Ga naar inhoud

PC gaat niet aan.


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een jaar een nieuwe pc en heb er steeds problemen mee, ik heb al een aantal onderdelen vervangen, maar de klachten blijven. Zal eerst even een systeemoverzicht geven is wel zo makkelijk: Levicom 420 Watt voeding Asus P4C800 Deluxe 2x256 Mb DDR 3200 Intel P4 3 Ghz. Proc. 478 socket Radeon 9550 videokaart Hitachi 160gb hardeschijf Dvd speler / dvd writer pinnacle tv kaart Het complete verhaal: Eerst kreeg ik tijdens het opstarten vaak foutmelding dat ik een bios recovery cd moest invoeren want bios was niet goed. Maar bios was wel goed, want als ik op de reset knop drukte starte hij wel door. en soms een foutmelding overclocking failed, terwijl ik niets overclock. Volgens de leverancier was de voeding te ligt, dus heb de voeding vervangen door een 420W levicom voeding. Problemen bleven, moederbord (Asus P4C800 Deluxe) is toen omgeruild. Problemen waren over, tot ze na een tijdje weer terug kwamen. Heb er nog een maandje zo mee gewerkt, maar nu gaat af en toe de hele pc niet aan. Kan drukken op de aan/uit knop wat ik wil maar hij gaat niet aan. (lampje op moederbord brand wel gewoon) Dan moet ik de stroom er voor 15 sec. vanaf halen, en dan kan ik het systeem gewoon inschakelen. En werkt het systeem gewoon zoals het hoort. Heb nu op advies van een collega nog een andere videokaart geprobeerd (Radeon 9550) maar gaf ook niet. Wie kan mij van dit probleem afhelpen?? Alvast Bedankt
Link naar reactie
[quote:1ce25d453f="ArneLH"][quote:1ce25d453f="jayday"]of het batterijtje even op zn kop erin doen[/quote:1ce25d453f]Zeer slecht voor het cmos chipje!!!!!!! Gewoon ff een paar minuten eruit laten werkt beter.[/quote:1ce25d453f]Nee hoor. Waar baseer je dat op? Door de batterij opkop erin te doen werkt hij als een brug tussen de plus en min pool van het houdertje. Hierbij maakt namelijk alleen de plus zijde van de batterij contact. Let wel op dat je niet zo'n houdertje hebt met een klemmetje er overheen, dan werkt het niet, maar of het slecht is? Vaak is er een jumper om te resetten. Zoniet, dan kan je resetten door de batt er een tijd uit te laten. Om dit te verkorten doe je de batt er ff opkop in. Dat is het zelfde als de plus en min van het houdertje verbinden. Hierdoor ontlaad de bios sneller en kan het af met 15 sec.
Link naar reactie
[quote:28acc9d171="Comp-Freak"][quote:28acc9d171="ArneLH"][quote:28acc9d171="jayday"]of het batterijtje even op zn kop erin doen[/quote:28acc9d171]Zeer slecht voor het cmos chipje!!!!!!! Gewoon ff een paar minuten eruit laten werkt beter.[/quote:28acc9d171]Nee hoor. Waar baseer je dat op? Door de batterij opkop erin te doen werkt hij als een brug tussen de plus en min pool van het houdertje. Hierbij maakt namelijk alleen de plus zijde van de batterij contact. Let wel op dat je niet zo'n houdertje hebt met een klemmetje er overheen, dan werkt het niet, maar of het slecht is? Vaak is er een jumper om te resetten. Zoniet, dan kan je resetten door de batt er een tijd uit te laten. Om dit te verkorten doe je de batt er ff opkop in. Dat is het zelfde als de plus en min van het houdertje verbinden. Hierdoor ontlaad de bios sneller en kan het af met 15 sec.[/quote:28acc9d171] Daar heeft ArneLH niet helemaal ongelijk in hoor, sommige chips kunnen er niet tegen als hun spanningsbron verkeerd om is aangesloten, en dat doe je eigenlijk. Wat wel waar is, is dat het bios dan sneller reset, maar het is niet echt geweldig. Je kan beter de plus en min aansluitingen waar dat batterijtje op gaat met elkaar verbinden met iets met haast geen weerstand. Dan reset bios ook sneller en beschadig je het ook niet.
Link naar reactie
heb je wel gelijk in, is eigenlijk beetje offtopic, gaat om de pc niet om batterijtje wel of niet andersom erin doen om bios te resetten. @ ikk, dat die voeding het probleem zou veroorzaken lijkt mij niet, stroomvretende onderdelen heb je niet echt. Weet niet wat voor voeding j er eerst in had, maar met 300Watt heb je al voldoende. Dat een videokaart het probleem zou oplossen lijkt mij ook niet waar. zou in ieder geval je bios er opnieuw opzetten nadat je hem hebt gereset
Link naar reactie
Bios update en reset met jumper en batterij eruit had ik al eens gedaan. Ik heb de bios even gechecked, en ik had versie 1018 en zag op de asus site dat er versie 1019 als was en 1020 beta. Heb nu 1020 erop gezet, vervolgens de stroom eraf, batterij eruit, cmos jumpertje omgezet, uurtje daarna weer alles terug gezet. En wat betreft het geheugen, het volgende staat op het stickertje: PQI PMI DDR400 512 MB T285A-03B3 MD4412UPV Zegt mij helemaal nix, volgens de rekening moet er Samsung geheugen in zitten maar op de sticker staat geen Samsung
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik had eerst in deze pc een gf4 kaart zitten, er zit dus nu een nieuwe radeon 9550 in. Heb nu alle pci kaarten eruit, alle usb apparaten niet aangesloten. En toch ging het systeem gisteravond weer niet aan. Ga nu twijfelen tussen voeding en moederbord. Dus ga eens een andere voeding proberen. Heb hier nog een 300W voeding liggen, hopen dat ik hem niet opblaas.
Link naar reactie
We zullen zien, er zit nu een 300 watt voeding in. Ik heb hem vandaag al twee keer opgestart en de computer ging wel aan, maar 1 keer kreeg ik de melding overclocking failed, terwijl mijn systeem niet is overgeklocked. F1 en hij starte verder goed op. Ik laat deze voeding er nog even inzitten en zal de evalutatie na een paar dagen op dit forum vermelden.
Link naar reactie
Ik denk dat het inderdaad de voeding is. Met deze voeding werkt het systeem 100%, moet alleen geen cd gaan branden want dan valt ie uit. Maar voor de rest werkt hij goed. Ik wil jullie hierbij allen hartelijk bedanken voor de hulp. Nu hopen dat ik de voeding nog onder garantie kan omruilen bij Levicom, want xxlcases.nl (waar ie vandaan kwam bestaat niet meer) En anders ga ik een nieuwe Enermax voeding kopen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...