Ga naar inhoud

Bios oude computer beschermd met wachtwoord


Aanbevolen berichten

Mobo? Processor mmx 233 mhz. een oud beestje dus Ik kreeg gisteren een oude computer van opa die het niet meer dee. Foutmeldingen bij het opstarten van Windows 98 met de suggestie om Windows opnieuw te installeren. Opstarten met een Windows 98 opstart diskette lukt niet. Ook niet met een CD-rom. Waarschijnlijk is in het BIOS de boot volgorde als eerste de Harde schijf en daarna pas CD-rom of floppy. Normaal ga je dan naar het BIOS om de bootvolgorde te veranderen. Maar nu blijkt dat het BIOS beschermd wordt door een wacht woord. Bekende namen als Admin enz. zijn niet goed. Niemand weet daar iets van of heeft enig idee wat het wachtwoord moet zijn. Heb de computer al opengemaakt om te zien wat de naam is van het mobo, kan deze helaas tot nu toe niet vinden. Hoe los ik dit op??? Hoe kan ik in het BIOS komen? Heeft flashen van het BIOS zin als ik weet wat voor mobo het is? Graag suggesties?? Hans
Link naar reactie
Clear CMOS is de oplossing, daarmee komen alle Bios instellingen op de standaardwaarden. Het wachtwoord zit daar ook bij. Meestal kan dan met een jumper die vlakbij de batterij zit. Met speciale programma's kan je moederbord informatie opvragen, bv Aida32, Sisoft Sandra. Heel handig wanneer bepaalde informatie niet direct op het moederbord is te vinden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...