Ga naar inhoud

Eindelijk nieuw systeem....


Aanbevolen berichten

Ok, ik zal eens een kijkje nemen bij de verschillende webshops. Ik heb nu door dat het toch wel erg veel scheelt t.o.v de 2 regionale winkels waar ik van plan was een systeem aan te schaffen :o Maar probleem bij het zelf samenstellen van een systeem is dat ik volgens mij snel een onderdeel over zal slaan. Wat betreft mobo,cpu,videokaart, geheugen etc. heb ik een goed beeld, maar ik dien toch ook van de "minder belangrijke" onderdelen aan te geven wat ik wil hebben? Daarnaast toch nog even terugkomend op de Merk-Pc's van de grote winkelketens: Zo'n aanbieding van Media-Markt bv (http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store/5jaar/pdf/5jaar_11_01.pdf), waarom worden die systemen zo gemaakt zodat er weinig/moeilijk aan te sleutelen valt!? Doen ze dat bewust, om het upgraden etc. moeilijk/onmogelijk te maken? Is dit systeem echt niet up te graden?
Link naar reactie
[quote:75041eccd2="Sonny01"]waarom worden die systemen zo gemaakt zodat er weinig/moeilijk aan te sleutelen valt!? Doen ze dat bewust, om het upgraden etc. moeilijk/onmogelijk te maken? Is dit systeem echt niet up te graden?[/quote:75041eccd2] Upgraden kan wel maar is lastig, weinig plek om iets in te stoppen en vaak zwakke voeding. Bovendien hopen ze met upgrades dat je naar hun toe komt en dan is het voor hun natuurlijk nog meer kassa als dat het zoiezo al was.
Link naar reactie
[quote:9e948116f3="Sonny01"] waarom worden die systemen zo gemaakt zodat er weinig/moeilijk aan te sleutelen valt!? Doen ze dat bewust, om het upgraden etc. moeilijk/onmogelijk te maken? Is dit systeem echt niet up te graden?[/quote:9e948116f3] PC's die bij de supermarkt/mediamarkt verkocht worden moeten zo goedkoop mogelijk gemaakt worden: het gaat om grote volumes met kleine winstmarges. Dat daarbij bespaard wordt op kwaliteit en duurzaamheid boeit Medion/Microstar niet: de klant is toch al verblind door ogenschijnlijk mooie specificaties van zo'n systeem.
Link naar reactie
[quote:2ab03232f9="Sonny01"] Welke gebruiker kan wél aangeraden worden om zo'n systeem aan te schaffen? [/quote:2ab03232f9] Kan ik zo snel ook niet bedenken ... Als het gaat om bijgeleverde software kun je net zo goed terecht bij Paradigit of zo ... zie ook dit topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=135395 En dit topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=135033
Link naar reactie
Nee ik ben het daar ook mee eens. Je zou eens kunnen kijken op shopsurvey welke goedkope winkel het dichts in de buurt zit bij je en dan eens op een zaterdagmiddag daar te gaan kijken om daar een systeem in elkaar te laten zetten. Dat is in een uurtje gebeurd, misschien €50 assemblage/knutsel kosten, dan heb je de garantie en als er iets mis kan je meteen je computer afgooien daar. Vraag even of je erbij mag kijken, dan leer je er nog van ook. Als je zo'n webwinkel een mailtje stuurt met dat verzoek zullen ze je met open armen en warme koffie ontvangen als je een compleet systeem wil laten bouwen.
Link naar reactie
[quote:7b1b1475d3="Sonny01"]Zoals ik al aangaf wil ik een systeem waarbij ik in de toekomst de mogelijkheid mee heb om up te graden. Kan ik dan evengoed nu een Mobo en CPU met So754 aanschaffen, of moet ik dan echt een So939 hebben??[/quote:7b1b1475d3] Je kunt beter S939 nemen, omdat daar meer CPU's op kunnen. Socket 754 gaat gloof ik maar tot de 3700+/3800+ (weet zo ff niet welke van de 2..) verder kun je niet.
Link naar reactie
[quote:4b53ee552f="Sonny01"] Zoals ik al aangaf wil ik een systeem waarbij ik in de toekomst de mogelijkheid heb om up te graden. Kan ik dan evengoed nu een Mobo en CPU met So754 aanschaffen, of moet ik dan echt een So939 hebben??[/quote:4b53ee552f] Ik zou sowieso S939 Winchester nemen, aangezien deze aanzienlijk beter presteren dan S754 Newcastles met dezelfde rating, en dat voor een maar iets hogere prijs.
Link naar reactie
[quote:4137931a0a="Obi-wan-kenobi"] Ik zou sowieso S939 Winchester nemen, aangezien deze aanzienlijk beter presteren dan S754 Newcastles met dezelfde rating, en dat voor een maar iets hogere prijs.[/quote:4137931a0a] Maar ik moet helaas ook een beetje mn budget in de gaten houden :-? Is het overigens zo dat bepaalde CPU's op bepaalde Mobo's beter werken. Of hoef je enkel te kijken naar de socket? Dus als het een So754 cpu en een So754 mobo betreft, dat het dan zoiezo prima werkt.....
Link naar reactie
Nog even over het aanschaffen van een systeem bij een internetshop: Hoe doen jullie dat wanneer er iets mankeert aan het systeem en je niet in de buurt woont woont vd shop. Daarnaast ben ik ook een behoorlijke leek dus kan ik het zelf niet repareren of onderzoeken wat er kapot is.... Moet ik dan helemaal naar die shop rijden om het systeem terug te brengen of kan het ook via post? Dit lijkt mij een beetje riskant...(systeem in een doos :-? ) Om deze reden gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar het aanschaffen van een systeem bij een plaatselijke toko, alleen die zijn zo godallemachtig duur, als ik het vergelijk met vele webshops... :-? Hoe pakken jullie dit aan?
Link naar reactie
[quote:c3c925a9fc="Sonny01"] Hoe doen jullie dat wanneer er iets mankeert aan het systeem en je niet in de buurt woont woont vd shop. [/quote:c3c925a9fc] Je zou kunnen kiezen voor een shop met 'on-site' of 'pick-up-and-return' garantie, waarbij de monteur langs komt, of waarbij je PC opgehaald en weer teruggebracht wordt. Je betaalt daarvoor een klein bedrag bij, maar dan ben je meestal nog steeds veel goedkoper uit dan bij zo'n plaatselijke PC-boer. Kijk daarvoor 's bij bijv. Paradigit, die berekent een bepaald percentage van de aanschafprijs voor 3 jaar 'pick-up-and-return' (gemiddeld zo'n 5%). http://www.paradigit.nl/php/showconfigurator.php?system=10008348
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...