Ga naar inhoud

Oud pc met nieuw geheugen?


Aanbevolen berichten

Hey mensen, Ik heb laatst nog dit geheugen gekocht: Geil DDR PC400 2x512Mb Kit Value Series (Dual Channel) Maar ik kan het nog niet gebruike want mn speciale ASUS videokaart is nog niet binnen om mn pc inelkaar te zetten. Dus dacht ik om het geheugen miss in mijn oude pc te stoppen omdat ik daar maar 256MB werkgeheugen heb. Dit is mijn oude systeem: - AMD Atlhon 2400+ - MSI KT4AV - Mobo chipset: VIA VT8377A Apollo KT400A - 256MB PC2700 DDR - Geforce 2 MX400 (64MB) Me vragen ware of dit geheugen hier in kan, of ik data verlies door het verandere van het geheugen en of ik het gewoon in kan steken en dat windows hem vanzelf ziet dus dat ik verder nix hoef te doen? Btw draaien ze dan ook in dual channel? BVD, Marco
Link naar reactie
Je verlies geen data als je er ander geheugen in doe, al je data staat op je hdd en je geheugen wordt alleen gebruikt als je pc aan staat. Het kan zijn dat je pc niet lekker werkt met dat geheugen maar dat is gewoon ff uitproberen kijken of het goed werkt, werkt het niet goed dan wissel je het gewoon weer om.
Link naar reactie
[quote:5b1ac3c4c1="SoNiC03"]Hey mensen, Ik heb laatst nog dit geheugen gekocht: Geil DDR PC400 2x512Mb Kit Value Series (Dual Channel) Maar ik kan het nog niet gebruike want mn speciale ASUS videokaart is nog niet binnen om mn pc inelkaar te zetten. Dus dacht ik om het geheugen miss in mijn oude pc te stoppen omdat ik daar maar 256MB werkgeheugen heb. Dit is mijn oude systeem: - AMD Atlhon 2400+ - MSI KT4AV - Mobo chipset: VIA VT8377A Apollo KT400A - 256MB PC2700 DDR - Geforce 2 MX400 (64MB) Me vragen ware of dit geheugen hier in kan, of ik data verlies door het verandere van het geheugen en of ik het gewoon in kan steken en dat windows hem vanzelf ziet dus dat ik verder nix hoef te doen? Btw draaien ze dan ook in dual channel? BVD, Marco[/quote:5b1ac3c4c1] Er zit pc2700 ddr in, dat type is nog volop leverbaar en leverd geen problemen op met upgraden. Ik had eerst 2x 256 pc2700 en pas geleden een reep van 512 erbij. In eerste instantie kreeg ik bsod's, maar die nieuwe module was gewoon defect. Eenmaal omgerolen draait het systeem, een amd xp2700 (ook een vooroorlogs model) als een tierelier :) Zelfs sneller dan ooit tevoren :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...