,5 geheugen koop of CAS3 geheugen koop. Omdat je daarna zegt van boeit een gering performance verlies je niet doe het dan i.i.g. voor de stabiliteit. [/quote:5b531e2213] CAS2,5 + CAS2,5 = stabiel en performancewinst CAS2,5 + CAS3 = mogelijk instabiel en minder performancewinst Snappie? :wink:[/quote:5b531e2213] Gesnopen :D Thanks
Link naar reactie
[quote:e4e87fd5f6]CAS2,5 + CAS2,5 = stabiel en performancewinst [/quote:e4e87fd5f6] Waarschijnlijk stabiel en geen prestatieverschil. [quote:e4e87fd5f6]CAS2,5 + CAS3 = mogelijk instabiel en minder performancewinst[/quote:e4e87fd5f6] Waarschijnlijk stabiel, hoewel iets grotere kans op problemen dan bovenstaand en onmerkbaar prestatieverlies. Let wel: Met prestatiewinst bedoel ik geheugensnelheid, wat niets te maken heeft met de voordelen van extra geheugencapaciteit.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...