Ga naar inhoud

nieuwe processors


Aanbevolen berichten

[quote:d2f7ed8c9b="Orcer"]Ik ben begonnen met het sparen voor een nieuwe game pc. Deze zal dan over ongeveer 2 jaar komen te draaien. Nou heb ik geen idee welke processoren ik dan kan verwachten, weet iemand toevallig wat de vooruitzichten hiervoor zijn.(32,64,128 bit)[/quote:d2f7ed8c9b]Het heeft weinig zin nu al te gaan kijken wat voor processor je over 2 jaar gaat kopen, of wel soms? Maar ik denk zeker 64 bits processors. Daarbij: wat heeft dat met een videokaart of monitor te maken?
Link naar reactie
Ach, daar kan je toch niet op vertrouwen, zeker niet voor zo'n lange termijn. Er kunnen zoveel nieuwe technieken ontstaan. Denk aan nieuwe mogelijkheden zoals nanotubes ofzo. Zou zomaar kunnen dat tegen die tijd het al zo ver is dat dat goed bruikbaar is. (btw weet ik amper wat het is, maarjah:wink:) Er kan zoveel veranderen dat je er nu gewoon nog geen zicht op hebt en het dus echt zinloos is om hierover in discussie te gaan, net zoiets als de vraag of we ooit met de snelheid van licht kunnen reizen 8)
Link naar reactie
Eigenlijk denk ik dat januari/februari de beste tijd wordt om een nieuwe pc aan te schaffen. Vooral om twee redenen: 1) PCI-Express voor Athlon64 is dan waarschijnlijk goed verkrijgbaar, handig voor een toekomstige videokaart upgrade. 2) Volgend jaar verwacht ik weinig nieuwe desktop CPU introducties, niet van Intel omdat ze min of meer vastzitten en niet van AMD omdat ze hun huidige investeringen maximaal willen terugverdienen. Elke nieuwe CPU raakt snel verouderd, maar sommige perioden zijn gunstiger dan andere. Maar het verschil bedraagt waarschijnlijk ongeveer een half jaar - geen enkele machine is 5 jaar lang bij de tijd.
Link naar reactie
[quote:3856b6f21f="laurensbot333"]Als je echt voorberied wil zijn op 64Bit dan kan je het beste een cpu nemen met een cache van 1Mb of meer. Met 64Bit worden de data blokken bijna 2x zo groot dus dan is die extra cache wel makkelijk.[/quote:3856b6f21f] Niet waar. AMD64 gebruikt zelfs in 64 bit LONG modus standaard 32 bits data. Dat doen overigens bijna alle 64 bits instructiesets, om precies de reden die je aangeeeft. Het enige verschil is dat de geheugenpointers in AMD64 64 bits zijn. Daar staat tegenover dat door de extra registers minder loads en store instructies nodig zijn. Alles bij elkaar heeft AMD64 ongeveer 5 á 10% meer ruimte/bandbreedte nodig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...